با گدایی از فرانسه، تولید داخلی رونق پیدا نمی کند
کد خبر: ١٦٠٨٠٤ تاریخ انتشار: ٠٣ مهر ١٣٩٨ - ٠٩:٠٠
صفحه نخست » مطالب وسط
آیت‌الله جنتی در جلسه خبرگان رهبری:
با گدایی از فرانسه، تولید داخلی رونق پیدا نمی کند

با ارز دولتی ۱۸ میلیارد دلار به جیب دلال‌ها ریختند و حالا دست گدایی مقابل فرانسه دراز کرده‌اند و آنها هم وعده سرخرمن می‌دهند لذا با این وضعیت تولید داخلی رونق پیدا نمی‌کند

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در هفتمین اجلاس خبرگان رهبری که صبح امروز در مجلس قدیم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امسال یک سال مهمی است که با سالهای گذشته قابل قیاس نیست و ما شاهد موفقیت‌های بسیاری بوده‌ایم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به در پیش بودن اربعین و افزایش رونق آن در ایران و سایر کشورهای اسلامی تصریح کرد: حماسه اربعین عظمت انقلاب اسلامی و وحدت دو ملت ایران و عراق را نشان می‌دهد و کاملا مردمی است لذا دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از مسوولان ایرانی و عراقی برای تامین امنیت اربعین خاطرنشان کرد: مردم‌ با حضور خود شعار هیهات من الذله امام حسین علیه السلام را اجابت می‌کنند.

وی با اشاره به عظمت کارهای اربعین با حضور موکب‌داران در ایران ابراز امیدواری کرد همه اهداف راهپیمایی اربعین را دریافت کنند.وی با اشاره به عظمت کارهای اربعین با حضور موکب‌داران در ایران ابراز امیدواری کرد همه اهداف راهپیمایی اربعین را دریافت کنند.

آیت‌الله جنتی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به روحیه مقاومت و تسلیم نشدن سیدالشهدا آن را پیام عاشورا و اربعین دانست و گفت: دفاع مقدس ما پیرامون فرهنگ عاشورا شکل گرفت و رزمندگان ما اسلام را زنده کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایران در ابتدای نهضت در مقابل دشمن خود که برای حذف انقلاب اسلامی ایستاده بود، مقاومت کرد، گفت: ما با حضور مردمی دفاع مقدس را آغاز کردیم و خدا از ما خواسته است با دشمن بجنگیم هرچند ما به دنبال جنگ نبودیم و نمی‌خواستیم از آن طرف هم کسی کشته شود چون مسلمانان را به جنگ علیه ما آورده بودند. 

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس درس خداشناسی بود، ادامه داد: دشمن مطمئن بود ظرف یک‌ماه انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت اما خداوند راضی به این کار نشد که انقلاب به دست اشقیای بعضی شکست بخورد. 

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس درس مقاومت به دنیا داد، یادآور شد: مقاومت از ابتدای تاریخ و در دوران همه انبیا بوده است. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر جنگ هشت ساله نبود ما به این زودی قدرت نظامی پیدا نمی‌کردیم اظهار داشت: این جنگ، اسحله سازی و موشک‌هایی که دشمن از آن وحشت دارد و تکنولوژی پهپاد را به ما عطا و به انقلاب اسلامی قدرت داد.

وی‌ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تولید ملی به تلاش برای ایجاد زمینه شورش‌های مردمی و ایستادن آنها مقابل نظام گفت: رونق تولید باید بتواند نقشه دشمن را خنثی کند؛ متاسفانه پیش از این با ارز دولتی ۱۸ میلیارد دلار به جیب دلال‌ها ریختند و حالا دست گدایی مقابل فرانسه دراز کرده‌اند و آنها هم وعده سرخرمن می‌دهند لذا با این وضعیت تولید داخلی رونق پیدا نمی‌کند.

جنتی با اشاره به وجود دو هزار میلیارد نقدینگی در کشور تاکید کرد: این رقم باید به سمت تولید برود اما جای مدیریت این حوزه خالی است؛ مردم ما باید مطالبه‌گر باشند و ناامید نشوند. مردم نباید بی تفاوت باشند و نباید اجازه دهیم که ناامید شوند. مردم باید مطالبه گر باشند؛ چرا که اگر ایستادند و مطالبه گری کردند دیگران مجبور می شوند به حرفشان گوش دهند، هر چند که بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما موفقیت‌های بسیار خوبی در حوزه مقاومت از جمله توقیف نفتکش انگلیسی و زدن پهباد آمریکایی داشته‌ایم، اگر آنها نمی‌ترسیدند جواب ساقط کردن پهباد را می‌دادند اما عقب‌نشینی و تشکر کردند؛ لذا مقاومت جواب می‌دهد.
 

وی با اشاره به مقاومت یمن مقابل عربستان خاطر نشان کرد: پهبادهایی یمن که آرامکوی عربستان را زد نتیجه مقاومت مردم یمن است و کار سعودی به جایی کشیده که ناچار به وارادت نفت شدند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به قدرت مقاومت حماس در برابر اسرائیل یادآور شد: امروز اسلام رو به قدرت و کفر رو به ضعف است لذا نباید ناامید شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله، افزود: ایشان خطاب به رهبر انقلاب گفته بود ما به امام خامنه‌ای می‌گوییم شما را مقابل آمریکا تنها نمی‌گذاریم و این هم موضع مقاومت لبنان است.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب شجاعانه و داهیانه نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کنند، گفت: ایشان بحث فشار حداکثری را مطرح کرده‌اند و از سوی دیگر برخی افراد نادان در داخل درباره مذاکره صحبت می‌کنند در حالی که مذاکره با آمریکا یعنی هر چه آنها می‌گویند ما عمل کنیم درحالی که به فرموده رهبری تسلیم فشار حداکثری نخواهیم شد.

آیت‌الله جنتی تحریم ‌ها را فرصتی برای کشور در جهت خودکفایی و تولید برشمرد و گفت: همه این موفقیت‌ها نتیجه مقاومت است.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به خط قرمزهای شورای نگهبان تصریح کرد: نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت بود چراکه وضعیت کشور را مشخص می‌کند و گاهی خوب از آب در نمی‌آید و در حال حاضر تا حدودی اینطور شده است.

وی خط قرمز شورای نگهبان را پول کثیف برای ورود به انتخابات دانست و تاکید کرد: راه برای کسانی که انقلاب و قانون اساسی را قبول دارند باز و برای صاحبان پول کثیف راه بسته خواهد بود.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه