نمي‌شود مردم را رها كنيم و به آن افراد بپردازيم و نام آن را اتحاد بگذاريم /بزرگداشت حماسه نهم دي در تهران با حضور علامه مصباح
کد خبر: ١٦١٣٠٦ تاریخ انتشار: ٠٣ دي ١٣٩٨ - ١٦:٢٦
صفحه نخست » مطالب وسط
نشست خبري سخنگوي جبهه پايداري:
نمي‌شود مردم را رها كنيم و به آن افراد بپردازيم و نام آن را اتحاد بگذاريم /بزرگداشت حماسه نهم دي در تهران با حضور علامه مصباح

متقي فر با بيان اينكه جبهه پايداري طبق معارف اسلام، ضد وحدت نيست...

به گزارش صابرنیوز ، مجيد متقي‌فر سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در نشست خبري كه صبح امروز در محل اين خبرگزاري با حضور رسانه‌هاي جمعي برگزار شد، با اشاره به اهميت پرداختن به حماسه نهم دي اظهار داشت: به همين مناسبت، روز هشتم دي‌ماه ساعت ۱۴:۳۰ دقيقه در ميدان فلسطين و مسجد امام صادق(ع) با حضور آيت‌الله مصباح‌يزدي مراسم بزرگداشتي برگزار خواهيم كرد.
 
 
 
9 دي همسنگ با 22 بهمن بود
 
وي با تأكيد بر اينكه هنوز بعد از ۱۰ سال حق حماسه نهم دي ادا نشده است، تصريح كرد: ۹ دي مراسم حزبي و گروهي نبود، بلكه مراسمي همسنگ با ۲۲ بهمن و مشت محكمي بر دهان فتنه‌گران داخلي و خارجي بود.
 
 
 
ادعاي حقوق شهروندي دارند، اما در رسانه‌هايشان خاموش از كنار 9 دي عبور مي‌كنند
 
متفي‌فر ادامه داد: در اين روز معلوم شد كه مردم به آرمان‌هاي نظام پايبند هستند و باعث تأسف است كه عده‌اي كه ادعاي حقوق شهروندي دارند، در رسانه‌هايشان از كنار حماسه 9 دي خاموش عبور مي‌كنند.
 
سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه تبيين ابعاد نهم دي علاوه بر اينكه فرهنگ مقاومت را تقويت مي‌كند، يك نوع دفاع هم است، گفت: ما چون يك جريان گفتماني هستيم و كار سياسي را در پرتو گفتماني انجام مي‌دهيم، خارج از گفتمان، كار سياسي، اجتماعي و فرهنگي نمي‌كنيم.
 
متقي‌فر با بيان اينكه ۹ دي حقيقتي انكارناپذير است و رسانه‌ها بايد به آن بپردازند، گفت: رسانه‌هايي كه در اختيار ماست، امكانات مردم است. قبل از انقلاب، اندك رسانه ضعيفي هم وجود نداشت، بنابراين رسانه‌هاي كنوني برآمده از خواست مردم است.
 
وي ادامه داد: برخي از همين رسانه‌ها با وجود آزادي‌هايي كه در غرب هم وجود ندارد، باز مي‌گويند در كشور آزادي وجود ندارد و اين خلاف پيام ۹ دي است.
 
 
 
كسي كه پيام ۹ دي را درك نكند، حذف مي‌شود
 
سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه كسي كه پيام ۹ دي را درك نكند، از سوي مردم حذف مي‌شود، تصريح كرد: البته كسي كه اين افراد و جريان‌ها را حذف مي‌كند خود مردم هستند نه دستگاه خاصي. چنانچه در فتنه هم اين خود مردم بودند كه فتنه را ختم كردند.
 
متقي‌فر ادامه داد: در ۹ دي، منطق اسلام ‌پيروز شد و سرفصل جديدي در انقلاب باز شد و دشمنان كه هميشه حضور مردم در ۲۲ بهمن را ضعيف جلوه مي‌دهند، به حضور ميليوني مردم اقرار كردند.
 
 
 
جلوي شعور مردم را نمي‌شود گرفت؛ مردم بودند كه ۹ دي را خلق كردند
 
وي با بيان اينكه بايد پيام ۹ دي را درك كنيم، تصريح كرد: مردمي بودن يعني همين. آن قدر كه برخي رسانه‌ها به سلبريتي‌ها بها مي‌دهند به ۹ دي نمي‌پردازند. جلوي شعور مردم را نمي‌شود گرفت؛ مردم بودند كه ۹ دي را خلق كردند.
 
سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه با ادبيات غربي، مردم سمت كسي نمي‌روند، اظهار داشت: خون امام‌حسين(ع) در رگ‌هاي مردم مي‌جوشد و امام حسين(ع) تغيير رنگ نمي‌دهد و در همه اعصار، يكي است.
 
 
 
در ۹ دي، جمهوريت عليه اشرافيتِ فتنه‌انگيز شوريد
 
متقي‌فر با بيان اينكه در ۹ دي، جمهوريت عليه اشرافيتِ فتنه‌انگيز شوريد، افزود: اشرافيتي كه براي براندازي نظام حركت كرده بود، جمهوريت آمد و آن را كنار زد.
 
 
 
۹ دي در دل خود، اتحاد ملي را دارد
 
متقي‌فر در پاسخ به اين سؤال كه چرا ۹ دي را روز اتحاد اعلام نمي‌كنيد؟ و آن را روزي مي‌دانيد كه عده‌اي از مردم عليه عده‌اي ديگر، به خيابان آمده‌اند؟ گفت: اتفاقاً ۹ دي در دل خود، اتحاد ملي را دارد.
 
وي ادامه داد: يك زماني تلقي ما از اتحاد اين است كه احزاب و نخبگان جمع شوند، امّا اين به‌معناي اتحاد نيست. حضور مردم يعني اتحاد. اينكه ائتلافي درست كنيم اتحاد مردمي نيست.
 
 
 
نمي‌شود مردم را رها كنيم و به آن افراد بپردازيم و نام آن را اتحاد بگذاريم
 
سخنگوي جبهه پايداري با طرح اين سؤال كه بالاخره ۹ دي براي چه اتفاق افتاد؟ افزود: اتفاق تلخي رخ داده بود و مردم ناراحت بودند و آن حماسه را آفريدند. برخي‌ افراد، فتنه‌گران را تا آخر حمايت كردند. مردم اين‌ها را مي‌فهميدند و 9 دي را خلق كردند. نمي‌شود ما مردم را رها كنيم و به آن افراد بپردازيم و نام آن را اتحاد بگذاريم. ما بايد هرچه مردم انتخاب كردند بپذيريم.
 
 
 
مگر با سوءتفاهم، اموال عمومي را به آتش مي‌كشند و آدم مي‌كشند؟
 
متقي‌فر ادامه داد: كساني كه شما از آن‌ها ياد مي‌كنيد، چرا نمي‌آيند پشت سر مردم قرار بگيرند؟ و بگويند «بله» فتنه‌ بوده است؟ اينكه برخي، مسجد آتش زدند و كشته‌سازي راه انداختند، اينها كه فراموش‌شدني نيست. مردم عليه اين‌ها قيام كردند. كساني كه فتنه را راه انداختند، چرا اكنون هم از آن‌ها اعلام برائت نمي‌كنند؟ در توبه باز است و همين الان هم مي‌توانند توبه كنند. امّا آن‌ها مي‌گويند «فتنه نبوده بلكه سوءتفاهم رخ داده است»، اما مگر با سوءتفاهم، اموال عمومي را به آتش مي‌كشند و آدم مي‌كشند؟
 
 
 
هر نظام دموكراتيك ديگري بود در مقابل فتنه مي‌ايستاد و با فتنه‌گران برخورد مي‌كرد
 
سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه كساني كه در حصر هستند، حاضر به توبه نيستند، گفت: اين افراد از لحاظ فقهي،‌حكم‌شان اعدام است، با اين حال مي‌بينيم كه در مجلس و تريبون‌هاي مختلف در حمايت از آنها سخن رانده مي‌شود. هر نظام دموكراتيكي بود در مقابل اين موضوع مي‌ايستاد و با چنين افرادي برخورد مي‌كرد.
 
 
 
كدام نظام دموكراتيك مي‌پذيرد در شوراي شهرش اصحاب فتنه حضور داشته باشند؟
 
متقي‌فر با بيان اينكه در شوراي شهر تهران برخي اصحاب فتنه حضور دارند كه پرونده امنيتي آن‌ها هنوز باز است،‌ اظهار داشت: كدام نظام دموكراتيك اين را مي‌پذيرد؟
 
متقي فر با بيان اينكه گفتمان امام، هويت جبهه پايداري است، تصريح كرد: ما مي‌خواهيم اين گفتمان را بسط بدهيم. چنانچه اين هويت را از دست بدهيم استكبار ما را مي‌بلعد. در همين مذاكرات هسته‌اي دشمن نشان داد كه نمي‌خواهد ما باشيم. حال بايد پرسيد نتيجه مذاكرات چه شد؟ آيا اقتصاد شكوفا شد؟ خود مذاكره‌كنندگان مي‌گويند مذاكرات تحريم‌ها را بيشتر كرد. نظام همه اين‌ها را تجربه كرد تا آن‌هايي كه ابهام دارند، متوجه شوند.
 
وي ادامه داد: اكنون براي برجام و مذاكره‌كنندگان رفراندوم بگذارند و ببينند نتيجه چيست؟
 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به سؤالي درباره انتخابات مجلس گفت: ما گفته‌ايم كه در انتخابات اولويت ما ليست واحد است. ما دوست داريم هميشه مثل ۹ دي «يك حرف» در وسط باشد و بر اساس شاخص‌ها حركت كنيم نه اينكه هركسي از طرف خودش حرفي را مطرح كند.
 
سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه در اسلام براي رفتارهاي سياسي، «مدل» وجود دارد، خاطرنشان كرد: پيامبر اسلام(ص) اسوه ماست؛ ايشان مدل رفتار سياسي داشتند.
 
متقي‌فر ادامه داد: پيامبر اكرم سخن خود را علني گفته و قبيله گرايي را نفي و كساني كه حق را انكار كردند را از خود دور نموده و كساني كه دين را اجابت كردند به خود نزديك كردند. اين يك مدل براي رفتار سياسي است؛ چقدر طبق اين مدل عمل شده است؟ متأسفانه بعضاً در تقسيم مناصب دولتي اين مدل ديده نمي‌شود.
 
وي با بيان اينكه بايد به اين موضوع آگاه باشيم كه در انتخابات مي‌خواهيم قدرت و اطلاعات كشور را در اختيار منتخبين قرار دهيم، تصريح كرد: كساني كه ديندارِ آگاه و توانمند هستند بايد متصدي امور بشوند.
 
سخنگوي جبهه پايداري ادامه داد: ما گفته‌ايم آدم‌هاي خوب به مسئوليت برسند. حتي اگر يك نفر از آن‌ها هم از پايداري نباشد ما ناراحت نيستيم، زيرا در چنين شرايطي، يك مسئول ديندار متعهد و متخصص مسئوليت را در دست گرفته است.
 
 
 
جبهه پايداري ضد وحدت نيست
 
متقي فر با بيان اينكه جبهه پايداري طبق معارف اسلام، ضد وحدت نيست و وحدت فرموده قرآن است،‌ اظهار داشت: مطابق اسلام اگر يك فرد ببيند كه فردي ديگر مسئوليت را بهتر از او مي‌تواند انجام دهد، و با اين حال كنار نرود، فعل حرام مرتكب شده است.
 
 
 
با چه رويي FATF را پيگيري مي‌كنند؟
 
سخنگوي جبهه پايداري در بخشي ديگر از نشست خبري عبرت‌گيري از برجام را ضروري دانست و گفت: مانده‌ام با چه رويي FATF را پيگيري مي‌كنند؟ بايد به دولتي‌ها گفت شما اول برويد برجام را به قول عراقچي از آي سي يو بيرون بياوريد، بعد بحث FATF را مطرح كنيد.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه