قتلگاه کفن پوشان ۱۵ خرداد گلباران شد
کد خبر: ١٥٩٦٥٥ تاریخ انتشار: ١٤ خرداد ١٣٩٨ - ١٨:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
قتلگاه کفن پوشان ۱۵ خرداد گلباران شد

قتلگاه کفن پوشان ۱۵ خرداد طی آیین هر ساله و با حضور مسئولین گلباران شد.

به گزارش پایگاه 598، صبح دوشنبه قتل گاه کفن پوشان ۱۵ خرداد طی آئین هر ساله و با حضور مسئولین گلباران شد.


در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، رئیس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران، حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه و بهمن خطیبی فرماندار قرچک و مسئولین دیگر برگزار شد مردم و جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده‌های معظم شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ پل باقر آباد حضور داشتند.

فرماندار شهرستان قرچک گفت: طی آئین هر ساله، گلباران قتل گاه شهدا در پل باقرآباد قرچک به عنوان محل شهادت کفن پوشان ۱۵ خرداد برگزار می شود.

بهمن خطیبی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ۱۵ خرداد که رشادت و جانفشانی آنان موجب شد تا انقلاب اسلامی رقم بخورد، طی سخنانی اظها ر داشت: بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، هر ساله مشهد شهدای پانزده خرداد واقع در باقرآباد قرچک با حضور مسئولان، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و مردم ولایتمدار شهرستان گلباران می شود و این آئین امسال نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای دستیابی به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فراز و نشیب های متعددی طی کرده است، بیان داشت: بی تردید ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را می توان نقطه عطف آغاز انقلاب برشمرد که به دلیل ارادت مردم به امام راحل و پیوند قلبی و ناگسستنی بین ملت و امام خمینی (ره) شکل گرفته بود، اتفاق افتاد.

خطیبی خاطرنشان کرد: امروز مردم ایران قدردان جانفشانی های تمامی شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای ۱۵ خرداد هستند که ایثار آنان در سال ۴۲ زبانزد است.

وی افزود: همه موظفیم برای قدردانی از شهدا و خانواده آنان، از آرمان های والای آنان پیروی کرده و با تبعیت از ولایت فقیه، برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی، در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین به عنوان مبدأ انقلاب اسلامی تأثیری عمیق در باورهای مذهبی و ارزشی مردم این دیار دارد و شهدای گرانقدر این قیام از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردار می باشند.

محمودی افزود: تا کنون به این قیام از مناظر مختلف پرداخته شده و ابعاد مختلف آن در قالب خاطره، داستان، فیلم و کتاب نقل گردیده که یقیناً هر چه از تاریخ این انقلاب می گذرد، ابعاد تازه ای از این قیام روشن می شود.

وی بیان داشت: امروز همه وظیفه دارند شهدای ۱۵ خرداد و شهدای انقلاب را که عزت و اقتدار را نصیب این نظام الهی کرده اند را به نسل جوان معرفی کرده و زمینه ادامه راه آنان را فراهم کنند.

محمودی ضمن اشاره به همزمانی روز عیدسعید فطر با قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: قرار است پیش از آغاز نماز عید سعید فطر در چند نقطه مراسم روایتگری قیام خونین ۱۵ خرداد برگزارشود همچنین در روز ۱۵ خرداد مراسم راهپیمایی در ورامین و پیشوا برگزار خواهد شد و عصر روز ۱۵ خرداد نیز گلباران گلزار شهدای ۱۵ خرداد واقع در ابتدای جاده خاوران انجام می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین از رونمایی از آپلیکیشن قیام خونین ۱۵ خرداد برای اولین بار خبر داد که در آن به معرفی شهدای این قیام و سایر مباحث مربوط به آن پرداخته می‌شود. این اپلیکیشن از طریق سایت بازار قابل تهیه است.

در انتهای مراسم، مردم و مسئولین با قرار دادن شاخه های گل، نسبت به مقام شامخ شهدای مظلوم ۱۵ خرداد ابراز ارادت کردند.

مهر





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه