به گزارش پایگاه 598، العالم نوشت: نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که کشورش از هر گونه تلاشی در راستای ثبات و امنیت منطقه‌‌ای و جهانی حمایت می‌کند.

دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق شامگاه شنبه (۱۸ خرداد) اعلام کرد که «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان در دفتر نخست‌وزیری با عبدالمهدی دیدار و در مورد اوضاع منطقه و عراق رایزنی کرده است.

بر اساس بیانیه‌ دفتر نخست‌وزیر عراق، دو طرف در این دیدار در مورد اهمیت تداوم گفت‌وگو‌ها بین عراق و آلمان به منظور شکل‌گیری گفت‌وگوهایی تأکید کردند که ملت‌های منطقه و جهان را از پیامدهای بحران منطقه دور می‌کند.

عبدالمهدی در این دیدار گفت: «ما از هر تلاشی که در خدمت ثبات منطقه و جهان باشد، حمایت می‌کنیم و در این راستا حرکت می‌کنیم و با کشورهای اتحادیه اروپا در تماس هستیم و هیأت‌ها و پیام‌هایی به تهران، واشنگتن و اروپا در این زمینه می‌فرستیم».

به گزارش شبکه السومریه، وزیر خارجه آلمان نیز بر حمایت کشورش از نقش متعادل عراق در منطقه تأکید کرد و گفت در سفری که به زودی به تهران خواهد داشت، در مورد تنش موجود در منطقه با مقام‌های ایران گفت‌وگو خواهد کرد و بر پایبندی آلمان و اروپا بر توافق هسته ای با ایران تأکید خواهد کرد.

ماس مدعی شد اروپا برای کاهش قشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و جهت تبادلات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است و طی این سفر بر اهمیت حفظ توافق برجام تأکید خواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان قرار است علاوه بر عراق به اردن، امارات و ایران سفر کند. او شنبه با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز دیدار کرد.