آقای رئیس جمهور فرار به جلو ممنوع!
کد خبر: ١٥٩٥١٦ تاریخ انتشار: ٢٦ ارديبهشت ١٣٩٨ - ٠٢:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
آقای رئیس جمهور فرار به جلو ممنوع!

دولتی که رقیب را با حربه دلار 5 هزار تومانی و سایه جنگ از میدان به در کرده بود خود با دلار 15 هزار تومانی، احیای برجام و تهدید های آمریکا درگیر است.

به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت:  افرادی که در روزهای اخیر سخنان اخیر رئیس جمهور را درباره کمبود اختیاراتش را شنیدند، اگر حافظه تاریخی شان را مرور کنند بیاد می آوردند که سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد نیز به مانند حسن روحانی در مقطعی نزدیک به پایان دوره ریاست دوم خود از نبود یا کمبود اختیارات در برخی حیطه ها گله کرده اند، البته خاتمی در موعد زمانی پیش تر از موعد زمانی ابراز ناتوانی و بی اختیاری این دو و در آستانه انتخابات دور دوم ریاست جمهوریش به این مساله پرداخت.

این چنین اظهاراتی زمانی ابراز می شود که شخص رئیس جمهور از سوی افکار عمومی یا طیف هواداران خود مورد سوال است که چرا وعده های داده شده را عملی نکرده و او در پاسخ سعی می کند فراری رو به جلو داشته باشد و به جای پاسخ، عدم امکان تحقق وعده به دلیل عدم اختیار را پیش بکشد و سعی می کند توپ را به زمین حاکمیت منهای دولت بیاندازد و اندکی هم مظلوم نمایی چاشنی قضیه می کند که من می خواستم اما اجازه نداند و نتوانستم... 

حسن روحانی را می توان پر تناقض ترین رئیس جمهور از باب اظهار نظر دانست و می توان اظهارات او را در یک نگاه به قبل از برجام و بعد از برجام در نگاه دیگر به قبل از بحران ارزی و بعد از بحران ارزی و خروج آمریکا از برجام تقسیم کرد. او وعده باغ بهشت از باب معاهده برجام و اجرای آن به مردم داده بود تا آن حدی که ذوق مرگان برجام عکس تاریخی یک دلار در برابر هزار تومان را از خود ثبت و منتشر کرده اند اما پس اجرای برجام براساس اظهارات خود دولتی ها هیچ عاید نشد و معیشت همان بود که بود، با خروج آمریکا از برجام و همزمان شدن این مساله با بحران ارزی به دلیل افزایش چندبرابری نقدینگی و جنگ روانی و ... وعده های روحانی از باب معیشت را به باد فنا داد و افکار عمومی هاج و واج ماند از این جریان که چه باید کرد.

دولتی که رقیب را با حربه دلار 5 هزار تومانی و سایه جنگ از میدان به در کرده بود خود با دلار 15 هزار تومانی، احیای برجام و تهدید های آمریکا درگیر است، اینها را نگاشتم نه از باب شماتت دولت که از بابت شرح وضعیت، این وضعیت دولت را در برابر فشار افکار عمومی قرار داد و چنین شد که روحانی نیز به حربه خاتمی و احمدی نژاد از باب بی اختیاری روی آور شد و سعی کرد با اظهارات خود و عملیات رسانه ای زنجیره ای ها شانه از بار مسئولیت خالی کند.

پاسخ کوتاه به سخنان رئیس جمهور این است که هم شما و هم روسای جمهور قبل پیش از آنکه نامزد ریاست جمهوری شوید از اختیارات رئیس جمهور در چارچوب قانون اساسی و وظایفش باخبر بودید و با علم به این مساله وعده حل مشکلات مردم و گشایش را دادید و این شایسته شما به عنوان یک حقوق دان نیست که از ابتدای انقلاب در سطوح بالای مسئولیتی حضور داشتید، این چنین از بی اختیاری ناله کنید، دیگر اینکه شما و روسای جمهور سابق اگر پیش از ریاست جمهوری به این مساله واقف نبودید می بایست در دور اول ریاست جمهوری خود در این خصوص به یقین می رسیدید و برای بار دوم نامزد ریاست جمهوری نمی شدید، نمی شود با وعده و وعید رای ملت را از آن خود کرد بعد از بی اختیاری نالید. 

حال که اصلاح طلبان شما را به خودتان واگذاشته اند و سلب مسئولیت می کنند از باب تبلیغ شما بهتر است با افکار عمومی با صداقت رفتار کنید و تناقض های گفتاری و رفتاری خود را از باب راستگویی حل کنید نه از باب فرافکنی و فرار رو به جلو. زمانه ی وحدت است از برای مقابله با تهدیدات دشمن و تلاش برای بهبود معیشت مردم با تدبیر و امید به ظرفیت های داخلی، چنین پالس هایی را که در میانه سخنان خود صادر می کنید برهم زننده افکار عمومی ست تا راهی برای برون رفت از وضعیت کنونی!





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه