رکورد انتقال گاز ایران شکسته شد
کد خبر: ١٦١٦٠٨ تاریخ انتشار: ٠٣ بهمن ١٣٩٨ - ٠٢:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
رکورد انتقال گاز ایران شکسته شد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به ثبت رکورد جدید و بی‌سابقه انتقال گاز در ایران، گفت: در روزهای گذشته، ۷۹۲ میلیون مترمکعب گاز در یک روز منتقل شده که برای ثبت این رکورد، ۱۵ ایستگاه تقویت فشار بالاتر از ظرفیت اسمی فعالیت داشته‌اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی با اشاره به ثبت رکورد جدید انتقال گاز درسال جاری، گفت: امسال رکورد بی سابقه انتقال ۷۹۲ میلیون مترمکعب در یک روز به ثبت رسیده که آماده سازی شبکه خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار و انجام به موقع تعمیرات اساسی این واحدها نقش غیرقابل انکاری در ثبت رکورد جدید انتقال گاز کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اعلام اینکه در حال حاضر، شبکه گاز کشور از توان و ظرفیت انتقال روزانه ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز برخوردار است، تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در ثبت رکورد جدید، انتقال بالاتر از ظرفیت اسمی برخی از تاسیسات تقویت فشار در کشور بوده که زمینه انتقال پایدار و مطمئن تر گاز در روزهای پیک مصرف را فراهم کرده است.

وی با اشاره به ثبت رکورد بی‌سابقه مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری، بیان کرد: با هماهنگی تمامی شرکت ها و مدیریت‌های شرکت ملی گاز ایران، با وجود ثبت بالاترین میران مصرف گاز خانگی اما گاز حتی یک مشترک خانگی شهری و روستایی قطع نشد و همکاران شرکت ملی گاز ایران در این آزمون سربلند بیرون آمدند.

طبق اعلام شرکت ملی گاز ایران، این مقام مسئول با بیان اینکه امکان ثبت رکوردهای بالاتر برای انتقال گاز طبیعی در کشور وجود دارد به شرط آنکه گاز بیشتری توسط بالادست صنعت گاز عرضه شود، تاکید کرد: در چند روز گذشته برای انتقال پایدار و مطمئن گاز دست کم ۱۵ ایستگاه تقویت فشار بالاتر از ظرفیت اسمی فعالیت داشته اند.

توکلی با اشاره به مدیریت یکپارچه در حوزه های پالایش، انتقال، توزیع و دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران برای ثبت رکوردهای حداکثری انتقال گاز در کشور به ویژه در روزهای پیک مصرف زمستانی، گفت: با انجام مدیریتی هوشمندانه و حساب شده هیچ گازی در مبادی تولید وجود نداشت که برای انتقال آن اقدام نشده باشد.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی شبکه انتقال گاز ایران به قابلیت اطمینان صد در صدی که در کل شبکه صنایع دنیا و شبکه سراسری گاز ایران، قابلیت بسیار بالایی به شمار می آید، دست یافته است، تصریح کرد: دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران مدیریتی است که در تعامل با دیگر شرکت ها و مدیریت ها، با عدد و رقم حرف می‌زند و به این ترتیب، ما این قابلیت اطمینان را بار دیگر توانستیم رقم بزنیم و به‌عنوان یک شرکت متعالی، در ثبت رکوردها، اول باشیم؛ هرچند نگهداشت ثبت رکوردها و استمرار این مهم نیز، خود از موفقیت‌های بزرگ است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران همچنین با اشاره به افزایش وسعت خطوط لوله و تعداد تاسیسات تقویت فشار گاز برای زمستان امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، اظهار کرد: با وجود تلاش های شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی گاز ایران برای تامین گاز زمستانی مشترکان از مردم درخواست می شود که صرف‌جویی جدی در مصرف گاز را در دستور کار قرار بدهند.






Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه