راه‌اندازی اولین سامانه خدمات دیجیتال به مادر و کودک
کد خبر: ١٥٩٢٧٥ تاریخ انتشار: ٢٧ اسفند ١٣٩٧ - ١١:٠٥
صفحه نخست » مطالب وسط
راه‌اندازی اولین سامانه خدمات دیجیتال به مادر و کودک

اولین سامانه ارائه خدمات دیجیتال به مادر و کودک تحت عنوان «توپ مارکت» راه‌اندازی شد.



گروه فرهنگی صابرنیوز: سلمان امیری : دوران کودکی به گفته روانشناسان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت به عنوان برجسته‌ترین مرحله در تکوین شخصیت انسان بوده و نقش حساس و تعیین‌کننده‌ای در زندگی هر فرد دارد.
با توجه به اهمیت فزاینده‌ای که خانواده‌ها برای رشد کودک قائلند و با تأکید بر اینکه رشد و پرورش کودک، بر مبنای رشد سالم آن‌ها در دوران کودکی پایه‌ریزی می‌شود، بازی و سرگرمی‌ها از عوامل مهمی هستند که بر روحیه و شخصیت کودک اثر گذاشته و بخش جدایی‌ناپذیر زندگی کودک به شمار می‌رود.
در همین راستا «توپ مارکت» با درک اهمیت نقش بازی‌های موبایلی و نرم افزارهای تلفن همراه که امروزه عنصر جدایی ناپذیر هر خانه‌ای می‌باشد و نیز با آگاهی از فرصت ها و تهدیدهای بازی و نرم افزارهای موبایلی، از زمستان ۹۷ پا به عرصه خدمت‌رسانی فضای مجازی گذاشته و هدف خود را بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها و تقابل با تهدیدهای این حوزه تعریف کرده تا به سهم خود در رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین در کنار خانواده‌ها باشد.

سامانه نرم‌افزاری توپ مارکت که شامل سایت و نرم‌افزار اندروید است، با بررسی‌های میدانی نیازهای والدین و کودک و همچنین با بهره‌گیری از نظرات متخصصان حوزه اوان کودکی قدم در راه ارائه خدمات و محتوا به مادر و کودک نهاده است.
این سرویس اینترنتی، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی را طی فرآیندی کارشناسی، انتخاب و پس از تهیه متن و محتوای تخصصی برای هرکدام، آن‌ها را در موضوعات مناسب بارگذاری می‌کند.

کارشناسان این سامانه بر اساس تحقیقات صورت گرفته از ۱۲۰۰ مادر و کودکان آن‌ها، بر اساس نیازهای شناسایی شده اقدام به انتخاب اپلیکیشن‌ها از مارکت‌های داخلی و خارجی بر اساس معیارهایی همچون رده سنی، کیفیت و کاربردی بودن نرم‌افزارها، مغایرت‌نداشتن با فرهنگ ایرانی، محتوای مفید و آموزنده و ... کرده‌اند که به صورت روزانه در حال تکمیل است.
سپس طی فرآیندی نرم‌افزارهای مفید وارد توپ مارکت شده و نظرات کارشناسان نرم‌افزار و بازی‌های موبایلی به نرم‌افزارها اضافه می‌شود.
 
 
* دستچین مادرانه، قابلیتی جهت کمک به رشد و تعالی کودکان
در میان انبوه نرم‌افزارها و بازی‌های تلفن همراه که نقش رفع نیازها و همچنین سرگرم کنندگی را برای کودکان و حتی والدین بازی می‌کنند، نرم افزارهایی نیز وجود دارند که می‌توانند نقش آموزش، تقویت هوش و کمک به رشد و تعالی کودکان را نیز فراهم آورند.
توپ مارکت با درک این موضوع و با همراهی تیمی متخصص در حوزه نرم افزارهای کودکانه و نیز حوزه تعلیم و تربیت کودکان نرم افزارهای مفیدی را که اسباب تقویت مهارت‌های کودک هستند، در قالب دستچین مادرانه ارائه می‌کند.
نحوه عملکرد دستچین مادرانه به این شکل است که والدین با انتخاب مخاطب نرم افزار، جنسیت و سن فرزند و همچنین موضوعی که علاقه‌مند هستند تا فرزندشان در آن حوزه تقویت شود، یک پرونده ویژه از نرم افزار را دریافت می‌کنند که ضمن وجود راهنما و ویدئو توضیحی آن مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مفید در آن حوزه قابل دانلود و استفاده است.
موضوعاتی که تا کنون پوشش داده شده است شامل موارد زیر است:

    ویژه کودکان، نرم افزارهایی با اهداف زیر:

- افزایش توانایی اجتماعی
- تقویت هوش‌های چندگانه
- مهارت‌های ارتباطی
- سلامت روانی
- کاهش اضطراب کودکان
- آموزش حل مسئله
- افزایش خلاقیت کودکان

    ویژه والدین:

- محیط کودکانه
- نرم افزارهای کنترل کودک
- سرگرمی والدین
 
سایت توپ مارکت از نشانی https://toopmarket.com قابل دسترس است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه