دلایل اقبال بانوان به کار بیرون خانه از نگاه رهبر انقلاب +عکس
کد خبر: ١٦١٣٠٢ تاریخ انتشار: ٠٣ دي ١٣٩٨ - ١٥:٢٥
صفحه نخست » مجازستان
دلایل اقبال بانوان به کار بیرون خانه از نگاه رهبر انقلاب +عکس

صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، پستی را درباره توجه به زنان خانه‌دار منتشر کرد.

به گزارش صابرنیوز، صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، پستی را برگرفته از سخنان رهبر انقلاب در خصوص زنان خانه‌دار به اشتراک گذاشت. این تصویرنوشته تاکید و اهمیت رهبر انقلاب در خصوص توجه به زنان خانه‌دار را به نمایش می‌گذارد.

دلایل اقبال بانوان به کار بیرون از خانه

ما در این یادداشت می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین دلایلی بپردازیم که یک خانم را به کار بیرون از خانه سوق می‌دهد و با یکدیگر بیندیشیم که آیا می‌توان بدون کار کردن بیرون از خانه به این اهداف رسید؟

کسب حس تایید و احترام از طرف همسر و اطرافیان

یکی از دلایل، احترامی است که اطرافیان به خانم‌های شاغل می‌گذارند. گاهی حتی این حس تایید و احترام از طرف همسر این خانم‌هاست! سعی کنید در هر نقشی که هستید، نگاه برتر به خانم‌های شاغل نداشته باشید و صرفا به این دلیل که آن‌ها بیرون از خانه کار می‌کنند، احترام بیشتری برای آن‌ها قائل نشوید!

برقراری روابط اجتماعی

ابدا اینطور نیست که برقراری روابط اجتماعی تنها با کار کردن بیرون از خانه ممکن باشد. شرکت در کلاس‌های آموزشی، هنری، ورزشی و ...، ایجاد گروه‌های دوستی، ارتباط دوره‌ای با اقوام و آشنایان همه مثال‌هایی از ایجاد روابط اجتماعی است که یک زن خانه‌دار نیز می‌تواند به آن‌ها بپردازد.

استقلال مالی

برخی زنان برای کسب استقلال مالی میل به کار کردن دارند. دین اسلام نفقه را به همین منظور برای زن درنظر گرفته. بهتر است آقایان نسبت به درآمدی که دارند، یک ماهیانه مشخص برای همسران‌شان درنظر گرفته و به صورت منظم پرداخت کنند. یک راه دیگر برای کسب استقلال مالی و درآمد بالاتر، روی آوردن به مشاغل و صنایع خانگی است.

احساس رشد و پیشرفت در زندگی شخصی

کار کردن بیرون از خانه به بعضی خانم‌ها احساس رشد می‌دهد، اما سوال اینجاست چند درصد مشاغل باعث پیشرفت می‌شوند؟ از قضا امروزه ذات بسیاری از مشاغل طوری است که مانع رشد و پیشرفت فرد می‌شود و به لحاظ ساعات طولانی‌ای که فرد را درگیر کار می‌کند، فرصت مشغله جدید را از او می‌گیرد. در مقایسه با زن شاغل، زنی که بیشتر ساعات روز را در خانه است، خیلی راحت می‌تواند به مطالعه بپردازد، می‌تواند ادامه تحصیل بدهد، پادکست‌های متفاوتی گوش دهد، ورزش کند و به این ترتیب در راستای رشد شخصی‌اش گامی بردارد.

درآخر فراموش نکنید هرگز نمی‌توان گفت کار کردن بیرون از خانه برای یک زن حتما مفید یا حتما مضر است و هر خانمی بهتر است فراخور شرایط زندگی‌اش تصمیم بگیرد که به اصطلاح خانه‌دار باشد یا شاغل. ما در این یادداشت سعی کردیم برای این تصمیم به شما کمک کنیم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: مشرق 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه