جهانگیری: همه حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف پنج دقیقه جواب داد
کد خبر: ١٥٩٢٦٣ تاریخ انتشار: ٢٣ اسفند ١٣٩٧ - ١٥:٣٦
صفحه نخست » مجازستان
جهانگیری: همه حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف پنج دقیقه جواب داد

 اسحاق جهانگیری را می‌توان مهمترین کاندید‌ای ریاست جمهوری از طرف اصلاح‌طلبان دانست. تا جایی که برخی معتقد بودند او گزینه اصلی اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری دوره دوازدهم بود و بنا به مصلحت روحانی جایگزین او شد و جهانگیری نقش ضریه‌گیر روحانی را ایفا کرد. آقای ضربه گیر که قرار بود سوپرمنی باشد که دلار را سامان دهد و بازگشتش به ستاد فرماندهی اقتصادی ما را به یاد بازگشت بتمن و سوپرمن بیاندازد، چندی پیش در توئیتی مدعی شده که جواب منتقدان دولت را در 5 دقیقه خواهد داد. 
به گزارش رجانیوز اسحاق جهانگیری که در لباس سوپرمن نتوانست ستاره شود و بخت اصلاح‌طلبان را برای انتخابات 1400 باز کند، این‌بار قرار است در لباس جادوگرها ظاهر شود و در 5 دقیقه جواب همه‌ی منتقدان را بدهد و دهان همه‌ی آن‌ها را ببندد. اسحاق جهانگیری چندی پیش در توئیتی نوشته بود:
«همه حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف ٥ دقیقه جواب داد.  وقتی زمان آن برسد حتماً جواب خواهیم داد اما الان شرایط کشور به گونه‌ای است که هیچ موضوعی و هیچ دغدغه‌ای مهم‌تر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل ما به خاطر مردم و کشورمان باید برخی از ادعاها را تحمل کنیم.»
 
سخنان جهانگیری درباره جواب 5 دقیقه‌ای به تمام انتقادها خیلی سریع واکنش اصحاب رسانه را بر انگیخت. البته احتمالا جهانگیری خیلی هم بدون فکر حرف نزده است. او برای 5 سال عمر دولت تدبیر 5 دقیقه زمان می‌خواهد تا جواب انتقادات را بدهد؛ یعنی میانگین سالی یک دقیقه! این هم از جنس همان اتفاقات انتخابات 96 است.
 
 البته با این تفاوت که جهانگیری برای پاسخ به انتقادات درباره عملکرد چهارساله دولت یازدهم به عنوان یار کمکی حسن روحانی وارد کارزار انتخاباتی شد تا باز هم با دادن وعده‌های بیشمار دیگری مردم را به ادامه‌ی راه دولت امیدوار کند. آقای جهانگیری آنجا نقش یار کمکی و زمان اضافه و ضربه‌گیر را بازی می‌کرد. حالا همان یارکمکی گفته است که 5 دقیقه‌ای جواب انتقادات را خواهد داد. باید گفت که او در انتخابات و طی ساعت‌ها حرف و مناظره و مستند نتوانست تنها شکست برجام را توجیه کند چه برسد به مابقی اتفاقات تلخ دوران حسن روحانی.
 
گذشته از این‌ها حسن روحانی در شهریورماه سال 97 به مجلس شورای اسلامی رفت تا به پنج سوال مجلسی‌ها پاسخ بدهد. جالب است در مجلسی که اکثریت آن را حامیان دولت تشکیل می‌دهند روحانی نتوانست مجلس را قانع کند. 
 
 
 
 
نمایندگان مجلس از جواب‌های روحانی در حوزه‌های، عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاقا کالا و ارز، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی قانع نشدند. این درحالیست که اکثریت مجلس حامی روحانی بوده و این حوزه‌ها نیز به شدت حوزه‌های مهمی در کشور محسوب می‌شوند. 
 
روحانی رئیس دولت یازدهم و دوازدهم طی چندساعت نتوانست جوابگوی عملکرد دولتش باشد، البته احتمالا اگر روحانی به جای خودش یارکمکی‌اش را می‌فرستاد مجلس در پنج دقیقه قانع می‌شد!
 
 
 
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه