معاون ‌اِشراف فرماندهی کل سپاه: هلاکت 134 تروریست آمریکایی تازه‌ترین خبر از عین‌الاسد
کد خبر: ١٦١٦٠٠ تاریخ انتشار: ٠٢ بهمن ١٣٩٨ - ١٣:١٧
صفحه نخست » آخرین اخبار
معاون ‌اِشراف فرماندهی کل سپاه: هلاکت 134 تروریست آمریکایی تازه‌ترین خبر از عین‌الاسد

معاون‌ اشراف فرماندهی کل سپاه با تاکید بر اینکه به خوبی به ما ثابت شده است که کوتاه آمدن در مقابل دشمن سبب پیشروی آنان و ایستادگی سبب عقب‌نشینی دشمن می‌شود اظهار داشت: ایران کشور قدرتمندی است چنانچه طبق اطلاعات به دست آمده از پایگاه عین‌الاسد پس از حمله موشکی ایران، تا امروز حداقل ۱۳۴ نفر کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شده‌اند و آمریکا با این همه ادعا نتوانست اقدام کند چرا که آمریکا در هیچ جنگ رودررویی موفق نبوده است.

 سردار محمد تولایی شامگاه دوشنبه با حضور در مراسم اجتماع عظیم حامیان مقاومت در راه ولایت که در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور ۵۰ میلیون نفری مردم در ایران و خارج از کشور و حتی در آمریکا برگزار شد که می‌توانیم از این مراسم به عنوان بزرگ‌ترین مراسم تشییع تاریخ جهان یاد کنیم.
معاون راهبردی و مشاور فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه پایه رژیم صهیونیستی و آمریکا بر مبنای ترور شکل گرفته است گفت: باید به این نکته توجه داشت که چرا برای ترور سردار سلیمانی از پیشرفته‌ترین بالگردها استفاده شده است.
تولایی با ‌اشاره به اینکه قطعاً تمام خون‌هایی که در کشور و برای نظام و انقلاب ریخته می‌شود نظام را تقویت خواهد کرد افزود: با توجه به اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمده به خوبی می‌توان به این موضوع پی برد که آمریکای جنایتکار برای اقدامات تروریستی خود آموزش دیده است و طی ۴۰ سال اخیر توطئه‌های زیادی علیه انقلاب و ملت ایران انجام داده است.
وی به حوادث دی ماه ۹۶‌ اشاره کرد و عنوان داشت: دشمن از همان زمان پایه فتنه‌ها را برای کشور ما بنا نهاده بود و تمام توان خود را به کار گرفتند و ادعا داشتند که انقلاب ۴۰ سالگی‌اش را نخواهد دید اما دیدند که درخت تنومند انقلاب بیشتر آبیاری شد و مردم بیشتر پای نظام و انقلاب ایستادند و دیدیم که نقشه‌های آنان به بهانه‌های مختلف در عراق و لبنان و ایران ناکام ماند.
دیپلماسی دروغین آمریکا
در عین‌الاسد
به رغم لاپوشانی آمریکا از نتایج پاسخ موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان الانبار و «الحریر» در اربیل و جلوگیری از حضور خبرنگاران در این پایگاه‌ها، اما هر روز نکات جالبی از خسارت‌های این حمله تلافی‌جویانه و ابعاد آن منتشر می‌شود و این در حالی است که آمریکایی‌ها به شدت نگران درز اخبار این حمله اقتدارآمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یک روز بعد از موشکباران پایگاه عین‌الاسد با حضور در برابر خبرنگاران گفت که به هیچ‌کدام از نظامیان کشورش آسیبی نرسیده است؛ موضعی که طی روز‌های بعد، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقام‌های دولت این کشور یکصدا بر آن تأکید داشتند.
اما در پی آن، آنچه از وضعیت این پایگاه در برابر چشم جهانیان قرار گرفت، آسیب‌های وارد شده در پی حمله موشکی بود و روز جمعه هم پایگاه «دیفنس‌وان» و بعد از آن هم پنتاگون از زخمی شدن دست‌کم  ۱۱نظامی آمریکایی و انتقال آنها به مراکز پزشکی آمریکا در کویت و آلمان خبر دادند، انتقاد‌ها علیه ترامپ را تشدید کرد.
تنها خبرنگار و شبکه‌ای که توانسته پس از پاسخ موشکی ایران وارد پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار عراق شود، خبرنگار و گزارشگر شبکه آمریکایی  «سی‌ان‌ان» بوده است.
خبرنگار شبکه خبری آمریکایی سی ان ان روز شنبه (۲۱ دی ماه) بود که توانست گزارشی را از داخل این پایگاه نظامی پس از هدف قرار گرفتن از سوی موشک‌های سپاه منتشر کند؛ تصاویر این گزارش حکایت از ویرانی وسیع آن دارد و گزارشگر این شبکه نیز با بهت و حیرت از آسیب‌های سنگین وارد شده اعلام می‌کند، مگر می‌شود با این حجم خسارت‌ها و ویرانی‌های بالا، کسی کشته نشده باشد!
خبرنگار این شبکه به قدرت موشک‌های ایران هم ‌اشاره کرده و می‌گوید، شدت انفجارها به حدی بود که به عنوان نمونه یک دیوار ۴ تنی را از جا کنده و نابود کرده است.
سی‌ان‌ان در پایان این گزارش با بیان اینکه این پایگاه هنوز هم از بیم حملات نیروهای متحد ایران در حالت آماده‌باش قرار دارد، نوشت: «حتی برای کسانی که پیش از این در جنگی حضور داشته‌اند، این (حمله) شبیه هیچ میدان نبرد دیگری نبود. احساس فراگیر درماندگی، که هنگام حضور زیر حملات موشکی به انسان دست می‌دهد و اینکه در برابر دشمنت بی‌دفاع باشی. حمله‌ای که می‌تواند دوباره رخ دهد، حتی اگر شبیه این نباشد.»
فشار افکار عمومی و اجبار پنتاگون به اعتراف
از سوی دیگر در حالی که مقامات آمریکائی مدعی بودند که حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلفات در بین نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه‌ها نداشته است، موج انتقاد‌ها از عملکرد آمریکا، سرانجام پنتاگون را به واکنش واداشت و وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با اعلام اینکه قصدی برای پنهانکاری نبوده است، اعلام کرد که این سازمان پنج شنبه متوجه شده که شماری از نظامیان آمریکا بر اثر حمله به «عین‌الاسد» زخمی شده‌اند و مردم فقط چند ساعت بعد از اطلاع پنتاگون، در جریان قرار
گرفته‌اند.
جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون در این مورد گفت که مقام‌های ارشد ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه تازه متوجه شده‌اند که ۱۱ نظامی آمریکا در پی نشانه‌های ضربه مغزی خفیف از عراق خارج شده‌اند و افزود: «اینکه قصدی برای کوچک‌نمایی شمار زخمی‌ها وجود داشته یا نوعی بی‌برنامگی سیاسی در این خصوص وجود داشته، صحیح نیست.» این موضع‌گیری در شرایطی صورت گرفت که رسانه‌هایی که خبرنگار و عکاس به عین‌الاسد اعزام کرده مجاز به افشای تعداد تلفات و زخمی‌های حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبودند. تا اینکه روزنامه واشنگتن‌پست چهارشنبه گزارش داد چند پرسنل آمریکایی به علت «ضربه مغزی خفیف» تحت درمان قرار گرفته‌اند.
واقعیت‌های «عین‌الاسد»
رفته رفته در حال آشکار شدن
واشنگتن پست در گزارشی مفصل با ‌اشاره به اطمینان‌های پیشین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور و وزارت دفاع آمریکا مبنی بر بدون تلفات بودن این عملیات موشکی، به تشریح واقعیت‌های درز کرده در این مورد و تناقض‌هایی که یکی پس از دیگری آشکار می‌شوند، پرداخت.
این روزنامه آمریکائی با ‌اشاره به گزارش‌های اولیه در مورد تلفات عملیات موشکی ایران به پایگاه آمریکا در عراق و ارائه آمارهای متعدد و در نهایت تکذیب تلفات و خسارت جدی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا نوشت، هافمن پس از ارائه گزارش با گفتن این جمله که «اظهارات ترامپ براساس اطلاعات صحیح اولیه و درستی بود که دریافت کرده و گزارش‌های اولیه از سوی فرماندهان آمریکا در عراق به پنتاگون حاکی از عدم آسیب جسمی نظامیان بوده و خبر اعزام نیروها برای درمان پس از اعزام سری دوم به «مارک اسپر»، وزیر دفاع رسیده»، تلاش کرد پنهانکاری وی را توجیه کند.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شدند که «تیم گارلند»، سرهنگ آمریکایی با زیر سؤال بردن ارزیابی‌های اولیه، گفت: «غیرممکن است هیچ سربازی کشته نشده باشد.»
وی گفته بود: «همه ما می‌دانیم که گزارش اولیه همیشه نادرست است. من شخصا حدود ۲ سرباز خود را از دست دادم. من نمی‌توانم تصور کنم سربازان جان سالم به در برده باشند. چنین اتفاقی یک معجزه مطلق است.»
انتقال 16 مجروح شدید حمله موشکی عین‌الاسد به کویت
از سوی دیگر روزنامه القبس در شماره ۲۹ دی‌ماه (۱۹ ژانویه) فاش کرد، شانزده نظامی‌ آمریکا که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق، مجروح شده‌اند، چند روز پیش برای درمان به یکی از بیمارستان‌های نظامی ‌منطقه «عریفجان» در جنوب کویت منتقل شده‌اند.
القبس به نقل از «منابع مطلع» نوشت: «مجروحان با حفاظتی شدید، با یک هواپیمای نظامی ‌مجهز، از عراق به پایگاه هوایی احمد‌الجابر منتقل شدند. آنها ابتدا به بیمارستان نظامی ‌مخصوص نیروهای آمریکایی در اردوگاه عریفجان منتقل و تحت عمل جراحی فوری قرار گرفتند. این افراد هنوز تحت مراقبت‌های ویژه هستند».
منابع مطلع به القبس گفتند، «جراحت این نظامی‌ها شدید و نیمه‌شدید است. برخی چند نقطه از بدنشان سوخته و برخی دیگر ‌ترکش به بدنشان اصابت کرده است.»
بنابراین گزارش، «کادر پزشکی آمریکایی در بیمارستان نظامی ‌که مخصوص نیروهای آمریکایی در کویت است، این نظامیان مجروح را تحت درمان دارد». «بخش وسیعی از پایگاه هوایی احمدالجابر مختص نیروهای آمریکایی و متحدانش در چارچوب توافقنامه‌های دفاع مشترک است که بین کویت و آمریکا و دیگر کشورهای دوست، امضا شده است.»
به هر ترتیب اکنون با گذشت ۱۰ روز از پاسخ سپاه به این اقدام تروریستی آمریکا و انتشار گزارش‌های قطره چکانی و هدایت شده از سوی مقام‌های مرتبط در این کشور از تلفات و خسارت‌های وارده به دو پایگاه آمریکایی به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز با انتشار گزارش‌های جدیدتر می‌توان ابعاد دیگری از میزان خسارت‌ها به پایگاه‌های مزبور را شاهد بود و بیش از پیش به پنهانکاری و یا دروغگویی مقام‌های آمریکایی پی برد. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه