سردارسلیمانی، چرا با ظریف استاد تعامل یا قهرمان مقاومت در برابر آمریکا همراهی می کند؟!
کد خبر: ١٦٠٢٦٢ تاریخ انتشار: ٢٠ مرداد ١٣٩٨ - ٢٢:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
سردارسلیمانی، چرا با ظریف استاد تعامل یا قهرمان مقاومت در برابر آمریکا همراهی می کند؟!

در اینکه شما فرموده بودید که تحریم ظریف شکست قطعی کاخ سفید بوده است سخنی کاملا بجا و درست است اما اجازه دهید تا بر خلاف دیگران و خصوصا علاقمندان وزیر خارجه که این عمل را نشانه قدرت و سلامت سیاست خارجی ظریف و دولت اعتدال تصور می کنند جور دیگری به قضیه نگاه کنیم و بگوییم که آمریکایی‌ها دلیل تحریم ظریف را این موضوع اعلام می کنند که وی بیان کننده و منتقل کننده مواضع رهبری ایران بوده است پس اینکه ظریف را به نفسه و برای اقداماتش در تبیین برجام و قدرت دیپلماسی اش تحریم کرده اند برداشتی کاملا غلط است که اگر بنا به این ادعا بود باید سالها پیش و همراه با عده دیگری که خود شما نیز جزء آن بودید تحریم می شدند.

سرویس سیاسی پایگاه 598؛ محمد جواد ظریف از سوی آمریکا در لیست تحریمی ها قرار گرفت. این خبر بسرعت در فضای مجازی و رسانه ای داخل و خارج به تیتر اول بسیاری از خبر گزاریها و سایت های خبری تبدیل شد. در این میان کاربران فضای، جریان یک ملاقات سردار میادین دفاع و مقاومت سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی است. متن خبر این بود: سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در دیدار صبح امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، اظهار داشت: اقدام آمریکا در تحریم شما ثابت کرد که جنابعالی به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تاثیری عمیق بر افکار عمومی و بویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید. تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا، جنون آمیز و نشانه شکست قطعی کاخ سفید است.

*سردار سلیمانی بدلیل فرماندهی بینظیر خود در جریان دفاع مقدس و مقابله با تروریستهای داعشی از چنان مقبولیتی برخوردار شد که  تصویرش روی جلد بسیاری از رسانه های مکتوب بین المللی شد و دشمنان مشخصا برای ایشان خط و نشانها کشیدند. از این موضوعات که بگذریم سخنی با ایشان داریم:

* سردار گرانقدر سیاست در شرایط فعلی و تساهل و تسامح و مراوده و رفت و امد با  دولتی که با حمایت اصلاح طلبان روی کار است و مشخص ترین ویژگیش میدان داری نه در حوزه عمل و اجرا که در حوزه پروپاگاندا و جنگ و تبلیغ رسانه ای است و حیات امروزش در پاستور نیز مرهون همین ویژگی است  هزم و احتیاط زیادی را می طلبد.

* چگونه می شود که محمد جواد ظریف در هر دو حالت تعامل و مقابله با غرب و آمریکا می شود قهرمان ملی و دیپلماسی. این چگونه سیاستی است که بین عزت و ذلت نمی توان تفاوتی قائل شد؟ قطعا یک جای کار می لنگد. رهبری معظم انقلاب بارها در جریان مذاکرات تذکرات خود را به تیم مذاکره کننده و علی الخصوص ظریف دادند اما تمام آن خطوط قرمز نظام رعایت نشد و حتی خود ظریف هم به این موضوع اذعان کردند.

* در اینکه شما فرموده بودید که تحریم ظریف شکست قطعی کاخ سفید بوده است سخنی کاملا بجا و درست است اما اجازه دهید تا بر خلاف دیگران و خصوصا علاقمندان وزیر خارجه که این عمل را نشانه قدرت و سلامت سیاست خارجی ظریف و دولت اعتدال تصور می کنند جور دیگری به قضیه نگاه کنیم و بگوییم که آمریکایی‌ها دلیل تحریم ظریف را این موضوع اعلام می کنند که وی بیان کننده و منتقل کننده مواضع رهبری ایران بوده است پس اینکه ظریف را به نفسه و برای اقداماتش در تبیین برجام و قدرت دیپلماسی اش تحریم کرده اند برداشتی کاملا غلط است که اگر بنا به این ادعا بود باید سالها پیش و همراه با عده دیگری که خود شما نیز جزء آن بودید تحریم می شدند.

* شما در جملات خود به تاثیر عمیق ظریف بر افکار عمومی و بویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور یاد کردید از کجا چنین برداشتی کرده اید که شخص وی را در حد یک اسطوره  تاثیر گذار معرفی کرده اید/از انکار هولوکاست/ از اظهار عجز و ناتوانی سیستم دفاعی کشور در برابر آمریکا/ از امکان مذاکره بر سر جزایر سه گانه با کشورهای عرب/ از زانو زدن در برابر شیوخ فاسد عرب و درخواست میانجیگری با عربستان/ از در خواست عقد قرار داد به هر قیمتی از کشورهای غربی برای استمرار ماندن در قدرت/ از راه ندادن نماینده ایران به سازمان ملل/ از بنزین ندادن به هواپیمای ظریف و کشنی های ایرانی در برخی کشورها و  بالاخره از تحریم حرکت مکانی به شعاع 800 در سازمان ملل برای ظریف و.... اینها نشانی از تاثیرات ایشان بر مردم آمریکا و سیاست خارجی امریکا و ایران دارد. اصولا باید از سردار معزز پرسید  اطلاعات عمومی مردم آمریکا نشانی از شناخت کشوری بنام ایران را دارد یا خیر. ثانیا: برابر آمارهای اقتصادی و بدون در نظر گرفتن  روان پریشی و فساد ترامپ حاکی از این دارد که مردم آمریکا در حال رشد و بهبود وضعیت اقتصادی خود هستند و احتمال اینکه ترامپ دوباره بر مسند قدرت تکیه بزند زیاد است. لذا تاثیر گذاری بر مردم امریکا را باید در کجای این کشور دید و لمس کرد.

* امروز روند اسطوره سازی و تطهیر ظریف و جریان اعتدال از مصائب برجام چنان اوج گرفته است که ایشان یک شبه ره صد ساله رفته  و از قهرمان رابطه با امریکا به قهرمان مقابله با امریکا تبدیل شده است و قطعا اصلاح طلبان بر طبل طهارت واجتهاد سیاسی وی شدیدتر خواهند کوفت اما دوست نداریم شما را بازیگری ببینیم که در زمین اعتدالیون و اتاقهای فکر اصلاح طلبان  ناخواسته ایفای نقش می کند.

در مجموع انتظار ملت ایران این است که سرمایه وجودی خود را همچون همیشه در  راه انقلاب اسلامی خرج کنند. بقول بزرگان علما انسان مومن باید از مواضع تهمت دوری کند و بنظر این قلم این حضورها در کنار سیاستمدارانی مانند ظریف می تواند هزینه های سیاسی سنگینی را برایشان تحمیل نماید.
                                                                                                                                     * رضا احمدزاده


منبع : 1- دیدار سردار سلیمانی با ظریف / تابناک/ 15/5/1398 /  کد خبر :  916286




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه