به گزارش پایگاه 598، بهنام جهانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در پی بارش‌های خوب و مناسب چند ماه اخیر آب سد طالقان سرریز شد.

وی افزود: خوشبختانه افزایش میزان آورد رودخانه شاهرود در پی بارش‌های مناسب سبب شده است آب این سد برای پنجمین بار از زمان آبگیری آن،  سرریز شود.

سرپرست فرمانداری طالقان با بیان اینکه ظرفیت سد طالقان 420 میلیون متر مکعب است که هم اکنون ورودی آب به این سد 100متر مکعب در ثانیه است که از این میزان 30 متر مکعب، 5 متر مکعب بر ثانیه آن آب شرب تهران و کرج و 25 مترمکعب بر ثانیه نیز آب کشاورزی دشت قزوین را تامین می‌کند، بیان کرد: امیدواریم که بارش‌های خوب امسال علاوه بر رفع مشکلات کم آبی ،ضمینه  رونق تولیدات کشاورزی و باغی را در این شهرستان فراهم کند.

جهانی با بیان اینکه همه ساله با شروع فصل بهار و تابستان مسافران و گردشگران زیادی از دریاچه  زیبای سد طالقان دیدن می‌کنند،متذکر شد: درخواست ما از هموطنان  و مسافران این است  تا با رعایت نکات ایمنی و توجه به علائم هشدار دهنده در اطراف دریاچه سد، از بروز اتفاقات تلخ و ناگوار جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه هیچ نگرانی در مورد سرریز شدن سد طالقان وجود ندارد،تصریح کرد: به فرمانداری‌های قزوین و نظراباد به صورت مکتوب اطلاع رسانی شده که احشام و و دامداران در زمینه ورود آب به پایین دست سد مطلع کنند و سریز شدن آب هیچ خطری ندارد و بهترین فرصت است که پایین دست آب را گرفتهو   از آن استفاده کند، در پایین دست هم آب به آنها صدمه نمی زند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.