جانسون: استعفا نمی‌دهم
کد خبر: ١٦٠٨٣٩ تاریخ انتشار: ٠٧ مهر ١٣٩٨ - ٢١:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
جانسون: استعفا نمی‌دهم

بوریس جانسون می‌گوید قصد ندارد برای فرار از ملزم شدن به درخواست از اتحادیه اروپا برای به تاخیر انداختن بریگزیت از نخست وزیری انگلیس استعفا دهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اخیرا متعهد شده به این که کشورش را چه با توافق و چه بدون توافق و در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج کند هر چند که پارلمان انگلیس با تصویب قانونی او را ملزم به این کرده چنانچه قانونگذاران این کشور توافق برای بریگزیت را تصویب نکرده باشند او باید برای تمدید ضرب‌الاجل بریگزیت درخواست بدهد. او گفته ترجیح می‌دهد "تا آخرین نفس بجنگد" تا این که خواستار یک تاخیر شود.

بوریس جانسون در مصاحبه‌ای با بی. بی. سی در پاسخ به این که آیا قصد دارد از سمتش استعفا دهد تا زیر بار اجبار برای درخواست اعمال تاخیر در ضرب‌الاجل بریگزیت نرود با دادن پاسخ منفی گفت: خیر. من وظیفه دارم که حزبم و کشورم را در این زمان سخت رهبری کنم و به این وظیفه خود ادامه خواهم داد. من معتقدم که اکنون مسئولیت انجام این کار بر دوش من است.

او تاکید کرد، حتی اگر که نتواند به توافقی برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا دست پیدا کند همچنان به نخست وزیری خود ادامه خواهد داد و معتقد است که تنها دولت محافظه کار او است که می‌تواند بریگزیت را درست در تاریخ ۳۱ اکتبر صرف نظر از هر اتفاقی عملیاتی کند.

بوریس جانسون می‌خواهد در ابتدای کنفرانس سالانه حزبش در شهر منچستر در شمال انگلیس اعضای این حزب را در راستای عمل به وعده‌اش برای اجرایی کردن بریگزیت تا آخر ماه اکتبر چه با توافق چه بدون توافق بسیج کند.

با این حال در این مسیر موانعی وجود دارد از جمله قانونی که بوریس جانسون از آن به عنوان "قانون تسلیم" یاد می‌کند؛ این همان قانونی است که پارلمان انگلیس تصویب کرد تا از طریق آن نخست وزیر این کشور را مجبور به درخواست برای به تعویق انداختن بریگزیت در صورت عدم حصول توافقی بر سر آن با بروکسل تا تاریخ ۱۷-۱۸ اکتبر کند.

جانسون در صحبتهایش از توضیح درباره این که چطور می‌خواهد با دور زدن این قانون وعده‌اش را برای اجرایی کردن بریگزیت عملیاتی کند خودداری کرد.

با این حال جانسون به بی. بی. سی گفت: مردم می‌توانند حس کنند که این کشور دارد به یک لحظه سرنوشت‌ساز مهم نزدیک می‌شود و ما باید به کار خود ادامه دهیم و باید که بریگزیت را در تاریخ ۳۱ اکتبر آتی عملیاتی کنیم. من می‌خواهم به کارم ادامه دهم و به آن عمل کنم.

قانونگذاران مخالف دولت انگلیس شدیدا از بوریس جانسون به خاطر به کار بردن لفظ "قانون تسلیم" انتقاد کرده و می‌گویند این ادبیات باعث دامن زدن هر چه بیشتر به شکاف و اختلاف در انگلیس خواهد شد.

جانسون عنوان کرد، او همچنان امید دارد به این که "توافقی خوب" برای بریگزیت حاصل کند، اما نمی‌خواهد وانمود کند که دستیابی به این توافق آسان است.

وی افزود: مطمئنا این درست است که دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا هم نمی‌خواهند این مساله همین طور کش پیدا کند و آن‌ها نمی‌خواهند که بریتانیا در این وضعیت برزخی، بیرحمانه و عصیانی در این اتحادیه باقی بماند در حالی نمی‌خواهد به همکاری به شیوه‌ای که آن‌ها می‌پسندند هم ادامه دهد. این یک دیدگاه غالب در اتحادیه اروپا است که اکنون زمان حرکت به سمت جلو فرا رسیده است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه