شکست طرح تولیدکنندگان ارز مجازی چینی برای ورود به ایران
کد خبر: ١٥٩٣٤٣ تاریخ انتشار: ٢٤ فروردين ١٣٩٨ - ٠٧:٣٧
صفحه نخست » تیتر یک
شکست طرح تولیدکنندگان ارز مجازی چینی برای ورود به ایران

بسیاری از شرکت‌های چینی استخراج ارز مجازی تلاش کردند تا با توجه به سخت شدن شرایط به ایران نقل مکان کنند که این مسأله شکست خورده است

طی ماه‌های گذشته شرایط برای استخراج ارز مجازی در چین سخت‌تر شده است.

به دلیل آنکه در برخی استان‌های چین قیمت برق بسیار پایین است چین طی ماه‌های گذشته به جذاب‌ترین خاستگاه شرکت‌های استخراج‌کننده ارز مجازی در جهان تبدیل شده بود.

پس از سخت‌تر شدن شرایط این شرکت‌ها به دلیل ارزان بودن برق در ایران به دنبال نقل مکان از چین به ایران رفتند، اما شرایط در ایران هم برای آنها سخت شده است.

فنگ‌لیو که 20 هزار واحد استخراج ارز مجازی دارد، می‌گوید: بسیاری از استخراج‌کنندگان چینی طی سال گذشته و به دلیل برق ارزان به ایران نقل مکان کردند. شرایط حامل‌های انرژی در ایران به گونه‌ای است که نیروگاه‌ها پس از تأسیس 5 سال گاز مجانی دریافت می‌کنند و این مسأله قیمت برق در ایران را ارزان کرده است.

وی همچنین تأکید کرد: قیمت بنزین و گازوئیل نیز در ایران بسیار ارزان است.

با این حال اما با توجه به سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت ایران در استخراج ارزهای مجازی شرکت‌های چینی نتوانسته‌اند، در این زمینه موفق عمل کنند. چرا که ورود تجهیزات استخراج ارز مجازی در مرز توسط دولت ایران ممنوع شده است.

لیو اعلام کرده است که توانسته با اظهار تجهیزات استخراج ارز مجازی با نام رایانه 3 هزار دستگاه وارد ایران کند، اما برای واردات تجهیزات بیشتر با مشکل مواجه شده است.

وی می‌گوید: خطر دستگیر شدن در مرز برای کسانی که به دنبال وارد کردن تجهیزات استخراج به ایران هستند، بسیار بالا است.

لیو می‌گوید: گمرک ایران تاکنون 40 هزار دستگاه استخراج ارز مجازی را در مرز کشف و ضبط کرده است.

مشکل دیگر این شرکت‌ها این است که علی‌رغم ارزان بودن برق در ایران، اما برخی واسطه‌های نیروگاه‌ها برای تأمین برق شرکت‌های استخراج‌کننده نصف سود استخراج بیت‌کوین را طلب می‌کنند.

وی می‌گوید: من یک نیروگاه پیدا کردم که موافقت کرده در ازای دریافت 30 درصد سود، قیمت برق را به ازای هر کیلووات ساعت 0.009 در اختیار ما قرار دهد. اما پس از دو ماه این نیروگاه قیمت برق را دو برابر کرد و خواستار سهم 50 درصدی شد.

لیو گفت: البته تأیید ایجاد پارک‌‌های صنعتی برمبنای فناوری کامپیوتری ابری شرکت‌های استخراج‌کننده را امیدوار کرده است و هم اکنون 10 هزار دستگاه استخراج بیت‌کوین در این پارک‌ها فعال هستند.

این استخراج‌کننده ارز مجازی چینی می‌گوید: شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانند در این پارک‌ها ارز مجازی استخراج کنند.

در صورتی که 900 مگاوات برق به ایران پارک‌ها اختصاص داده شود 500 تا 600 هزار دستگاه استخراج ارز مجازی می‌تواند در این پارک‌ها مستقر شوند.



برچسب ها: ارز مجازی


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه