453 میلیارد یورو خسارت و 145 هزار کشته در بلایای طبیعی اروپا
کد خبر: ١٥٩٣٢٣ تاریخ انتشار: ١٧ فروردين ١٣٩٨ - ١٠:٣٣
صفحه نخست » آخرین اخبار
453 میلیارد یورو خسارت و 145 هزار کشته در بلایای طبیعی اروپا

 زرگ‌نمایی خسارت‌های طبیعی در ایران از سوی رسانه‌های غربی در حالی است که غرب در سال‌های اخیر با خسارت‌های به مراتب وسیع‌تر و غیر قابل مقایسه با کشورمان روبرو بوده است.
در همین زمینه یورو نیوز شبکه رسمی اروپایی در گزارشی اعلام کرد حوادث طبیعی (سیل، طوفان و موج گرما) در اروپا طی 4 دهه گذشته، خسارتی بالغ بر 453 میلیارد یورو برجای گذاشته است.
آژانس محیط زیست اروپا (EEA) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در فاصله سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۷ میلادی مجموع هزینه اقتصادی حوادث طبیعی در میان کشورهای اروپایی ۴۵۳ میلیارد یورو بوده است.
این گزارش وضعیت ۳۳ کشور حاضر در منطقه اقتصادی اروپا شامل اعضاء اتحادیه اروپا به‌علاوه سوئیس، نروژ، لیختن اشتاین، ایسلند و ترکیه را بررسی کرده است. بر پایه این گزارش، حوادث طبیعی تنها طی سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۳ میلیارد یورو به کشورهای اروپایی خسارت وارد کرده است.
در این میان، آلمان بیشترین ضربه مالی را از حوادث طبیعی متحمل شده است. به‌طوری که این کشور طی ۴ دهه گذشته بالغ بر ۹۶ میلیارد یورو از قبل رخداد حوادث طبیعی خسارت دیده است. ایتالیا و فرانسه نیز به ترتیب با تحمل زیان ۶۴ و ۶۲ میلیارد یورویی در مقام دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
یورونیوز می‌افزاید: فرانسه با ۲۳ هزار و ۴۱۵ کشته، شاهد بیشترین تلفات انسانی ناشی از وقوع حوادث طبیعی بوده است. همچنین ۲۰هزار و ۶۵۷ ایتالیایی نیز طی ۴ دهه گذشته براثر حوادث طبیعی جان خود را از دست داده‌اند. مقام سوم تلفات انسانی حوادث طبیعی نیز با ۱۴هزار و ۶۱۱ نفر به اسپانیا تعلق دارد.
در میان حوادث طبیعی مختلف، رسیدن موج گرما به اروپا عامل بیشترین تلفات انسانی بوده است. به عنوان مثال تنها در جریان گرمای شدید هوا در تابستان سال ۲۰۰۳ میلادی حدود ۶۸ هزار نفر در منطقه اقتصادی اروپا جان خود را از دست دادند. سهم ۶۸ درصدی گرمای هوا در تلفات انسانی حوادث طبیعی در حالی است که وقوع سیل و طوفان در اروپا از نظر اقتصادی پرهزینه‌تر بوده و۳۱ درصد خسارت اقتصادی متاثر از حوادث طبیعی را به خود اختصاص داده‌اند. مجموعا ۱۴۵ هزار نفر در اثر بلایای مختلف طبیعی در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.
آژانس محیط زیست اروپا (EEA) پرهزینه‌ترین حادثه طبیعی ۴ دهه گذشته اروپا را وقوع سیل سال ۲۰۰۲ میلادی در مرکز این قاره اعلام کرده که ۲۱ میلیارد یورو خسارت بر جای گذاشته است. همچنین رخداد طوفان سال ۱۹۹۹ و جاری شدن سیل در ایتالیا و فرانسه در سال ۲۰۰۰ میلادی به ترتیب با تحمیل هزینه ۱۵ و ۱۳ میلیارد یورویی از جمله زیانبارترین حوادث طبیعی اروپا به شمار می‌روند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه