‌باران در اغلب مناطق کشور تا روزهای آینده
کد خبر: ١٥٩٥٥٤ تاریخ انتشار: ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٨ - ٠٢:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
‌باران در اغلب مناطق کشور تا روزهای آینده

امروز و فردا بارش باران به همراه رعد و برق و احتمال آب‌گرفتگی معابردر بسیاری از استا‌ن‌ها پیش‌بینی می‌شود، روز سه شنبه در اغلب مناطق کشور غیر از غرب و جنوب غرب، شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی‌، ‌امروز شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، جنوب و غرب کرمان، شمال و غرب هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، لرستان، ارتفاعات خوزستان و شمال زنجان است، این شرایط فردا همچنان در مناطق یادشده تداوم دارد.

روز دوشنبه 98/02/30 در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، استان اردبیل، ارتفاعات شمال استان قزوین، ارتفاعات شمال شرق تهران، جنوب قم، استان مرکزی، جنوب همدان‌، جنوب کرمانشاه، غرب وجنوب استان اصفهان، ‌فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان، استان کرمان، نیمه جنوبی یزد، هرمزگان‌ و سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و ‌سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب‌گرفتگی معابر پیش بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه 98/02/31 در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شرق مازندران،گلستان، شمال سمنان، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خراسان جنوبی‌، جنوب و شرق یزد،کرمان، نیمه غربی هرمزگان‌ و شمال سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب،  رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و ‌سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب‌گرفتگی معابر پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه در اغلب مناطق کشور غیر از غرب و جنوب غرب، شاهد بارش باران در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور کاسته خواهد شد و غیر از این مناطق در نیمه شرقی کشور و شمال غرب شاهد بارش باران در برخی ساعات‌ رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود که شدت آن در استان‌های دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط روز پنجشنبه در مناطق یادشده ادامه دارد.
فردا در مناطقی از جنوب شرق و شمال شرق و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در جنوب شرق به ویژه منطقه زابل، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود.

دریای خزر فردا روز سه‌شنبه مواجه است.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری گاهی وزش باد در بعد از ظهر وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۲ و ۱۹ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای سه درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا این تاریخ ۳۰۰.۷ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۰.۲ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۰۰.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۵.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۳۹.۶ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و چهارم سال زراعی متعلق به مراوه تپه در استان گلستان به میزان ۶۷.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، شوشتر در استان خوزستان به میزان ۴۱.۹ ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه قاملو در استان کردستان به میزان ۲.۴ درجه سلسیوس بوده است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه