امنیت، گروگان اصلاحات؛ بهزاد نبوی: برای حفظ امنیت ملی باید ما را تایید صلاحیت کنید
کد خبر: ١٦٠١٥٩ تاریخ انتشار: ٠٩ مرداد ١٣٩٨ - ١٥:٤٤
صفحه نخست » مطالب وسط
امنیت، گروگان اصلاحات؛ بهزاد نبوی: برای حفظ امنیت ملی باید ما را تایید صلاحیت کنید

 اساساً در منطق اصلاح‌طلبان، انتخاباتی مورد قبول و پسندیده است که نام این جریان بعنوان پیروز از صندوق رای بیرون بیاید و اگر نتیجه هر انتخاباتی غیر از این باشد و یا خود اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده باشند که شانس‌شان برای برنده شدن در انتخابات پایین است، از نظر آنها آن انتخابات مردود است.

 

به گزارش رجانیوز، بهزاد نبوی چهره شاخص اصلاح‌طلبان و از محکومان جریان فتنه در گفتگو با یکی از رسانه‌ها با تهدید شورای نگهبان به اغتشاش علیه امنیت ملی گفته است: «شورای نگهبان باید به خاطر پرشور شدن انتخابات برای اصلاح طلبان فرش قرمز پهن کند وگرنه انتخابات کم رونق امنیت ملی را به خطر می اندازد.»

 

نبوی در ادامه صحبت‌های خود گفته است: «آقای کدخدایی باید بفهمد که در این دوره برای حضور مردم در انتخابات لازم است[برای اصلاح‌طلبان] فرش قرمز پهن کند. باید بداند که این یک تصمیم شخصی ایشان و یا حتی شورای نگهبان نیست، بلکه تصمیم حاکمیت برای حفظ نظام، کشور و امنیت ملی است.»

 

به تعبیری دیگر، نبوی بطور غیر مستقیم اعلام می‌کند که اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موفقیتی کسب نکنند، امنیت ملی به خطر خواهد افتاد

 

چنانچه قبل تر از این نیز بهزاد نبوی در مصاحبه‌ با ایرنا گفته بود: عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، «زمینه را برای تکرار حوادث دی ماه ۹۶ مهیا می‌کند.»

 

این اولین بار نیست که اصلاح‌طلبان امنیت ملی کشور را به پیروزی خودشان در انتخابات گره می‌زنند. در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نیز، اصلاح‌طلبان دائماً حاکمیت را تهدید می‌کردند که چنانچه نام کاندیدای مورد نظرشان از صندوق رای بیرون نیاید، نظام را دچار بحران خواهند کرد.

 

حتی قبل تر از انتخابات سال ۸۸ و در اواخر دوره مجلس ششم که اکثریت کرسی‌ها را این جریان در اختیار داشتند، نماینده‌های اصلاح‌طلب در اقدامی هماهنگ و برای تهدید و تضعیف شورای نگهبان در انتخابات آتی، به طور دسته‌جمعی استعفا دادند.

 

نبوی تنها نیست

مصطفی تاجزاده معاون سیاسی وزارت کشور در دوره اصلاحات و از تئوریسین‌های این جریان، در خرداد ماه سال جاری در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود که اصلاح‌طلبان باید انتخابات پیش‌رو را تحریم کنند.

 

علیرضا علوی‌تبار یکی دیگر از فعالین شناخته شده اصلاح‌طلب اما پا را فراتر از محدوده انتخابات آتی مجلس گذاشته است. علوی‌تبار در مقاله‌ای که اخیراً در نشریه «مشق فردا» به چاپ رسانده است، به طور علنی شیوه اعتراض‌های خیابانی و خشونت آمیز علیه حاکمیت را بر شمرده و جالب آنکه با اشاره به غیر قانونی بودن چنین اعتراضاتی، نوشته است که عواقب آن را می‌پذیرند.

 

در بخشی از مقاله علوی‌تبار آمده است: سقف اعتراض‌های اصلاح‌طلبانه اقدام‌های غیر قانونی خواهد بود. این اعتراضات غیر قانونی، مجازات قانونی در پی خواهد داشت و این نکته از آغاز روشن است که اصلاح‌طلبان با آگاهی از وجود مجازات برای چنین اعتراض‌هایی می‌توانند مدافع آن باشند.

 

در هر حال امری که مشخص است، این است که اصلاح‌طلبان مانند انتخابات‌های قبلی، سعی بر این دارند که با تهدید نهادهای ذیربط، خواسته غیر قانونی خود که تایید صلاحیت بی چون و چرای گزینه‌های مشکل دار اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان است را به کرسی بنشانند.

 

ناگفته نماند که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در تیرماه سال جاری و در واکنش به این تهدید های اصلاح‌طلبان گفته بود: «گوش ما برای شنیدن راهکارها و پیشنهادات باز است و فرقی نمی‌کند که این پیشنهادات از چه گروه و جناحی باشد. اما نسبت به باج خواهی و زیاده خواهی و لابی‌ها گوش‌های ما ناشنوا خواهد بود. ملاک شورای نگهبان قانون است.»





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه