همه می‌دانند پروژه ستاره خلیج فارس را برجام ساخت!
کد خبر: ١٥٩٥٥٠ تاریخ انتشار: ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٨ - ١٤:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
همه می‌دانند پروژه ستاره خلیج فارس را برجام ساخت!

روحانی گفت: با افتتاح پروژه ستاره خلیج فارس همه پیمانکاران صراحتاً اذعان می‌کردند که این پروژه را آنها نساختند بلکه آن را برجام ساخت!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نيوز، پنج روز پیش بود که رهبر انقلاب در جمع کارگزاران نظام پیرامون بحث خودکفایی، به طور مصداقی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کردند و گفتند: «این پالایشگاه میعانات گازی که در بندرعبّاس به عنوان ستاره‌ی خلیج فارس راه افتاد، یک نمونه‌ای از خودکفایی است. الان حدود یک‌سوّمِ مصرف مُسرفانه‌ی بنزین کنونی را همین تشکیلات، همین پالایشگاه دارد به ما میدهد -الان مصرف بنزین در کشور مُسرفانه است؛ همین صد میلیون لیتر و نود میلیون لیتر و گاهی بیشتر و گاهی یک خرده کمتر در روز، مسرفانه است، نباید باشد؛ لکن تقریباً یک‌سوّمِ همین را به وسیله‌ی همین پالایشگاه [تأمین میکنیم]- که این [پالایشگاه] سال ۸۶ شروع شد، یک مدّتی لنگ شد، باز به همّت سپاه بحمدالله راه افتاد، الان هست؛ خودکفایی یعنی این. این را خیلی باید اهمّیّت داد».

همه می‌دانند پروژه ستاره خلیج فارس را برجام ساخت!
اما شب گذشته، حسن روحانی رئیس جمهور در جمع فعالان فرهنگی بار دیگر بحث برجام و برکات خیالی این توافق را پیش کشید. رئیس جمهور، به فاصله چهار روز پس از سخننان مهم و راهبردی رهبرانقلاب با اشاره به اینکه در سال 94 به توافقی دست یافتیم که توانست شرایط اقتصادی کشورمان را کاملاً تغییر دهد، گفت: به واسطه این توافق سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در کشور شروع و پروژه‌های عظیمی افتتاح شد که از آن جمله می‌توان به پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد که به واسطه آن در بنزین خودکفا شدیم و این برجام بود که زمینه تکمیل ستاره خلیج فارس را فراهم کرد چرا که احداث این پروژه قبل از برجام آغاز شده بود، اما چرا افتتاح نمی‌شد؟

روحانی افزود: تمام پمپ‌های که برای تکمیل ستاره خلیج فارس نیاز بود، تحت توقیف و تحریم بودند و با افتتاح پروژه ستاره خلیج فارس همه پیمانکاران صراحتاً اذعان می‌کردند که این پروژه را آنها نساختند بلکه آن را برجام ساخت و اگر برجام نبود چه بسا ساخت آن  10 یا حتی 20 سال دیگر به اتمام می‌رسید.

سابقه روحانی در وابسته نشان دادن کشور حتی در سطح آب خوردن مردم به نظر کشورهای غربی روشن است. اما نکته آنجاست که دست خالی دولت در شش سال گذشته، باعث شده تا حتی امروز که تائید مرگ برجام به عنوان نماد اعتماد به دشمنان قطعی شده و دولت آخرین تلاش هایش یعنی فرصت شصت روزه یا همان تنفس مصنوعی را به اروپای عهدشکن پیشنهاد کرده است، باز رئیس دولت تدبیر به سراغ دستاوردتراشی برای برجام رفته و این بار نماد خودکفایی کشور را که همین چندی پیش توسط خود وی افتتاح شد را به این توافق پرخسارت نسبت داده است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه