خروش یکپارچه ملت علیه آمریکا و در حمایت از سپاه
کد خبر: ١٥٩٣٤٧ تاریخ انتشار: ٢٤ فروردين ١٣٩٨ - ٠٨:٤٦
صفحه نخست » تیتر یک
خروش یکپارچه ملت علیه آمریکا و در حمایت از سپاه

روز گذشته سراسر کشور شاهد راهپیمایی‌هایی بود که با هدف حمایت از سپاه و اعلام انزجار از تصمیم دولت آمریکا انجام شد، در این میان تجمع امدادگران مناطق سیل زده در حمایت از سپاه، جان مخاطب را هم از عطر کمک به هم نوع و هم از زیبایی وحدت آکنده می‌ساخت.

 مردم ایران اسلامی در استان‌های مختلف کشورمان پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی ضمن محکومیت اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خشم و نفرت خود را از این اقدام ابراز کردند.
مردم در راهپیمایی تهران که دیروز از مقابل درب دانشگاه تهران تا میدان انقلاب برگزار شد، اقدام نابخردانه و غیرقانونی رئیس‌جمهور آمریکا، در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کردند.
راهپیمایی مردم بوشهر در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از مصلای نماز جمعه تا میدان قدس برگزار شد. این راهپیمایی در شهرهای مختلف استان نیز برگزار شد. مردم در این راهپیمایی شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه»، «رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می‌کنیم، جان را فدای نهضت پر افتخارش می‌کنیم»، «ترامپ جنایت می‌کند، سعود حمایت می‌کند»، «ای رهبر آزاد آماده‌ایم آماده» سر دادند.
تظاهرات مردم مازندران هم پس از اقامه نمازجمعه در مناطق مختلف مازندران برای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محکومیت اقدام خصمانه ترامپ و آمریکا برگزار شد. در این تظاهرات، شرکت کنندگان در راهپیمایی با سردادن شعارهایی نظیر «من سپاهی ام» حمایت خود را از نیروهای مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند. حضور گسترده اقشار مردمی و مسئولان با لباس‌های سبز سپاهی و بسیجی در تظاهرات حمایت از سپاه پاسداران، چشمگیر بود.
در کردستان نیز ظهر دیروز و بعد از اقامه خطبه‌های نماز جمعه در شهرها و مناطق مختلف استان راهپیمایی در راستای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد. راهپیمایی حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر سنندج بعد از اقامه خطبه‌های نماز جمعه از مسیر خیابان حضرت امام خمینی به سمت میدان انقلاب انجام شد.
جمعی از مردم مشهد هم به همراه شرکت کنندگان در نماز جمعه همزمان با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی ویژه حمایت خود از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند. در این مراسم که پس از اتمام نماز جمعه از رواق امام خمینی(ره) آغاز شد، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای «ما همه سپاهی هستیم»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خشم و انزجار خود را از اقدام اخیر آمریکا اعلام و همبستگی خود با سپاه پاسداران را اعلام کردند.
در استان گلستان هم مردم با در دست داشتن پلاکاردهای «من هم یک سپاهی ام» از سپاه به عنوان یکی از نیروهای نظامی برخاسته از بطن جامعه حمایت کردند. همچنین نمازگزاران با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و «ایران سپاهی شده، ترامپ روانی شده» انزجار خود را در قراردادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا اعلام کردند و از سازمان و نهادهای بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا این اقدام غیرقانونی رئیس‌جمهوری آمریکا را محکوم کنند.
مردم دارالعباده یزد هم در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای «آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجیه» و «ما همه پاسداریم» حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند. این راهپیمایی در اردبیل هم با حضور آحاد مختلف مردم از مقابل مصلای اردبیل واقع در مقابل بازار تاریخی این شهر آغاز و در خیابان امام خمینی(ره) اردبیل ادامه یافت.
این روایتی محدود آن هم فقط از چند شهر کشور بود. از همین قبیل در شهرهای بزرگ کشور و مراکز استان‌ها راهپیمایی در حمایت از سپاه انجام شد.
قطعنامه پایانی
راهپیمایی‌ها با قطعنامه‌ای به پایان رسید که در بخشی از آن تاکید شده بود: «سردمداران کفرپیشه شیطان بزرگ آمریکا با کارنامه سیاه و جنایت‌های ضدبشری از جمله قتل و عام مردم مظلوم یمن، نیجریه، بحرین، فلسطین، افغانستان، سوریه و عراق را مصداق اَتَمِّ تروریست دولتی و تروریست‌پروری دانسته و اتخاذ تدابیر انقلابی قوای مقننه، مجریه و قضائیه و دیگر مسئولین نظام برای مقابله همه‌جانبه با این دشمن بشریّت و اذناب زبون و ذلّت‌پیشه آن از جمله رژیم جعلی و خون‌آشام صهیونیستی و آل‌سعود خائن را خواهانیم.»
این قطعنامه سپس افزوده: «دلیل وحشت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و عصبانیت ترامپ ابله از سپاه پاسداران همانا اقتدار، شکست‌ناپذیری و تأثیرگذاری این سربازان دلاور و جان‌برکف اسلام در منطقه می‌باشد.»
ای وای؛ اگر ملوان‌های ما
دوباره اسیر شوند؟!
نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» در مطلبی به بررسی اقدام دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخته و نوشت این تصمیم نه تنها در خدمت منافع واشنگتن نبوده بلکه آمریکایی‌ها را در سراسر جهان تهدید می‌کند.
در ابتدای این مطلب ضمن‌اشاره به اینکه دولت ایران می‌تواند از طرق مختلفی انتقام این اعلامیه را بگیرد، آمده است: «اگر ایران همین لحظه تصمیم بگیرد که تنش‌ها را علیه نظامی‌های آمریکا افزایش دهد، گزینه‌های متعددی دارد. آنها می‌توانند روی مناطقی که هم‌اکنون سپاه در آنجا حضور مستقیم دارد یا روی گروه‌های غیردولتی ذی‌نفوذ (در منطقه) تمرکز کنند.»
فارین پالیسی با بیان اینکه نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه، کتائب حزب‌الله، عصائب اهل‌الحق و سازمان بدر در عراق می‌توانند به‌جای سپاه و به‌صورت غیرمستقیم انتقام ایران را از آمریکا بگیرند، می‌نویسد: «جدای از این حملات نظامی، ایالات متحده می‌تواند از عواقب دیپلماتیک اقدام ایران در تروریستی شناختن فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) آسیب ببیند. مسئله‌ای که پیشتر یک سوءتفاهم ساده بود، اکنون می‌تواند به شکاف روبه گسترش تبدیل شود.»
دولت ترامپ
به راحتی از این شر خلاص نمی‌شود
در ادامه این گزارش آمده است: «ایران هم‌اکنون تهدید کرده که شناورهای آمریکایی در خلیج‌فارس آرامش نخواهند داشت... اگر اتفاقی مشابه سال 2016 رخ دهد و نیروهای سپاه، ملوانان آمریکایی را در خلیج‌فارس بازداشت کنند، واشنگتن دیگر هیچ کانال رسمی یا غیررسمی ارتباطی برای آزاد کردن آنها نخواهد داشت. در عوض، ایرانی‌ها می‌توانند گروگان‌های آمریکایی را برای مدت طولانی نزد خود نگاه دارند یا حتی به آنها آسیب بزنند.»
فارین پالیسی ضمن اذعان به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قوی‌ترین نهاد نظامی ایران است، می‌افزاید: «همچنین ارتش ایران که مسئول فعالیت‌ها در تنگه باب‌المندب، خلیج عدن و خلیج عمان است، می‌تواند از موقعیت خود برای تحریک آمریکا استفاده کند.»
نویسنده این گزارش معتقد است: «حتی اگر ایران آغازگر اقدامی علیه آمریکا نباشد، بازهم برخورد بین نظامیان آمریکایی و ایرانی در آینده نزدیک غیرقابل اجتناب است... افزایش روزافزون نفوذ ایران در عراق و سوریه و همچنین گسترش نیروهای تحت حمایت آن در لبنان، بحرین و یمن بدان معنی است که دولت ترامپ نمی‌تواند به سادگی از شر ایرانی‌ها خلاص
شود.»
فارین پالیسی در پایان با تاکید بر اینکه واشنگتن باید راهی پیدا کند تا با ایران بر سر مسائل ژئوپلتیکی منطقه به توافق برسد، می‌نویسد: «اما کاری که ایالات متحده انجام داد، افزایش احتمال تنش‌های تلافی‌جویانه با تهران بود، مسئله‌ای که به منابع دیپلماتیک قابل توجهی برای اجتناب از درگیری‌های منطقه‌ای نیاز دارد که می‌تواند اسرائیل و کشورهای عربی را نیز درگیر کند.»
کابوس‌های بی‌پایان و لیست‌درمانی!
گفته می‌شود که اقدام حماقت آمیز آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه به درخواست رژیم منفور آل‌سعود و رژیم‌اشغالگر قدس صورت گرفته است. این رژیم‌های جعلی که از ترس سپاه به کابوس‌های بی‌پایان دچاره شده‌اند برای چاره جویی دست به دامن آمریکایی‌ها شده‌اند و دولت آمریکا نیز سراغ لیست هایش رفته و نام سپاه را در یکی از آنها وارد کرده است.
به نوشته جروزالم‌پست، پمپئو که چهارشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا حضور داشت تصریح کرد قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های «تروریستی» به خاطر اسرائیل بوده است.
«میچ مک‌کانل» سناتور ارشد جمهوری خواهان نیز در کنگره نیز پنج شنبه در یک میزگرد آل‌سعود را یکی از مهم‌ترین متحدان آمریکا علیه ایران توصیف کرد و پس از آنکه با سؤال درباره قتل خاشقجی روبرو شد گفت: «در تلاش هستیم بهترین روش را برای پاسخ دادن [به قتل جمال خاشقجی] پیدا کنیم.یقیناً آنچه اتفاق افتاد بسیار زننده و غیرقابل قبول بود. از طرف دیگر، عربستان سعودی جزو مهم‌ترین متحدان ما علیه ایرانی‌ها است. بنابراین یافتن مناسبترین پاسخ دشوار است.»
هدف قرار دادن سپاه
داعش را زنده نمی‌کند
از طرف دیگر برخی کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که طرح‌های آمریکایی-صهیونیستی مانند تبدیل غرب آسیا به «لانه زنبور» که قرار بود با پرورش و پراکندن تروریست‌های داعشی انجام شود برای غرب بسیار پرهزینه بوده و از آنجایی که سپاه با حداقل امکانات و استعدادش این طرح‌ها را بر هم زده است اکنون بیش از پیش مغضوب آمریکا و صهیونیست‌ها قرار گرفته است.
محمدجواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان نیز در صفحه شخصی خود خطاب به آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود نوشت: «بازندگان جنگ منطقه ما علیه ترور نمی‌توانند تاریخ را پاک کنند. هدف قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داعش و النصره، یعنی مشتریان و مخلوقین [بازندگان منطقه] را احیا نخواهد کرد.»
ظریف در ادامه به آنها تاکید می‌کند: «خانم‌ها و آقایان، بازی تمام شده: زمان آن است که با این واقعیت روبرو شوید که شما تمام انتخاب‌های‌اشتباه را انجام دادید و قربانی کردن دیگران نوشداروی شما نخواهد بود.» 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه