روحانی: مبارزه نمایشی با فساد به درد ملت نمی‌خورد/ فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است
کد خبر: ١٦٠٩٧٩ تاریخ انتشار: ٠٢ آبان ١٣٩٨ - ١٠:٣٨
صفحه نخست » تیتر یک
ادامه حاشیه‌سازی قابل تامل مدیران ارشد دولت تدبیر و امید
روحانی: مبارزه نمایشی با فساد به درد ملت نمی‌خورد/ فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است

اما ظاهرا این اظهارات حاشیه ساز قرار نیست خاتمه یابد و دور جدید عملیات روانی در کشور با محوریت شخص خود رئیس جمهور در حال ادامه یافتن است.

به گزارش صابرنيوز، طی چند روز گذشته که شخص رئیس جمهور و معاون اولش با اظهارات حاشیه دار و حتی نسبت دادن دروغ به رهبر معظم انقلاب وارد یک عملیات روانی جدید در فضای عمومی کشور شدند.
 
روحانی ضمن اینکه دوباره حمله به شورای نگهبان را  کلید زد؛ در اقدامی عجیب ارز 4200 را به رهبر معظم انقلاب ربط داد و بعد از او نیز اسحاق جهانگیری در اظهاراتی قابل تامل به دروغ مدعی شد که رهبر معظم انقلاب تصویب لوایح FATF و CFT را تایید کرده اند!

اما ظاهرا این اظهارات حاشیه ساز قرار نیست خاتمه یابد و دور جدید عملیات روانی در کشور با محوریت شخص خود رئیس جمهور در حال ادامه یافتن است.

در همین راستا، روزنامه دولت بخشی از اظهارات جنجالی رئیس جمهور در جلسه دیروز هیات دولت را به تیتر یک خود اختصاص داد و سخنان جنجالی و حاشیه ساز روحانی را سخنانی مهم دانست که رسانه ملی سانسور کرده است و از قول روحانی درشت نوشت: به مردم می گویم چه کسی کشور را تعطیل کرده است!

سحنان جنجالی روحانی چه بود؟!
 
در گزارش روزنامه ایران آمده است: رئیس جمهوری در جلسه دیروز هیات دولت با ارائه برخی شاخص های اقتصادی نشان داد که دولت کارآمد است. او البته از برخی مانع تراشی ها در مسیر دولت هم انتقاد و تاکید کرد که مشی اعتدالی دولت مبتنی بر منطق رحمت محمدی، صلح حسنی و صبر رضوی است.
حسن روحانی اشاره کرد که پیغام‌های طرف‌های خارجی برای حل و فصل مسائل سیاست خارجی همچنان ادامه دارد، اما مواجهه درست با این پیغام‌ها را نیازمند انسجام داخلی دانست، انسجامی که به گفته او با تأسی به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین قابل دسترسی است. حسن روحانی برای نشان دادن اینکه گاهی دستیابی به صلح، نیازمند شهامت بیشتری از جنگیدن است، به سیره پیامبر اسلام در صلح حدیبیه، صلح امام حسن(ع) و حضور امام رضا(ع) در دستگاه ابرقدرت آن زمان، یعنی مأمون عباسی اشاره کرد. او درعین حال از ایجاد اختلال‌ها، چه در زمینه سیاستگذاری و چه در رقابت‌های سیاسی در عملکرد دولت هم انتقاد کرد، آنجا که تعویق تصمیم گیری درباره لوایحFATF را به مانع تراشی توصیف کرد و از احتمال انتخاباتی بودن مقابله با فساد، انتقاد.

اگر این تندروها در آن روز بودند، چه بسا مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات می‌کردند
رئیس جمهوری، سبط اکبر پیامبر(ص) اسلام را مظهر صلح، مصلحت و وحدت امت اسلامی دانست و گفت: شاید برخی دقت کافی نداشته باشند که شهامت، شجاعت، صبر و ایستادگی در صلح بالاتر از صبر و استقامت در جنگ است و چه بسا مصلحت امت و جامعه اسلامی برای تندروها قابل فهم نباشد، همانطوری که در جریان صلح حدیبیه، تندروها در مقابل آن قرار گرفتند و به پیامبر طعنه می‌زدند که عجب صلح‌نامه‌ای امضا کرده‌ای که حتی در آن از عنوان رسالت نیز صرف نظر کردید.  او با بیان اینکه شهامت در صلح، سخت‌تر از شهامت در میدان نبرد است و امام حسن(ع) از چنین شهامتی برخوردار بودند، اضافه کرد: تندترین جملات را برخی از یاران نزدیک امام حسن(ع) به ایشان روا داشتند، اما امام(ع) راه خود را ادامه داده و صلحنامه را امضا کردند، چرا که آن را به مصلحت و بقای اسلام می‌دانستند. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه هدف اسلام نه جنگ و نه صلح، بلکه مصلحت اسلام و جامعه است، گفت: این مصالح گاهی در صلح و زمانی در جنگ تعریف می‌شود.

روحانی در ادامه امام رضا(ع) را امام سیاست، مناظره و گفت وگو و تحمل توصیف و اظهارکرد: اینکه شخصی حکومتی را قبول نداشته باشد و آن را حکومت جائر بداند ولی بخاطر مصلحت مردم ولایتعهدی را علیرغم میل خود بپذیرد، کار آسانی نیست و به صبر و تحمل بالایی نیازمند است؛ چه بسا اگر این تندروها در آن روز بودند در مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات می‌کردند. رئیس جمهوری در پایان این بخش از سخنان خود، همگان را به پیروی از الگوی پیامبر(ص) و امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) دعوت کرد تا شرح حال و سیاست آنها را بدانیم و از مسیر آنان پیروی کنیم.
 

 
 
مردم می‌دانند چه کسی به آنان ظلم می‌کند
 
روحانی در ادامه، با خطاب قراردادن ملت ایران، اظهارکرد: سال گذشته، سال بسیار سختی بود، اما خوشبختانه از ابتدای سال جاری خداوند آرامشی را بر مردم نازل کرده که می‌توان آن را پاداش صبر، مقاومت و رفتار نجیبانه مردم ایران در برابر یک ظلم بزرگ دانست. رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم ایران بخوبی می‌دانند چه کسی به آنان ظلم می‌کند و چه کسانی باعث شدند برجام صدمه ببیند و می‌دانند که برجام چه آثار و برکاتی می‌توانست برجای گذارد، تصریح کرد: برجام نشان داد که اقدام ملت ایران و دیپلماسی ایران و صلح حسنی و سیاست رضوی و رحمت محمدی چقدر می‌تواند، تأثیرگذار باشد، اما دشمنان تصور می‌کردند که با ضربه به برجام می‌توانند نظام ایران را از بین ببرند، اما ملت ایران هوشیارتر از آن است که فریب دشمنان را بخورد.

مبارزه نمایشی با فساد به درد ملت نمی‌خورد/ فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است
 
رئیس جمهوری  در ادامه، تصویب و تدوین سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع را نشانه مبارزه واقعی دولت با فساد دانست و گفت: معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند. روحانی با بیان اینکه باید با فساد مبارزه کرد اما نباید شرکت‌ها تعطیل شود، افزود: این گونه اقدامات به هر دلیلی از جمله اینکه بخواهید در انتخابات شعاری را مطرح کنید، به ضررتان تمام خواهد شد و در فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است؛ لذا باید از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم.

لازم به ذکر است روحانی پیش از این نیز برای برجام منافع عجیب و غریب زیادی عنوان کرده بود و حتی مذاکراتش با آمریکا را نیز به عاشورا نیز ربط داد و همچنین حاشیه سازی او در مقاطع مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز موضوع جدیدی نیست.



 
 
 

 
منبع: جهان نیوز 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه