کسی که موساد آرزوی ترورش را داشت، الان مشغول کشاورزی است!
کد خبر: ١٥٩٩٤٦ تاریخ انتشار: ١٩ تير ١٣٩٨ - ١٠:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران:
کسی که موساد آرزوی ترورش را داشت، الان مشغول کشاورزی است!

رئیس سابق انرژی اتمی ایران در برنامه جهان‌آرا از اینکه نیروهای توانمند علمی با روحیه کار جهادی از سازمان انرژی اتمی کنار گذاشته شدند انتقاد کرد و گفت قائم‌مقام من نخبه‌ای بود که در آن زمان جذب سازمان شد و او از جمله کسانی بود که موساد آرزوی کوتاه کردن دست آنها از سازمان را داشت، این فرد اکنون مشغول کشاورزی است!

به گزارش پایگاه 598، عباسی درباره خروج آمریکا از توافقنامه بین‌المللی برجام و واکنش اروپا به این مسئله گفت: ما برای اینکه به کشورهای تراز اول دنیا برسیم، باید روی پروژه‌های بزرگی که می‌تواند موتور محرک علوم دیگر باشد، هدف گذاری کنیم که فناوری هسته‌ای از آن پروژه‌هاست. چرا که ساختن رأکتور و تولید برق، دیگر رشته‌ها را هم درگیر می‌کند و سطح همه رشته‌ها و دقت آنها را بالا می‌برد و در نهایت سرریز این علوم و تکنولوژی در دیگر صنایع، مانند لوازم خانگی، خودرو، صنعت هوایی و حتی صنعت فضایی، وارد می‌شود.

وی با‌ اشاره به اینکه آمریکا از برجام خارج شده و اکنون اروپایی‌ها می‌گویند به برجام پایبند هستند، خطاب به ظریف و روحانی گفت: شما سال ۸۲ تا ۸۴ با کشورهای اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس مذاکره کردید؛ این مذاکرات چه نتیجه‌ای جز عقب‌نشینی برای کشور داشت؟ بگویید دستاورد شما از آن مذاکرات چه بود؟ به جز اینکه عقب‌نشینی کردید و علم و فناوری کشور را تعلیق و تعطیل کردید؟ حاصلش هم فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت شد که نتیجه ضعف و عقب کشیدن شما و جلو آمدن دشمن بود.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد دوباره به اروپا تکرار همان خطاست، خاطرنشان کرد: شما پیش از این عنوان می‌کردید که اروپایی‌ها مانند پیکان هستند و ما باید سراغ بنز که آمریکا باشد، برویم! آمریکا را کدخدا خطاب کردید و گفتید باید سراغ کدخدا برویم. خب این بنز و کدخدا رفتارش اینگونه است. بار دیگر می‌خواهید سراغ همان پیکان بروید که آنها هم کدخدایشان آمریکاست؟!

عباسی تصریح کرد: به حجم مبادلات تجاری اروپا و آمریکا دقت کنید تا میزان وابستگی آنها از نظر نظامی، اقتصادی و حتی اعتقادی به آمریکا را متوجه شوید. همه اینها یک بلوک به نام غرب را تشکیل داده‌اند. اروپایی‌ها خودشان آمریکا را متولد کردند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه علوم انسانی غربی را همین چند کشور اروپایی به‌وجود آوردند و به واسطه آن ادعای مدیریت جهان را دارند، گفت: ممکن است گاهی بخواهند یکدیگر را بالانس کنند که باید مراقب این هم باشیم که برای این کار از برگ ایران استفاده نکنند. ایران را مقابل آمریکا شاخ کنند و وقتی سهم خودشان را از آمریکا گرفتند، قطعا از ما عبور خواهند کرد. پس لازم است یک تضمین عملی از اینها بگیریم تا خسارت دهند.

عباسی با‌ اشاره به اینکه اروپایی‌ها برای نشان دادن حسن‌نیت خودشان باید از همین ابتدا تحریم‌های بانکی را به‌طور کلی بردارند و هیچ بانک اروپایی و وابسته اینها در کشورهای آسیایی و آفریقایی منعی برای کار با تجار ایرانی نداشته باشند، اظهار کرد:

تحریم‌های آمریکا اعم از اولیه و ثانویه برای بانک مرکزی و سایر بانک‌ها نباید در دستور کار اروپا باشد.  وی به تحریم کشتیرانی‌ اشاره کرد و گفت: اروپا تضمین دهد کشتی‌های ما همه جا می‌توانند بارگیری داشته باشند و تبادلات آنها محدودیتی نداشته باشد. بیمه‌های مختلف هم نباید برای ما محدودیت ایجاد کنند و بسیاری مسائل دیگر هست که اروپا می‌تواند نسبت به آنها تضمین دهد و اینها چیزهای است که اروپا طبق برجام متضمن آن شده است.

عباسی در مهم‌ترین بخش از صحبت‌های خود از تعدیل نیرو در سازمان انرژی اتمی سخن گفت. تعدیل نیرویی که به‌صورت هدفمند صورت گرفته و نیروهای جوان، صاحب روحیه جهادی و خوش‌فکر را به تدریج از سازمان کنار گذاشتند. عباسی در این بخش از صحبت‌های خود تاکید کرد که این نیروها به آرامی و به تدریج کنار گذاشته شدند. او قائم‌مقام خود را یکی از آن نیروها عنوان کرد و او را نخبه‌ای نام برد که مانندش بسیار کم است. عباسی همچنین این سؤال را مطرح کرد که آیا فکر می‌کنید موساد نمی‌خواست دست کسانی مانند این فرد نخبه را از سازمان کوتاه کند؟! اما با کمال تأسف او هم اکنون به کار کشاورزی مشغول است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ما نباید به گذشته برگردیم، تصریح کرد: تاکنون ۵ سال را از دست داده‌ایم. چرا باید به ۵ سال قبل بازگردیم؟ باید بتوانیم این ۵ سال را جبران کنیم و بتوانیم برای این جبران برنامه‌ریزی کنیم که این با شعار امکان‌پذیر نیست.

عباسی اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید از رفتارهایی مانند اینکه نامه بزند به انرژی اتمی و بگوید بروید پیشران هسته‌ای را امکان‌سنجی کنید، پرهیز کند. اینها امکان‌سنجی شده، نباید به ۱۰ سال قبل بازگشت. این شعارها و رفتارهای نمایشی ما را از مسیر اصلی دور می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر به نظرات عقلای کشور اهمیت می‌دادند، تا به آنها بگویند در رابطه با راکتور اراک چه کار کنید که هم حساسیت طرف مقابل را کم کند و در صورتی که آنها به تعهداتشان عمل نکردند، همیشه شما دستتان باز باشد، اظهار کرد: با ناشی‌گری که در عرصه علمی‌ داشتند و دائما برای یکدیگر کارت تبریک می‌فرستادند و به یکدیگر لقب قهرمان دیپلماسی می‌دادند؛ بتن ریختند و سیر پیشرفت‌های هسته‌ای را کند کردند.

عباسی با بیان اینکه البته بازگشت به قدرت هسته‌ای نیازمند آن است که دستگاه اجرایی افکار خود را عوض کند، خاطرنشان کرد: نیروهای کار هستند و مستندات برای بازگشت موجود است. اگر فکر دولت در حوزه علم و فناوری باشد کار شدنی است.رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: شما برخورد اینها با فضای مجازی را ببینید؛ به جای اینکه سازنده باشند، مخرب هستند. اگر با این فکری که در مورد تلگرام داشتند بخواهند جامعه را اصلاح کنند و در مسائل هسته‌ای وارد شوند، هیچ‌گاه به نتیجه نخواهیم رسید. اما اگر بخواهند توان علمی کشور در چارچوب نظام را به خدمت بگیرند و اجازه فعالیت به آنان بدهند به سرعت این عقب افتادگی را جبران خواهیم کرد. این توانایی در کشور وجود دارد و ما کشور ضعیفی نیستیم.

منبع:کیهان




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه