به گزارش پایگاه 598، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباه این که از سوی دولت پیشنهادی مطرح شده است مبنی بر اینکه بودجه نهادها و سازمان‌ها بر اساس عملکردشان پرداخت شود، گفت: باید شرایط کشور را در نظر گرفت، معتقدم درخواست آقای رئیس‌جمهور با توجه به مقتضیات موجود بسیار درست و سنجیده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط امروز بر درآمدها و مصارف ما تاثیر گذاشته است، بیان کرد: آن‌چه که اتفاق افتاده این است که با توجه به آن‌چه که در حال رخ دادن  است، بخشی از درآمدهای ما کاهش پیدا کرده و ما حتما باید مدیریت منابع و مصارف داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت مصارف نقش بسزایی در عبور از بحران‌ها دارد، بیان کرد: در مدیریت مصارف طبیعتا باید اولویت‌ها تعیین شود، بنابراین مبنای ما باید این باشد که چه خدمت واقعی از سوی دستگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه یادآور شد: زمانی وضع کشور خوب است و اولویت‌ها هم بیشتر می‌شود اما گاهی اوقات هم وضعیت مطلوبی نداریم و با محدودیت منابع رو به رو هستیم و باید کشور را به گونه‌ای اداره کنیم که به مردم فشار نیاید بنابراین موضوعات را اولویت‌بندی خواهیم کرد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: چیزی که رئیس‌جمهور با این عنوان مطرح می‌کنند که باید بودجه‌ریزی عملیاتی باشد اساساً یک حرف منطقی است. گفته‌های رئیس دولت به آن معناست که هر نهاد و سازمان براساس عمکلرد و خدمت واقعی بودجه دریافت کند و در ردیف بودجه قرار گیرد.

وی درخصوص بودجه برخی از نهادهای فرهنگی نیز عنوان کرد: دیگر بودجه‌ای تحت عنوان نهادهای فرهنگی نداریم زیرا این نهادهایی که مطرح می‌شود ذیل سازمان خودشان بودجه دریافت می‌کنند، سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد هم سرفصل‌های مشخصی برای دریافت بودجه دارند.

نماینده مردم کرمان تاکید کرد: شرایط کشور هم خاص نبود بازهم ما باید به این نکته توجه کنیم که باتوجه به عملکردهای واقعی بودجه در اختیار نهادها قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه امروز مشاهده می‌کنیم قیمت دلار کاهش پیدا کرده است اما تاکنون در تغییر قیمتی در کالاها مشاهده نشده، گفت: این‌که ما با کاهش قیمت دلار شاهد کاهش قیمت کالاها باشیم زمان می‌برد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: ابتدا باید قیمت دلار چند هفته‌ای ثابت بماند بعد ما تغییر قیمت را در کالاها مشاهده کنیم. بله درست است برخی از کالاها با تغییر قیمت ارز مانند طلا سریعا تغییر می‌کند اما برای مابقی اجناس باید یک ثبات داشته باشیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی گفت: ثبات بازار در کاهش قیمت دلار است،‌ معتقدم باید ارزش پول ملی را بیشتر و قیمت ارز را کاهش دهیم و اگر ما یک ثبات چندماهه داشته باشیم قطعا قیمت‌ها کاهش می‌یابد.