آخرین وضعیت مرزهای اربعینی کشور
کد خبر: ١٦٠٩٣٥ تاریخ انتشار: ٢٣ مهر ١٣٩٨ - ١٣:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
سیل خروشان جمعیت همه را غافلگیر کرد؛
آخرین وضعیت مرزهای اربعینی کشور

امروز نیز همانند روزهای گذشته حضور زائران در مرزهای اربعینی کشور با حجم زیاد ادامه دارد. آخرین اخبار از این مرزها حاکی از آن است که ظرفیت مرز خسروی برای امروز تکمیل شده است و امکان مراجعه زائران برای امروز در این مرز فراهم نیست. اما تردد در سایر مرزها با ترافیک سنگین اما روان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه 598، امروز نیز همانند روزهای گذشته حضور زائران در مرزهای اربعینی کشور با حجم زیاد ادامه دارد. آخرین اخبار از این مرزها حاکی از آن است که ظرفیت مرز خسروی برای امروز تکمیل شده است و امکان مراجعه زائران برای امروز در این مرز فراهم نیست. اما تردد در سایر مرزها با ترافیک سنگین اما روان در حال انجام است.

آخرین اخبار در خصوص مرزهای چهارگانه را در زیر بخوانید:

خوزستان؛ مرزهای شلمچه و چذابه: عبور زائران از مرز شلمچه به 600 هزار نفر رسید/ زائران آب آشامیدنی به همراه داشته باشند

 کورش مودّت فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر در خصوص آخرین وضعیت مرز شلمچه، اظهار کرد: در حال حاضر تردد در این پایانه روان است و مرز بر روی زائران باز است.

وی ادامه داد: تا کنون بالغ بر 600 هزار نفر از مرز شلمچه راهی کشور عراق شدند تا راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

مودّت یادآور شد: همچنین 36 هزار تبعه خارجی نیز از همین طریق به راهپیمایی اربعین پیوستند.

فرماندار ویژه خرمشهر خاطرنشان کرد: به جهت کمبود امکانات در خاک عراق، زائران بر سفر به عراق تعجیل نکنند و ملزومات اولیه همچون آب و غذای مختصری نیز همراه خود داشته باشند چرا که ممکنن است در شلمچه عراق برای انتقال به شهرهای مقدس این کشور دچار تعلل شوند.

تهیه 100 قلم دارو برای خدمت به زائران اربعین در مرز شلمچه

دکتر هدی مجیری صبح امروز در حاشیه تردد زائران در مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسات متعددی از چند ماه قبل برگزار و نتیجه این جلسات فارماکوپه‌ای بود که برای شرایط بحران، بیماری‌های احتمالی و متناسب با وضعیت در روزهای پیاده‌روی اربعین تهیه شد.

وی با اشاره به این مهم که میزان دارو و ملزومات خریداری‌‍شده برای زوار اربعین حسینی تا به امروز چیزی بالغ بر 7میلیارد ریال بوده است، گفت: داروها ابتدا در انبار غذا و دارو نگهداری شده و سپس به انبار مرکزی شلمچه منتقل و داروخانه در این نقطه مرزی راه‌اندازی شد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: داروها با توجه به درخواست در اختیار فوریت‌های پزشکی و نیروهای بهداشت مستقر در شلمچه قرار گرفته و همچنین ملزوماتی همچون ماسک نیز به زوار داده شده است.

وی با اعلام این خبر که داروخانه شلمچه به صورت مستمر شارژ می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه تا به امروز هیچگونه کمبود دارویی در این نقطه مرزی وجود نداشته است.

دکتر مجیری بیان کرد: داروخانه شلمچه در 2شیفت 12ساعته مشغول خدمت است که در هر شیفت حداقل یک داروساز و 3یا 4کارشناس خدمات‌رسانی را در نهایت سرعت و دقت انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ما در مرز شلمچه تا بازگشت زوار اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و نزدیک به 100 قلم دارو و حدود 80 قلم ملزومات تا به امروز برای منطقه خریداری شده است.

حجم عظیم حضور زائرین در مرزها/ زائران آب آشامیدنی به همراه داشته باشند

احمد محمدی‌فر دبیرستاد مرکزی اربعین بامداد امروز در گفت وگو با رادیو اربعین اظهار کرد: ثبت نام زائرین اربعین در سامانه سماح از مرز سه میلیون نفر عبور کرده است و در حال حاضر حجم حضور زائرین در مرزها بسیار زیاد است.

وی افزود: به علت حجم عظیم حضور زائران، توصیه می شود اگر همراه زائرین عزیز افراد سالمند و یا کودکان بیمار همراه هستند، سفر خود را مدیریت کرده تا دچار مشکل نگردند.

محمدی فرد ادامه داد: قرار است خدماتی که مورد نیاز زائرین است به خصوص مسئله آب آشامیدنی سریعاً برطرف شود.

دبیرستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: در حال حاضر موکب‌های ‌ایرانی و عراقی در حال خدمت‌رسانی به زائرین هستند و می توان گفت ظرفیت موکب ها در حال تکمیل است.

محمدی فر عنوان کرد: مهم ترین مسئله در حال حاضر مدیریت زمان سفر است و درصورتی که شرایط بعضی زائرین به گونه‌ای است که امکان دارد دچار مشکلاتی شوند، حتما سفر خود را به تاخیر اندازند.

وی با توجه به احتمال عدم دسترسی به آب آشامیدنی تا مسافت چند کیلومتری، خاطرنشان کرد: موضوع همراه داشتن آب آشامیدنی نکته‌ای مهم است که توصیه می‌شود زائرین عزیز حتما آب آشامیدنی به همراه خود داشته باشند، همچنین زائران به توصیه ها و تذکرات شبکه های بهداشت و درمان توجه داشته باشند.

ایلام؛ مرز مهران در حال رکورد شکنی/ عبور 326 هزار نفر در 24 ساعت گذشته

احمد کرمی رئیس ستاد اربعین استان در مرز مهران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: روز گذشته ۳۲۶ هزار و ۱۹۷ زائر از مرز مهران تردد داشته است.

وی افزود: از این تعداد ۲۴۹ هزار و ۲۱۱ هزار زائر ایرانی و ۱۲۴۵ زائر خارجی از مرز مهران خارج شده است.

رئیس ستاد اربعین استان تصریح کرد: همچنین ۷۴ هزار و ۵۴۳ زائر ایرانی و ۱۱۹۹ زائر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده است.

کرمی بیان کرد: طی یک‌سال اخیر ۱۰ هزار قطعه تابلو علائم ایمنی، انتظامی، اخباری و ترافیکی در محورهای مواصلاتی نصب شده است.

وی یادآور شد: جاده ترانزیت مهران از نقطه صفر مرزی به داخل خاک عراق آماده بهره‌برداری شده است.

چتر wi-fi رایگان در مرز مهران جایگزین اینترنت بالن شده است

عباس  بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی سال‌جاری اینترنت وای‌فای رایگان در مسیر مهران تا پایانه‌ مرزی(بدون محدودیت) برای زائران فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد زائرین در مرز مهران و تراکم جمعیت وزارت ارتباطات و  فناوری اطلاعات، چتر wi-fi رایگان در این مرز را در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائرین جایگزین اینترنت بالن کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: همچنین در سفر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایلام، منطقه پرترافیک کنجانچم در مسیر ایلام به مهران ضمن افزایش ظرفیت دو سایت همراه اول موجود در منطقه اقدام به استقرار یک سایت سیار ایرانسل نیز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی اپراتورها، برقراری رومینگ و ارتقاء تکنولوژی، تمامی مسیرهای منتهی به مرز مهران  از پوشش ۳G و ۴G برخوردار است.

کرمانشاه؛ به مرز خسروی نروید/ ظرفیت مرز 30هزار نفر و حاضرین در پایانه 50 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هم‌اکنون تمامی محورهای استان کرمانشاه متراکم و پرتردد است و هرچه به سمت محورهای جنوبی استان نزدیک می‌شویم تراکم بالاتر رفته و تردد باکندی بیشتری پیش می‌رود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با توجه به ترافیکی که در محورهای موصلاتی وهمچون پایانه مرزی وجود دارد از زائران خواسته با مدیریت صحیح، سفر خود را به تاخیر بیاندازند و طی روزهای آتی به مرز خسروی مراجعه کنند.

 

ترافیک سنگین در جاده‌های کرمانشاه

محمد حیدری به ترافیکی صبح امروز محور اسلام آبادغرب - خسروی اشاره و بیان کرد: حضور زائران در این محور تنها به کورتر شدن گره ترافیکی منجر شده و کمکی به آن‌ها نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون زائرانی که پنجشنبه و جمعه وارد مرز خسروی شده‌اند به‌تدریج در حال خروج از کشور هستند، گفت: طی 2 روز گذشته 6 حادثه رانندگی در محورهای استان رخ داده که منجر به کشته شدن سه تن و زخمی شدن هشت نفر دیگر شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با دعوت همه رانندگان و زائران اربعین به صبر و حوصله در حین رانندگی، ادامه داد: محور حمیل به اسلام‌آباد بیشتر تلفات را با سه کشته و چهار زخمی داشته است از این رو می‌طلبد تا رانندگان بیش از پیش احتیاط کنند.

وی افزود: علت بیشتر حوادث رانندگی نیز انحراف به چپ در اثر خستگی و خواب آلودگی بوده و عمده این سوانح نیز در ساعات ابتدایی صبح رخ داده است.

حیدری در پایان همچنین از ممنوعیت تردد موتورسیکلت و وسایل حمل و نقل کشاورزی در جاده‌های اصلی استان تا روز چهار آبان‌ماه خبر داد و گفت: با افراد متخلف که این ممنوعیت را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کرمانشاه: ظرفیت پذیرش خسروی 7 برابر شده است

محمدرضا آمویی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به جمعیت انبوهی که هم‌اکنون در مرز خسروی برای عبور وجود دارد، سایر زوار تحت هیچ شرایطی به این مرز مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت ساعت اعزام زوار به خاک عراق که از 7 صبح تا حدود 16 عصر است، ظرفیت خسروی از هم اکنون تکمیل شده است.

آمویی با بیان اینکه هم‌اکنون کار اعزام زائرانی که طی یکی دو روز گذشته در مرز خسروی و شهر قصرشیرین اسکان داده شده بودند در حال انجام است، گفت: تلاش می شود این افراد تا ساعت 16 عصر امروز از مرز عبور داده شوند.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت: در چنین شرایطی به زائران گرامی توصیه می‌کنیم با مدیریت زمان سفر خود، امروز را از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

وی در پایان یادآوری کرد: به محض فراهم شدن شرایط برای حضور مجدد زائران در مرز خسروی اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

گفتنی است، روز گذشته (جمعه، 19 مهرماه) نیز از زائران خواسته شده بود تا از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

 

گفت‌و‌گوی اختصاصی معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه با فارس

هم‌اکنون در پایانه مرزی خسروی کار انتقال زائرانی که طی یکی‌ دو شب گذشته در شهر قصرشیرین و مرز خسروی توقف داشته‌اند در حال انجام است.

طبق تواقفات اولیه انجام شده بین طرف ایرانی و عراقی، قرار بود از پایانه بین‌المللی مرز خسروی روزانه 7 هزار زائر عبور کند که با رایزنی‌های انجام شده طی روز‌های گذشته با توجه به استقبال پرشور زائران به 15، 20 و 30 هزار نفر افزایش یافت.

این افزایش تعداد زوار، طرف عراقی را غافلگیر کرد به طوری با کمبود امکانات به ویژه در حمل و نقل مواجه شدند؛ در حال حاضر تعداد قابل توجه‌ای از زائران در آن سوی مرز خسروی و در صف انتقال به حسینه عراق هستند.

براساس گزارش میدانی خبرنگار فارس از آخرین وضعیت مرز خسروی، ظرفیت این پایانه بین‌المللی ساعت 9 صبح شنبه، 20 مهرماه تکمیل شده و هم‌اکنون بیش از 50 هزار زائر در این مرز وجود دارد، لذا پلیس برای مدیریت ازدحام زوار از از سه‌راهی نصرآباد (خروجی قصرشیرین) به سمت این پایانه مرزی را مسدود کرده و از عبور زوار و حضور آن‌ها در مرز ممانعت به عمل می‌آورد، بهتر است زوار فردا مراجعه کنند.

مسؤولان تاکید دارند، با توجه به جمعیت انبوهی که هم‌اکنون در مرز خسروی برای عبور وجود دارد، سایر زوار تحت هیچ شرایطی به این مرز مراجعه نکنند.

 

گزارش ویدیویی خبرنگار فارس از سه راهی نصرآباد در مرز خسروی

احتمال بارش پراکنده در شمال کرمانشاه/ مرز خسروی بارانی نمی‌شود

سعید قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: دمای هوای شهر قصرشیرین امروز در گرم‌ترین ساعت به 37 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعت به  23 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دمای این شهرستان مرزی نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوس نداشته است از ورود سامانه ضعیف بارش‌زا به جو استان خبر داد.

وی افزود: طبق داده‌های نقشه‌های هواشناسی برای امشب و فردا بارش‌های باران‌های پراکنده برای استان کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: احتمال بارش‌ها پراکنده سطح استان برای فردا بیشتر در نواحی شرق و شمال استان پیش‌بینی می‌شود و بعید به نظر می‌رسد در غرب استان، شهرستان قصرشیرین و همچنین مرز خسروی بارندگی داشته باشیم.

یک توصیه: برای سفر اربعین کدام سیم‌کارت مقرون به صرفه‌تر است؟ ایرانی یا عراقی؟

 پس از تهیه گذرنامه و تعیین زمان حرکت، متدوال‌ترین دغدغه‌ای که به ذهن زائران خطور می‌کند نوع سیم کارتی است که در زمان سفر، پل ارتباطی آن‌ها از خاک عراق با ایران خواهد بود که در این میان پیشنهاد استفاده از سیم کارت ایرانی یا عراقی انتخاب را تا حدودی برای زائران دشوار می‌کند، خبرنگار فارس در این گزارش در جهت انتخاب هدفمندتر زائران، به این مسئله پرداخته‌ است.

سیم‌کارت عراقی، اولین انتخاب زائران باشد

سیم‌کارت‌های عراقی به دلیل تاریخ مصرف محدودی که دارند پس از برقراری اولین تماس تنها 15 روز فعال بوده و بعد از آن خواهند سوخت البته در صورت ارائه پاسپورت می‌توان سیم‌کارت‌هایی با عمر طولانی و مدت زمان استفاده بیشتر تهیه کرد.

وزارت ارتباطات نیز همزمان با آغاز پیاده‌روی اربعین و طی هفته‌های گذشته با رایزنی‌های گسترده‌ای که با طرف عراقی داشت در پی کاهش تعرفه خدمات بود که طبق اعلام وزیر ارتباطات این رایزنی‌ها با کاهش تعرفه‌ها به سرانجام رسید.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده پیرامون نرخ بالای سرویس رومینگ برای زائران اربعین اظهار کرد: رومینگ سرویس گرانی است و با توجه به نرخ بالای خدمات رومینگ در عراق به زائران توصیه می‌شود که از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند؛ همچنین مردم برای تهیه سیم‌کارت عراقی در داخل خاک عراق اقدام کنند چرا که در آنجا قیمت‌ها ارزان‌تر است.

وی افزود: شرکت‌های عراقی برای بعضی موکب‌های بزرگ عراقی در طول مسیر اینترنت رایگان در نظر گرفته‌اند و ظرفیت شبکه ارتباطی عراق در مسیر نجف به کربلا با تلاش اپراتورهای عراقی دو برابر شده است.

هزینه تماس بین‌المللی کاهش یافت

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به توافق با اپراتورهای عراقی عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه رومینگ تابعی از هزینه‌های بین‌المللی است از هفته‌های گذشته رایزنی‌ها را با اپراتورها و رگلاتورهای عراقی آغاز کردیم که نهایتا به کاهش هزینه‌های ارتباطی منجر شد.

وی افزود: هزینه تماس‌های بین‌المللی در روزهای عادی دقیقه‌ای 3800 تومان بود که با رایزنی‌های وزیر ارتباطات به 2100 تومان کاهش پیدا کرد که این دوره از کاهش قیمت تا 28 صفر ادامه خواهد داشت.

تهیه سیم‌کارت عراقی در عراق

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن تاکید بر اهمیت تهیه سیم‌کارت عراقی بیان کرد: هزینه بالای رومینگ سبب این توصیه می‌شود که زائران ایرانی از سیم‌کارت‌های اپراتورهای کشور عراق استفاده کنند چرا که هزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود اما سیم‌کارت ایرانی خود را نیز به عنوان پشتیبان به همراه داشته باشند.

وی افزود: زائران تهیه سیم‌کارت‌های عراقی را به کشور عراق موکول کنند؛ در سال‌های گذشته اعتراضاتی را در خصوص ضعف خدمات‌دهی سیم‌کارت‌های عراقی داشتیم که در نشست‌هایی با رگلاتورهای عراقی ضمن انعکاس این مطلب، قول همکاری و افزایش نظارت برای جلوگیری از این اتفاقات را از آن‌ها گرفتیم.

سیم‌کارت‌ها را از مراجع معتبر تهیه کنید

جوشقانی گفت: زائران ایرانی برای تهیه سیم‌کارت عراقی به نمایندگی‌های شناخته شده که دارای کارت شناسایی معتبر هستند مراجعه کرده و از خرید سیم‌کارت به صورت فله یا از فروشندگان غیررسمی خودداری کنند.

وی افزود: برخی اپراتورهای عراقی با آگاهی از نوع نیاز زائران شروع به واگذاری سیم‌کارت‌هایی با بسته مکالمه و اینترنت مناسب کرده‌اند که متقاضیان بر حسب قیمت و خدمات مورد نظر می‌توانند به تهیه آن اقدام کنند.

سیم‌کارت‌ ایرانی و هزینه‌های رومینگ

با توجه به راحتی استفاده و امکانات مقرون به صرفه‌تر سیم‌کارت‌های عراقی در صورتی که هنوز تمایل به استفاده از سیم‌کارت ایرانی خود در سفر اربعین دارید باید مراقب هزینه‌های مکالمه و رومینگ باشید چرا که به دلیل اختلال رومینگ و حجم بالای مکالمات در این زمان قطعا با مشکل ارتباطی مواجه خواهید شد.

اپراتورهای مختلف ایرانی در سایت‌های خود برخی تعرفه‌های مکالمه را منتشر کرده‌ و بعضا بسته‌های ویژه‌ای را برای اینترنت رومینگ در نظر گرفته‌اند که با گرفتن کدهای دستوری مربوطه می‌توانید قبل از عبور از مرزهای ایران نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید.

تعرفه‌های رومینگ اربعین همراه اول و ایرانسل 

تعرفه تخفیفی رومینگ همراه اول ویژه ایام اربعین از 16 مهر ماه تا 3 آبان سال جاری به شرح زیر است:

تماس با ایران (هر دقیقه): 3200 تومان

مکالمه داخلی، تماس با عراق (هر دقیقه): 2100 تومان

دریافت تماس ( هر دقیقه): 2100 تومان

ارسال پیامک (هر پیامک): 900 تومان

دریافت پیامک : رایگان

اینترنت مصرف آزاد (هر مگابایت): 850 تومان

ارتباطات در مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان

در مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان نیز به منظور تقویت مسیرهای پشتیبان شبکه دیتای این استان در روزهای اربعین، سه لینک 100G در مسیر اهواز_کرمانشاه، دو لینک 10G در مسیر اهواز_ایلام و یک لینک 10G در مسیر دزفول کرمانشاه به عنوان طرح‌های توسعه‌ای به اجرا درآمده است.

علی‌صالح نساج، مدیرکل ارتباطات و فناوری خوزستان و دبیر کمیته زیرساخت اربعین نیز در رابطه با وضعیت اپراتورهای ایرانی در مرزهای شلمچه و چذابه عنوان کرد: ارتباطات در کشور عراق را اپراتورهای عراقی تقبل کرده‌اند و در مرزهای شلمچه و چذابه هم هیچ گونه مشکل ارتباطی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین تجهیزات و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده که در این راستا علاوه بر سایت‌های ثابتی که در محل وجود دارد از سایت‌های سیار نیز در پایانه‌ها و مواکب استفاده کنیم تا در صورت افزایش جمعیت زائران، ارائه خدمات کنند.




برچسب ها: مرز ، اربعین


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه