احمدی روشن نمونه بارز جوان مومن انقلابی
کد خبر: ١٦١٣٠٨ تاریخ انتشار: ٠٣ دي ١٣٩٨ - ٢٢:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
سردار محمدعلی جعفری عنوان کرد:
احمدی روشن نمونه بارز جوان مومن انقلابی

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله(عج) عنوان کرد: شهید احمدی روشن الگوی ویژه ای در رابطه با جهاد در طول تاریخ انقلاب اکثر شهدای ما که نامشان در تاریخ ماندگار شده از بین جوانان مومن و انقلابی بوده اند و امروز نیز امید ما به این دست جوانان است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار سراج24، مراسم یادبود شهید مصطفی احمدی روشن عصر امروز (دوشنبه ۲دی ماه) با حضور خانواده معظم شهید احمدی روشن و سرلشکر جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله(عج) در سالن همایش های دانشگاه شریف برگزار شد.

سرلشکر محمدعلی جعفری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید احمدی روشن الگوی ویژه ای در رابطه با جهاد علمی بوده و قابل مقایسه با شهدای بزرگی همچون حسن طهرانی مقدم و حسن باقری است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله(عج) شهید مصطفی احمدی روشن را نمونه بارز یک جوان مومن انقلابی خواند و گفت: در طول تاریخ انقلاب اکثر شهدای ما که نامشان در تاریخ ماندگار شده از بین جوانان مومن و انقلابی بوده اند و امروز نیز امید ما به این دست جوانان است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان اشاره کرد و یادآور شد: بنا به فرموده رهبر انقلاب، جوان مومن انقلابی میتواند پیشران حرکت کشور به سمت تمدن نوین اسلامی باشد.

سرلشکر جعفری ویژگی های جوانان مومن انقلابی را برشمرد و افزود: بنیه معنوی بالا در اینجا نقش پررنگی دارد، چنانچه با نگاه به شهدای جوان انقلاب اسلامی می بینیم که معنویت و خلوص ایمان یکی از شاخصه های اصلی آنان بوده است.

وی در ادامه گفت: امروز به برکت صدور انقلاب اسلامی به کشورهای آزادی خواه منطقه، این دست جوانان در حال تربیت و خودنمایی در کشورهای حوزه مقاومت هستند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرعت چشمگیر رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: این اقتدار بی نظیر جمهوری اسلامی مدیون جهاد جوانان انقلابی در سه عرصه دفاعی، امنیتی و جهاد علمی است؛ تلفیقی از جهاد علمی و دفاعی را امروز به دست همین جوانان شاهد هستیم که چه قدرت بازدارنده ای در ایران اسلامی بوجود آمده است.

وی تصریح کرد: این فناوری های پیشرفته در عرصه های پدافندی، موشکی و پهپادی قدرت دفاعی ایران را مخصوصا بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی در دنیا زبانزد کرده است. این ها حاصل تلاش و جهاد جوانان مومن انقلابی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آیاتی از سوره حجرات اشاره کرد و گفت: مومن واقعی باید مجاهد باشد، این تنها به معنای جهاد نظامی نیست، مومن مجاهد امروز در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و حتی اقتصادی می تواند به جهاد برخیزد و تنها به ادای وظایف شرعی خود مثل نماز و روزه اکتفا نکند.

سرلشکر جعفری در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال عمر خود در همه بخش ها پیشرفتی چشمگیر داشته و گشایش های بزرگی برای خود رقم زده است و تنها در بخش اقتصاد با رکود و عقب افتادگی مواجه بوده ایم که علت این بوده که مدیریت اقتصاد کشور در دستان تفکرات جهادی و شهدایی نبوده و نیست و از ابتدای انقلاب تفکرات لیبرالی بر آن حاکم بوده است و اینجاست که مردم باید در انتخاب های خود بیشتر دقت کنند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله(عج) اضافه کرد: مردم باید حرکت کلی انقلاب را مورد بررسی قرار دهند، پیشرفت ها و گشایش ها را ببینند و ضعف های اقتصادی کشور که حاصل ناکارآمدی برخی مدیران است، آنها را نسبت به آینده نا امید نکند.

گفتنی است، شعرخوانی میلاد عرفان پور و خاطره گویی یکی از همکاران شهید مصطفی احمدی روشن از جمله برنامه های مراسم یادبود این شهید صنعت هسته ای کشور بود.

گزارش تصویری






Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه