فحاشی از فرانسه؛ لبخند از وزارت خارجه ما
کد خبر: ١٥٩٥١٨ تاریخ انتشار: ٢٦ ارديبهشت ١٣٩٨ - ١٨:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
فحاشی از فرانسه؛ لبخند از وزارت خارجه ما

متاسفانه وزارت امور خارجه در اقدامی تأمل برانگیز، با سکوت در مقابل گستاخی طرف اروپایی، آن را در تشدید اقدامات ضدایرانی ترغیب می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه -۲۲ اردیبهشت- در مصاحبه با نشریه لوپاریزیان در اظهارنظری بی ادبانه گفت: «ایران در مقابله با تصمیم آمریکا برای خروج از توافقاتی که در وین حاصل شده و تشدید تحریم‌ها، واکنش بدی نشان داد. ایران باید بلوغ سیاسی خود را نشان داده و به تعهدات خود احترام بگذارد»!

این اظهارنظر گستاخانه در حالی است که بنابر گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران از اولین روز اجرای برجام تاکنون به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است و آن را اجرا کرده است. اما در مقابل، طرف اروپایی و از جمله فرانسه به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود پایبند نبوده است.

متاسفانه وزارت امور خارجه در واکنش به توهین مقام فرانسوی، سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان نداد.

این واکنش منفعلانه مسبوق به سابقه می‌باشد و دولت روحانی در ۶ سال اخیر بارها و بارها در مقابل گستاخی و بی ادبی طرف اروپایی سکوت کرده است.

این سکوت و انفعال، طرف مقابل را به گستاخی بیشتر تشویق و اقدامات ضدایرانی را تشدید کرده است.

فرانسه در چندسال اخیر به دفعات به اقدامات ضدایرانی مبادرت کرده است. به این موارد توجه کنید:

رکوردشکنی اقدامات ضدایرانی!
- در تیرماه ۹۶- دو سال پس از امضای برجام- تنها ۴۸ ساعت پس از بازگشت ظریف از فرانسه، پاریس در اقدامی که نوعی دهن کجی به دولت ایران بود، نشست گروهک تروریستی منافقین را برگزار کرد.

- اردیبهشت ۹۷ – پس از خروج آمریکا از برجام- «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه نشست غیررسمی سران اروپا در بلغارستان گفت: به خاطر مسئله ایران، علیه شرکت‌های آمریکایی جنگ تجاری یا راهبردی راه نخواهیم انداخت. این کار منطقی نیست. ثانیاً، شرکت‌های فرانسوی را به ماندن در ایران مجبور نخواهیم کرد.

- تابستان ۹۷، فرانسه یک دیپلمات ایرانی را به دلایل موهوم اخراج کرد.

- تابستان ۹۷، بعد از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های اروپایی بدون توجه به تعهدات خود برای خروج از ایران صف کشیدند. در همین راستا شرکت‌های بدعهد فرانسوی همچون پژو و توتال اعلام کردند که فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق خواهند کرد.

- دی ۹۶ و به فاصله چند روز پس از آغاز اعتراضات در چند شهر ایران، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با روحانی، در اظهارنظری گستاخانه از رئیس جمهور ایران خواست تا حق آزادی بیان و تجمع معترضان رعایت شود. ریاست‌جمهوری فرانسه همچنین در اقدامی توهین آمیز اعلام کرد به دلیل اغتشاشات در ایران، سفر «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه این کشور به ایران به تعویق افتاده است.

- شهریور ۹۷ تعدادی از اعضای گروهک‌های تروریستی به سفارت ایران در فرانسه تعرض کردند. پلیس فرانسه علیرغم اطلاع قبلی، برای جلوگیری از این تعرض در محل حاضر نشد.
- در اواخر مهر ۹۷ فرانسه، پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی پاریس موسوم به SIAL را بست و در ادامه این رفتار خصمانه، حضور بازرگانان و شرکت‌کنندگان ایرانی برای بازدید از این نمایشگاه را نیز ممنوع اعلام کرد

- در مهر ۹۷ فرانسه در اقدامی خصمانه اموال وزارت اطلاعات و دو ایرانی در فرانسه را بلوکه کرد.

- در آذر ۹۷ دفتر ریاست جمهوری فرانسه به آزمایش موشکی بالستیک نسبت داده شده به ایران واکنش نشان داد و آن را تحریک برانگیز و بی‌ثبات‌کننده خواند و مدعی شد که ایران باید آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند!

- در آذر ۹۷ هیئت‌های نمایندگی فرانسه و انگلیس در سازمان ملل در اقدامی ضدایرانی از شورای امنیت خواستند تا آزمایش موشکی که ادعا می‌شود ایران به تازگی انجام داده است را بررسی کند!

- در اسفند ۹۷ در بخشی از مستند «ایستگاه پایانی دروغ»، نیما زم- که به اذعان خودش با همکاری همه‌جانبه منافقین از لیدرهای اغتشاشات کور و محدود دی ماه ۹۶ است و به صراحت در کانال آمدنیوز ساخت بسته‌های انفجاری و تروریستی را آموزش می‌داد- داخل اتومبیلی (که یک مسلسل نیز در آن تعبیه شده) نشسته است و صراحتاً می‌گوید که اسکورت سرویس اطلاعاتی فرانسه همراه اوست و با حفاظت توسط چندین تیم در شهر جابجا می‌شود. بر همین اساس فرانسه آشکارا به حفاظت مسلحانه از یک دروغ‌گوی آشوبگر در خاک خود اقدام کرده است.

- فروردین ۹۸ خانه فرهنگ ایران در پاریس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به رغم انجام تمامی اقدام‌های قانونی و اداری، مراسم ویژه نوروزی و کنسرت موسیقی سنتی در کتابخانه ملی فرانسه لغو شد. ویژه مراسم نوروزی و کنسرت موسیقی سنتی که قرار بود در محل کتابخانه ملی فرانسه برگزار شود، در آخرین ساعات به دلیل عدم همکاری شرکت تأمین کننده خدمات فنی (صوت و تصویر) این کتابخانه با خانه فرهنگ ایران به بهانه تحریم‌ها لغو شد.

- در فروردین ۹۸ «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در اظهارنظری مداخله جویانه با اشاره به حکم تازه برای «نسرین ستوده» - مجرم محکوم‌شده در ایران و از عناصر همکار با محافل ضدایرانی- گفت: «توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران (برجام) به مثابه چک سفید امضاء برای نقض حقوق بشر در این کشور نیست»!

- فروردین ۹۸ کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ایران، از این کشور خواست که از هرگونه تشدید خشونت یا بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه خودداری ورزد. در ادامه این بیانیه تاکید شد که امانوئل ماکرون در گفتگوی تلفنی خود با روحانی نسبت به وضعیت نسرین ستوده در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی او شد! ماکرون پیش از این، ستوده را به عنوان مشاور برابری جنسیتی منصوب کرده بود!

- فروردین ۹۸ وزیر خارجه فرانسه در اظهارنظری گستاخانه اعلام کرد: «ما قبل از آمریکا، سپاه پاسداران ایران را تحریم کرده‌ایم»!

علاوه بر موارد مذکور، فرانسه سالهاست که میزبان گروهک تروریستی منافقین است.

گروهکی که ۱۷ هزار ایرانی اعم از کودک، زن و مرد را به فجیع‌ترین شکل به شهادت رسانده و صدها عملیات جنایتکارانه را انجام داده است.

تجهیز صدام به سلاح‌های شیمیایی در جنگ تحمیلی علیه ایران، پرونده خون‌های آلوده، حفاظت و پشتیبانی از عوامل ضدانقلاب و…از دیگر اقدامات ضدایرانی فرانسه در سالیان اخیر است.

فرانسه اهانت می‌کند، وزارت خارجه لبخند!
متاسفانه وزارت امور خارجه در اقدامی تأمل برانگیز، با سکوت در مقابل گستاخی طرف اروپایی، آن را در تشدید اقدامات ضدایرانی ترغیب می‌کند؛ یک سؤال؛ علت رودربایستی وزارت خارجه با فرانسه چیست؟!

منبع: مشرق




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه