کواکبیان: آقای روحانی! از شما پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم
کد خبر: ١٥٩٤٩١ تاریخ انتشار: ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٨ - ١٦:٢٤
صفحه نخست » مطالب وسط
کواکبیان: آقای روحانی! از شما پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز از شما پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم؛ به هر حال شما به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و ده‌ها شورای جورواجور دارای اختیارات گسترده‌ای هستید.

مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس ( سه‌شنبه 24 اردیبهشت 98) گفت: هرگونه تنش‌زایی در روابط ایران و همسایگان خلیج فارس و خواسته مسئولان نظام و نه ملت شریف ایران است شک نکنید عده‌ای می‌خواهند با ناامن جلوه دادن خلیج فارس و رفت‌وآمد کشتی‌های نفتی زمینه را برای دخالت قدرت‌های نظامی، قدرت‌های مستکبر جهانی فراهم سازند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:آمریکا بداند ممکن است شروع جنگ با آنها باشد اما قطعا دامنه و پایان جنگ هرگز با انها نخواهد بود. جای بسی تاسف از برخی از رسانه‌های داخلی است که به جای همراهی با وزارت امور خارجه در ماجرای خرابکاری‌های کشتی بندر فجیره با ذوق‌زدگی آن را تیتر یک خودشان می‌سازند و خیالشان جمع است که امسال مجله صدا بدون نظر هیات نظارت بر مطبوعات توقیف می‌شوند و هیچکس با آنها کاری ندارد. 

وی افزود: امیدوارم دستگاه قضایی با توجه به توصیه‌های شورای عالی امنیت ملی با همه رسانه‌ها و مطبوعات طبق رویه‌های قانونی برخورد کنند. 

کواکبیان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: امروز از شما پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم به هر حال شما به عنوان رئیس شورای امنیت ملی و ریاست دهها شورای جورواجور دارای اختیارات گسترده‌ای هستید و اگر هم در مواردی طبق قانون اساسی باید مسائل به تصویب و نظر مقام معظم رهبری برسد در عمل و در طول این چند سال مشخص شده است که ایشان با توجه به نظر مشورتی کارشناسان و متخصصان تصمیم می‌گیرند و جای هیچگونه تعلل و درنگی برای تحقق وعده‌هایتان وجود ندارد بخصوص که برخلاف نظر ما مجلسیان شما شورای اقتصادی سران قوا را هم در اختیار دارید. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آری بنده برخلاف نظر عده‌ای که شما را به کناره‌گیری دعوت می‌کنند از شما می‌خواهم محکم بایستید و به وظایف و اختیارات خود با جدیت و هماهنگی کابینه و تیم اقتصادی دولت و با اولویت به رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم عمل کنید. 

وی افزود: از بانک مرکزی و همه دستگاه‌های اجرایی می خواهم لیست همه دریافت کنندگان ارز به نرخ 4200 تومان را منتشر کنند و میزان واردات و نحوه توزیع و نرخ توزیع مشخص شود. آیا درست است که 30 میلیارد دلار ارز به خارج از کشور منتقل شده است اما چندان خبری از کالا و نرخ ارز دولتی نیست. 

 

 

 

 

 

کواکبیان خاطرنشان کرد: از وزارت ارشاد و بانک مرکزی می‌خواهم لیست دریافت کنندگان ارز برای کاغذ نشر و مطبوعات را هرچه زودتر اعلام کنند و مشخص شود تا چگونه کاغذ 2200 تومانی امروزه به 15 هزار تومان رسیده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شفافیت اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که برخی از اقتصاددانان مدعی نشوند امروز مشکل اصلی اقتصاد کشور فساد است و نه تحریم‌های خارجی. 

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.



برچسب ها: کواکبیان


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه