ژاپن: تمایلی به اعزام نیرو به تنگه هرمز نداریم
کد خبر: ١٦٠٢٤٧ تاریخ انتشار: ١٩ مرداد ١٣٩٨ - ١٠:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
ژاپن: تمایلی به اعزام نیرو به تنگه هرمز نداریم

یک مقام دولت ژاپن گفت: توکیو با توجه به رابطه دوستانه ای که با تهران دارد تمایلی به اعزام نیرو به تنگه هرمز ندارد اما از آنجائیکه که نمی خواهد درخواست آمریکا را هم بی پاسخ بگذارد احتمال دارد چند گشتی کشتی به آب های یمن و تنگه باب المندب اعزام کند.

به گزارش پایگاه 598، سخنگوی ارشد دولت ژاپن می گوید کشورش برای تصمیم گیری در مورد آنچه می تواند انجام دهد تا از کشتیرانی ایمن در خاورمیانه اطمینان حاصل شود عوامل مختلفی را مد نظر قرار خواهد داد و ماموریت تنگه هرمز را به طور جامع مطالعه می کند.

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن «یوشیهیده سوگا» روز جمعه به خبرنگاران گفت: دولت از زوایای مختلف اقدامات اثر بخش را مطالعه و بررسی خواهد کرد و یک تصمیم جامع اتخاذ خواهد نمود.

وی از نیاز ژاپن برای اطمینان از تامین با ثبات نفت خام و همینطور روابط با ایالات متحده و ایران به عنوان عواملی اشاره کرد که در این تصمیم گیری مد نظر قرار خواهد گرفت.

زمانی که از سوگا سوال شد که آیا دولت مناطق خاص دریایی برای استقرار نیروهای دفاع از خود مد نظر دارد یا خیر؟ او از اظهار نظر خودداری کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه زمانی که در توکیو با «تاکشی ایوایا» همتای ژاپن خود دیدار نمود از این کشور درخواست همکاری نمود.

با در نظر گرفتن روابط دوستانه ژاپن با ایران گفته می شود که دولت ژاپن در حال مطالعه برنامه ای به منظور محافظت از کشتی های مرتبط با ژاپن در بیرون تنگه هرمز است یک مقام دولت ژاپن امروز جمعه در همین راستا به خبرگزاری کیودو گفته است دولت این کشور قصد دارد با هدف حفظ رابطه با تهران و واشنگتن به جای تنگه هرمز به آب های یمن کشتی اعزام کند.

این مقام ژاپنی افزود: توکیو با توجه به رابطه دوستانه ای که با تهران دارد تمایلی به اعزام نیرو به تنگه هرمز ندارد اما از آنجائیکه که نمی خواهد درخواست آمریکا را هم بی پاسخ بگذارد احتمال دارد چند کشتی گشتی به آب های یمن و تنگه باب المندب اعزام کند.

او گفته است که ژاپن در حال بررسی اعزام ناوشکن و هواپیمای نظارتی به این تنگه است.

تلاش های ترامپ برای پیوستن کشورهای دیگر به این ائتلاف دریایی عملا شکست خورده است به همین دلیل برای چندمین بار با اعزام نمایندگان و مقامات دولتی به کشورهای منطقه به دنبال راهی برای تغییر نظر این کشورها است اما تا کنون به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع آمریکا امروز نیز از سئول خواسته بود به این ائتلاف بپیوندد اما تا کنون موفق به همراهی کره جنوبی با خود نشده است.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه