دژپسند: احتمال ورود رییس‌جمهور به پرونده ترخیص خودروهای وارداتی!!!
کد خبر: ١٥٩٤٤٥ تاریخ انتشار: ١٧ ارديبهشت ١٣٩٨ - ١١:٠٨
صفحه نخست » آخرین اخبار
دژپسند: احتمال ورود رییس‌جمهور به پرونده ترخیص خودروهای وارداتی!!!

وزیر امور اقتصادی و دارایی توضیحاتی درباره خودروهای موجود در گمرک و احتمال ورود رییس جمهور به این موضوع ارائه کرد.

 به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره خصوصی‌سازی و مشکلات موجود در این زمینه، گفت: آسیب شناسی‌های بسیاری درباره روش‌های واگذاری، قیمت گذاری، و سیاست هایی برای شفافیت و تقویت خصوصی سازی انجام گرفته است.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به جلسه امروز هیات واگذاری، افزود: در این جلسه درباره واگذاری باقی مانده سهام دولت در شرکت هایی که در بورس هستند تصمیم گیری شد. امیدوارم در آینده ای نزدیک این پروسه طی و ابلاغ شود. اگر این امر محقق شود گام بزرگی در واگذاری ها در محیطی شفاف انجام می شود و منافع حاصله نیز به مردم می رسد.

وی اظهار کرد: قانون گذار روش قیمت‌گذاری در واگذاری ها را تعیین کرده است در حال حاضر برای قیمت گذاری از کانون کارشناسان دادگستری تیمی را درخواست کرده و این افراد به محل موضوع واگذاری مراجعه می‌کنند و پس از بررسی قیمت پیشنهادی را ارائه می دهند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه واگذاری ها موضوعی نیست که توسط سازمان خصوصی سازی تعیین قیمت شود، ادامه داد: قیمت پیشنهادی به هیات واگذاری که متشکل از 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون وزیر دادگستری ارائه شده و بررسی و تعیین می شود بنابراین در واگذاری ها روال قانونی طی می شود.

وی درباره خودروهای مانده در گمرک و تصمیمات لازم برای ساماندهی و تعیین و تکلیف آنها، گفت: این موضوع باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود چراکه گمرک مجری سیاست‌های تجاری است و اگر کالایی ثبت سفارش شده و از پایانه‌ها و بنادر عبور کرده باشد هیچ دلیلی ندارد برای ترخیص آن اقدام نشود بنابراین باید دید این خودروها از نظر تعیین منشا ارز و ثبت سفارش در چه مرحله ای هستند.

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به اینکه ممکن است رییس جمهور به موضوع تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک ورود کنند، افزود: دنیا، دنیای ممکن و متحمل است نمی‌توان احتمال آن را صفر کرد.

وی درباره انتشار اخباری مبنی بر احتمال موافقت رئیس جمهور با ترخیص خودروهای در گمرک مانده بدون ثبت سفارش و اینکه وزارت اقتصاد به رئیس جمهور پیشنهاد کرده خودروهایی هم که ثبت سفارش بانکی نشده‌اند، ترخیص شوند، توضیح داد: اطلاعاتی از این موضوع ندارم و این موضوع را نشنیدم. 





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه