جنس آمریکایی را جایگزین جنس چینی می کردند خب!
کد خبر: ١٦٠٧٤١ تاریخ انتشار: ٢٧ شهریور ١٣٩٨ - ٠٨:١٠
صفحه نخست » مجازستان
جنس آمریکایی را جایگزین جنس چینی می کردند خب!

به گفته این مقامات "دفاع هوایی عربستان به این دلیل که برای مقابله با حملات از سوی یمن، به طرف ....

به گزارش صابرنیوز، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

مقامات آمریکایی به سی‌بی‌اس گفته‌اند مبدا دقیق حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را شناسایی کرده‌ ایم. مبدا شلیک موشک‌های کروز و پرواز پهپادها در جنوب ایران و در منتهی‌الیه شمالی خلیج فارس بوده است.

به گفته این مقامات "دفاع هوایی عربستان به این دلیل که برای مقابله با حملات از سوی یمن، به طرف جنوب این کشور نشانه گیری شده بود، نتوانسته این حملات را دفع کند".
 

این سخنان، یک دروغ فاحش و آبرو ریزی یی بزرگ تر از آبروریزی اول است. آمریکایی ها چگونه ادعا می کنند رد حملات اخیر را زده اند، در حالی که هنگام حمله، متوجه آن نشده اند؟! مگر سامانه های قوی راداری در پایگاه های خود در عربستان و قطر و بحرین (رو به ایران) ندارند؟

اگر قادر به رصد و ردگیری بودند که سیستم پیشرفته و پر خرج پاتریوت باید مانع حمله پهپادها یا اصابت موشک ها به تاسیسات حیاتی آرامکو در بقیق و خریص می شدند و برای نصف شدن صادرات نفت عربستان عزا نمی گرفتند.

مسخره تر این است که گفته اند دفاع عربستان به طرف جنوب نشانه گیری کرده بود! اگر ادعای شلیک و حمله از شمال راست هم بود، باید پاسخ می دادند این چه سیستم راداری و دفاعی است که از کل مرزهای عربستان، فقط یک هشتم یا یک نهم آن را پوشش می دهد؟!

اما اگر حمله یمنی ها از جنوب بوده، چرا همین سیستم سکته زده و هیچ کاری نتوانسته بکند؟ نه که کاری نکرده، بلکه وقتی هم که باید پهپاد ها و موشک ها را ردگیری می کرده، ناتوان مطلق بوده است؟

خب، آل سعود که فقط در همین یکی دو سال اخیر، بالغ بر 100 میلیارد دلار خرج نظامی کرده اند؛ لا اقل به جای جنس چینی و روسی (!؟) جنس آمریکایی می خریدند و نصب می کردند که در این گونه مواقع، گرفتار تحقیر و سرشکستگی نشوند.

اجمالا این که آمریکایی ها رویشان را سمت دیگری گرفته و سوت می زنند، یعنی که اصلا مخاطب ضربت مهیب مقاومت یمن نبوده اند و گرنه کاری می کردند!

درباره خط دفاعی عربستان هم که می گویند رویشان سمت دیگری بود و گلی که خورده اند، قبول نیست؛ چون نا غافل و از سمت دیگری شوت شده است. مگر عربستان این سیستم را خودش ساخته یا از خانه پدرش آورده؟ MADE IN USA است، خب!

آمریکا و عربستان بهتر از هر کسی می دانند که اگر بنا باشد، ایران به عربستان حمله کند، آرامکو نیمه تعطیل نمی شود، حکومت سعودی فرو می ریزد.


 
 
 
 

 
منبع: مشرق 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه