نقش مانده‌های بعثی در ناآرامی‌های عراق+ نقشه میدانی و عکس
کد خبر: ١٦٠٩٠٢ تاریخ انتشار: ١٦ مهر ١٣٩٨ - ١٥:١٠
صفحه نخست » تیتر یک
نقش مانده‌های بعثی در ناآرامی‌های عراق+ نقشه میدانی و عکس

در روزهای گذشته تظاهرات مردمی در عراق به خشونت کشیده شده و اطلاعات جدید نشان می‌دهد عناصر بعثی نقش ویژه‌ای در ناآرامی‌ها داشته‌اند.

به گزارش صابرنیوز، برخی از مناطق جنوب عراق در روزهای گذشته شاهد اعتراض های مردمی بود. بخش قابل توجهی از شهروندان به مشکلات اقتصادی، بیکاری و خدمات ضعیف دولتی معترض هستند و این موضوعی نبود که انکار شود اما در عین حال گروهی از احزاب مخالف دولت به صورت غیر مستقیم همراه با بقایای حزب بعث که وابسته به ارتجاع غربی - عبری - عربی هستند تجمعات را به درگیری با نیروهای امنیتی کشاندند.

عناصری که از سوی سفارت خانه های دولت های خارجی در بغداد حمایت می‌شوند و به صورت علنی نیز به این مسئله افتخار می‌کنند با حمله به مراکز عمومی و دولتی، اعتراضات را به حاشیه بردند و نه تنها شعار براندازی دولت منتخب را مطرح کردند بلکه خواستار بر چیده شدن نظام سیاسی حاکم بر عراق و یکپارچگی این کشور شدند که مورد توافق احزاب مختلف اهل تشییع، اهل سنت و کُرد است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: در حال حاضر، رسانه های وابسته به آمریکایی ها، صهیونیست ها، سعودی ها و انگلیسی ها تلاش می کنند اعتراضات مردمی عراق را مصادره کنند و هر آنچه که علاقه دارند به مخاطبان و افکار عمومی ارائه دهند در حالی که این گونه نیست.

این منبع میدانی به گروه هایی که در تظاهرات‌های روزهای گذشته شرکت کردند، اشاره کرد و گفت: گروه بزرگی از معترضان پرچم‌های عراق و امام حسین (ع) را در دست داشتند و به صورت مسالمت آمیز خواستار بهبود شرایط اقتصادی شدند.

وی با بیان این که رفع بیکاری و افزایش خدمات عمومی مطالبه اصلی این گروه از جمعیت معترض بود، افزود: آنان هیچ گاه با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر نشدند و آسیبی هم به مراکز دولتی و عمومی وارد نکردند و فقط به دنبال حل مشکلات خود بودند.

این منبع میدانی به فعالیت های تنش‌زا گروهی دیگر از معترضان اشاره و اضافه کرد: این گروه از جمعیت تظاهرات‌کننده تحت تاثیر فضای متشنج به وجود آمده که ناشی از فعالیت های مسلحانه گروه سوم بود بدون این که متوجه باشند چه کسانی اعتراضات را به خشونت تبدیل کردند با تحریک عناصر نفوذی، با نیروهای امنیتی درگیر و در تاریکی به برخی از مراکز دولتی حمله و هجوم می آوردند.

وی افزود: دسته سوم از معترضان (بعثی ها) که مخالف نظام سیاسی عراق و وابسته به آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها هستند به صورت سازمان یافته و مسلح در میان معترضان حضور یافتند و تظاهرات آرام را به درگیری کشاندند.

این منبع میدانی با بیان این که عناصر بعثی به نیروهای امنیتی یورش می بردند و آنان را با شلیک گلوله هدف قرار می دادند، گفت: بعثی های مسلح در تظاهرات شبانه با پوشاندن صورت به مردم شلیک کردند و تلاش کردند نیروهای امنیتی را مقصر جلوه دهند.

وی با توضیح این مطلب که نیروهای امنیتی هیچ سودی از شلیک مستقیم به مردم نمی برند و هیچ گاه به دنبال پیچیده شدن وضعیت نیستند، اظهار کرد: تفرقه افکنی از جمله شعار علیه ایران و اهانت به مراجع تقلید عراق نیز ماموریت دیگر بعثی ها بود.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که تظاهر کنندگان عراقی به وضعیت اقتصادی، فساد و خدمات ضعیف دولتی اعتراض دارند، گفت: وضعیت امروز عراق نتیجه حمله آمریکا و ناکارآمدی دولت های گذشته بوده و این موضوع برای مردم و برخی احزاب مشخص است اما بعثی ها و شماری از گروه های سیاسی مخالف دولت به دنبال تطهیر جنایت های آمریکایی ها هستند و با وقاحت و گستاخی تمام دروغ پراکنی می کنند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: نزدیکی دولت عراق به روسیه و چین، افزایش همکاری اقتصادی با ایران و افتتاح گذرگاه مرزی «القائم - البوکمال» که می تواند وضعیت اقتصادی عراق و منطقه غرب آسیا را ۱۸۰ درجه تغییر دهد به شدت آمریکایی ها را عصبانی کرده و ریشه فتنه ها را باید در این مسائل جست وجو کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که آشکار شد نزدیک به ۸۰ درصد از هشتک ها در فضای مجازی برای نا آرام کردن عراق از خاک عربستان و از سوی رژیم سعودی ترتیب داده شده است ماهیت ته مانده‌های بعثی وابسته به ارتجاع عربی برای افکار عمومی روشن تر شد.


آمار مشارکت کنندگان در هشتگ اعتراض های عراق

به گزارش مشرق، پیادم نظام رسانه ای عناصر بعثی در فضای مجازی و رسانه های سعودی از جمله العربیه در روزهای گذشته تصاویری از اعتراضات سال گذشته و تظاهرات در کشورهای دیگر را بازنشر کردند تا درگیری ها را شعله ور کنند و از سویی دیگر تلاش کردند شهروندان عراقی را ترغیب کنند که برای خرید مواد غذایی به فروشگاه ها هجوم بیاورند و ناامنی اقتصادی به وجود آورند که در نهایت به اهداف خود دست نیافتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر بعثی در آخرین تلاش ها برای ملتهب کردن وضعیت نیز تک تیراندازهای خود را بر روی چند مجتمع در شهر بغداد مستقر کردند و شماری از نیروهای امنیتی و مردم را شهید و زخمی کردند و در ادعایی مضحک اعلام کردند که شلیک ها از پشت بام سفارت خانه ایران صورت گرفته که چیزی جزء رسوایی و شرمساری برای آنان در فضای مجازی به بار نیاورد و همزمان سلبریتی های رژیم های مرتجع عرب منطقه پست هایی را در فضای مجازی برای تحریک شهروندان عراقی و افزایش درگیری و نا آرامی ها به اشتراک گذاشتند.

در کنار تحرکات گسترده سلبریتی های ضد عراقی، افرادی نظیر «غیث التمیمی»، «استیون نبیل» و «عمار الکبیسی» نیز در پیاده نظام رسانه‌ای جریان معارض حضور دارند و در روزهای گذشته تلاش زیادی کردند تا وضعیت عراق را وخیم تر کنند.


غیث التمیمی

استیون نبیل

«غیث التمیمی» که از سال ۲۰۱۵ در لندن ساکن است به دشمنی با جبهه مقاومت و به ویژه ایران شناخته شده و «عمار الکبیسی» هم که از سال ۲۰۰۳ در الجزیره مشغول به کار است به شدت با شیعیان و نیروهای بسیج مردمی عراق دشمنی دارد و حتی در سال ۲۰۱۴ به صورت علنی از حمله گروه تروریستی داعش به عراق حمایت کرد.

به گزارش مشرق، در شروع نا آرامی ها در برخی از مناطق جنوبی عراق تصویر دقیقی از پشت پرده درگیری ها در دسترس نبود اما عناصر بعثی تحت فرمان اتاق عملیات مشترک غربی - عربی، در نهایت نشان دادند که در خشونت ها نقش ویژه ای ایفا کردند و در حال حاضر نیز اگرچه وضعیت تا حدودی آرام شده اما همچنان با دروغ افکنی، ایجاد شایعه و تفرقه به دنبال برهم زدن آرامش برقرار شده هستند.

 

 

 

 

 

منبع: مشرق 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه