از حذف مطیعی و رحیم‌پور تا تذکر و تهدید ائمه جمعه انقلابی
کد خبر: ١٥٩٦٨٣ تاریخ انتشار: ١٩ خرداد ١٣٩٨ - ٠٩:١٥
صفحه نخست » تیتر یک
از حذف مطیعی و رحیم‌پور تا تذکر و تهدید ائمه جمعه انقلابی

باید از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه پرسید که چرا این نهاد، بجای حمایت از صدای جریان انقلابی و میدان دادن به این جریان، خواسته یا ناخواسته، غیر انقلابی‌ها را در حذف انقلابی‌ها که سعی در رساندن صدای مستضعفین به گوش مسئولین دارند، یاری می‌رساند؟

 گروه اجتماعی-رجانیوز: طی دو سال گذشته، تریبون نماز عید فطر تهران، به همت میثم مطیعی به پایگاهی مهم برای انتقاد به رویه‌ها و عملکرد مسئولین که در تعارض با ارزشهای انقلاب اسلامی بود، تبدیل شده بود.

 

به گزارش رجانیوز، میثم مطیعی که سال گذشته با مخاطب قرار دادن مسئولین به اصطلاح «صف اولی» عملکرد غلط و منافی ارزشهای مسئولین را مورد انتقاد قرار داده بود، از شعر خوانی در نماز عید فطر امسال کنار گذاشته شد.

 

حذف میثم مطیعی از نماز عید فطر درحالی است که وی پس از خواندن اشعار انتقادی اش در نماز عید فطر سال گذشته، مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته بود و اکثریت جامعه، به ویژه مستضعفین انتظار داشتند که مراسم عید سال جاری را نیز مطیعی برگزار نماید.

 

رهبر انقلاب خطاب به ميثم مطيعى گفته بودند: «می‌دانم بعد از عید فطر خیلی شما را اذیت کردند و فشار آوردند، هم به شما و هم به شعرا؛ اما مطلقا اعتنا نکنید. شما یک حرف کاملا درست و محکمی زدید. تردید نکنید. من نظرم را همان موقع به اطرافیان هم گفتم. کار شما کاملا درست بود. اصلا محل نگذارید به این حمله‌ها و بدانید کار شما مؤثر است. شما روی این جوان‌ها تاثیر دارید. این جمعیتی که امشب آمده بود تاثیر می‌پذیرد از شما. در آن شعر هم هیچ اهانت نبود. مسؤولان رده بالای دولتی آمدند پیش من و گفتند توهین شده؛ من گفتم خیر، هیچ اهانتی نبوده.  خود بنده هم صف اوّلی هستم. صف اوّل یک نفر نیست که؛ ما هم مدعى بوديم و هم صف اوّلى. در آن شعر هم هست: "ما مدعیان صف اول بودیم"، ولی معلوم شد خبرها جای دیگری است؛ دیگرانی را بردند و ماها جا ماندیم. هیچ خسته نشوید. اگر بنای بر خسته‌شدن بود آنهایی که قبل از انقلاب زندان رفتند و کتک خوردند و تبعید شدند باید خسته می‌شدند.  سفت بايستيد و خسته نشوید. اگر خسته نشوید خداوند به کارتان برکت می‌دهد، و برکت داده است. راه درست همین است که شما دارید می‌روید. من همیشه شما را دعا می‌کنم، اما سر قضیه عید فطر فقط دعا نبود؛ هم دعا می‌کردم، هم حمایت کردم و نکاتی را به آنهایی که باید می‌گفتم گفتم.»»

 

این تاییدات رهبری بعدا توسط گزارشی در صداوسیما نیز منتشر شد.

 

این بار اولی نیست که صدای انقلابی‌ها از تریبون‌های رسمی حذف می‌شود!

از خرداد 93 بود که حسن رحیم پور ازغدی به دعوت ستاد برگزاری نماز جمعه تهران برای سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه، سلسله مباحثی را با موضوع " بازار اسلامی" ارائه کرد که مورد استقبال نمازگزاران و رسانه ها قرار گرفت.

 

پس از  گذشت چند جلسه از طرح این مباحث، فشارهای گروه‌های خاص باعث شد تا سخنرانی رحیم پور برای مدتی متوقف شد.

البته پس از چندی رحیم پور ازغدی سخنرانی‌های خود در نماز جمعه را با موضوع جدیدی تحت عنوان «خطرات خروج از خط امام» آغاز کرد که تنها پس از چهار جلسه، سلسله مباحث وی از تریبون نماز جمعه حذف شد.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه