ظریف: هنوز زود است درباره مرگ برجام صحبت کنیم!
کد خبر: ١٦٠٥٦٧ تاریخ انتشار: ١٣ شهریور ١٣٩٨ - ١٠:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
ظریف: هنوز زود است درباره مرگ برجام صحبت کنیم!

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای گفت که هنوز زود است درباره مرگ برجام صحبت کنیم.

به گزارش پایگاه 598، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با راشاتودی گفت که هنوز زود است درباره مرگ برجام صحبت کنیم.

وی در ادامه این مصاحبه گفت که آینده خود را با توافق هسته‌ای یا بدون آن خواهیم ساخت و گزینه‌های زیادی در اختیار داریم.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد که افزایش حضور نظامی در خلیج فارس باعث از بین رفتن امنیت در این منطقه می‌شود.

وی گفت که ایران هیچ مشکلی درباره مذاکره با عربستان سعودی درباره امنیت منطقه ندارد.

ظریف اضافه کرد معاونش که به فرانسه رفته بود با مقامات این کشور درباره اجرای تعهدات اروپایی‌ها در برجام مذاکره کرده و هرگز درباره مذاکره هسته‌ای دوباره مذاکره نخواهد کرد.

وی گفت که ایران هیچ مشکلی درباره مذاکره با عربستان سعودی درباره امنیت منطقه ندارد و ایران نباید جزئی از ائتلاف ضد ایران بوده و ایران نیز بخشی از ائتلاف ضد عربستان نخواهد بود. باید موضوعات فی ما بین خود را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنیم. متاسفانه عربستان تنها به آمریکا اتکا دارند. 
 
ظریف در سفر اخیر خود به مسکو نیز در مذاکره با مقامات روسیه گفت که تهران هیچ مذاکره ای برای بازنگری در برجام انجام نخواهد داد.
 
 
آمریکا یکسال پیش علی‌رغم مخالفت‌های کشورهای امضاکننده برجام و پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و اعمال فشار به تهران را به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره یک توافق جدید در پیش گرفت. 

جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و در پایان یک سال، به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند، مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. 

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خود کاسته و از ۱۶ تیرماه  یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه دیگر برای محقق شدن تعهدات سایر طرف‌ها صادر کرده است. تهران گفته در صورتی که تغییری در وضعیت ایجاد نشود از ۶۰ روز دیگر گام سوم را اجرایی خواهد کرد.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه