"سربازی ۵ ساله و داوطلبانه" تکذیب شد
کد خبر: ١٥٩٥٩٠ تاریخ انتشار: ٠٦ خرداد ١٣٩٨ - ٠٢:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
"سربازی ۵ ساله و داوطلبانه" تکذیب شد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ۵ ساله شدن و داوطلبانه‌شدن سربازی را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا، سردار کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح) درباره موضوعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر ۵ ساله شدن و داوطلبانه شدن سربازی که گفته می‌شود، از سوی نماینده مردم نجف آباد در مجلس مطرح شده است گفت: به تازگی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی را در رابطه با اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی مطرح کرده است و در این طرح هیچ اشاره‌ای به موضوعاتی مانند حرفه‌ای کردن، داوطلبانه شدن سربازی و یا ۵ ساله شدن آن نشده است و صرفا بررسی و اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی موضوع اصلی این طرح است، اما بعضی از رسانه‌ها با توجه به موضوعاتی که در گذشته درباره داوطلبانه شدن سربازی مطرح شده بود، این طرح را نیز به داوطلبانه شدن سربازی نسبت داده‌اند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: در طرحی که در مجلس در دست بررسی است، چیزی به نام حرفه‌ای شدن، داوطلبانه شدن و ۵ ساله شدن سربازی وجود ندارد و به طور کل این موضوع تکذیب می‌شود.

 سردار کمالی با اشاره به موضوع اصلی این طرح تصریح کرد: آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم، مجلس نیز به آن می‌پردازد، بحث عادلانه‌تر شدن سربازی است، لذا در این طرح جدید چندین نکته مورد تاکید قرار گرفته و در دست بررسی است. اولین مورد افزایش حقوق سربازان و دومین مورد نیز تامین منابع مالی این افزایش حقوق است، از همین رو برای عادلانه شدن سربازی بنابر این شده است که مشمولان غایب و فراری علاوه بر مجازات‌های فعلی که برای آنها در نظر گرفته شده است، برای دریافت کلیه خدمات مانند گواهینامه، ثبت اموال، دریافت وام، تعویض پلاک خودرو و ... هزینه بیشتری پرداخت کنند، لذا این طرح به عنوان تشدید مجازات مشمولان غایب و فراری نیز محسوب می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند به عادلانه‌تر شدن سربازی کمک کند، چرا که حقوق سرباز افزایش پیدا می‌کند و مشمولان غایب نیز علاوه بر مجازات‌های فعلی باید برای دریافت خدمات هزینه بیشتری بپردازند و این هزینه نیز صرف سربازان می‌شود.

سردار کمالی تصریح کرد: تاکید می‌کنم این طرح به معنی حذف خدمت سربازی مشمولان غایب نیست و سربازان غایب باید به سربازی بروند و هیچ راهی ندارند، اما تا زمانی که به خدمت سربازی نرفته‌اند علاوه بر این که نیروهای مسلح می‌توانند آنها را دستگیر کنند، همچنین اضافه خدمت برای آنها در نظر گرفته می‌شود و همچنین جرائم آنها نیز بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرحی که چندین سال پیش در خصوص داوطلبانه شدن سربازی از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شده بود، در همان زمان به طور کامل منتفی شد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه