کی‌روش و طارمی هم در پرونده هدایتی گیر افتادند؟
کد خبر: ١٥٩٢٢٠ تاریخ انتشار: ١٣ اسفند ١٣٩٧ - ١٠:٢١
صفحه نخست » تیتر یک
کی‌روش و طارمی هم در پرونده هدایتی گیر افتادند؟

‌لیست بلندبالایی از اسامی فوتبالی‌هایی که باید پول و سکه گرفته شده از هدایتی را پس بدهند، در اختیار قوه قضائیه و فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.

اگر یک روز پاداش یک میلیون دلاری وزارت ورزش در روز‌های سخت اقتصادی کشور به ملی‌پوشان فوتبال در جریان جام ملت‌های آسیا خیلی‌ها را شگفت‌زده و عصبانی کرد، حالا با برگزاری جلسه اول دادگاه حسین هدایتی، پای فوتبال به دادگاه متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور باز شده و گفته می‌شود خیلی‌ها از عابربانک پرسپولیسی‌ها پول گرفته‌اند. کسانی که حالا پایشان گیر است و باید پول‌ها و سکه‌ها را پس بدهند، به خصوص که از دادستانی گرفته تا فدراسیون فوتبال با تشکیل پرونده این روز‌ها جدی پیگیر کرم‌بخشی‌های هدایتی از جیب مردم برای اهالی فوتبال هستند.
 
 
پول‌پاشی و سکه‌پاشی از جیب مردم
حسین هدایتی که در دهه ۸۰ با ریخت و پاش در استیل آذین و جذب بازیکنان پا به سن گذشته پرسپولیس برای خودش نامی دست و پا کرد، در یک دهه گذشته به طرق مختلف اقدام به پول‌پاشی گسترده و میلیاردی در بین فوتبالی‌ها کرده، پول‌هایی که حالا مشخص شده، نه از سرمایه شخصی‌اش، بلکه از جیب مردم بوده، مانند بدهی هزار و ۵۰۰ میلیاردی‌اش به بانک‌ها و دریافت ۶۰۰ میلیارد از بانک سرمایه که متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است.
 
با توجه به علاقه هدایتی به رنگ قرمز، پرسپولیسی‌ها بیشترین دریافتی را از هدایتی در سال‌های اخیر داشته‌اند و این متهم اقتصادی آذر‌ماه سال گذشته پس از شکرآب شدن رابطه‌اش با علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل وقت پرسپولیس روی آنتن برنامه نود از کمک ۱۹ میلیاردی‌اش به پرسپولیس، آن هم تنها در یک بازه زمانی ۲۰ ماهه پرده برداشت. مبلغی که تنها یک فقره از حاتم‌بخشی‌های این متهم به فوتبالی‌هاست و صحبت‌های او درباره این بذل و بخشش در برنامه نود بسیار قابل تأمل است.
 
هدایتی در این برنامه خطاب به طاهری گفته بود: «در ۳۱ اردیبهشت ۹۵ ما با برانکو بودیم. این دوستان گفتند پنج، شش بازیکن می‌خواهند که برای قهرمانی همه آن‌ها را گرفتیم. من ۲۳۰ هزار دلار برای اوکراینی‌ها دادم، برای وحید امیری ۷۰۰ میلیون از من گرفتید. برای جذب کاوه رضایی گفتند که اگر تا شنبه به ما پول ندهید، روز شنبه به استقلال می‌رود. خیلی سریع ۲۰۰ هزار یورو به باشگاه پول دادیم تا او به استقلال نرود، اما این اتفاق افتاد.»
 
یکی دیگر از شگرد‌های هدایتی، پرداخت پاداش سکه به بازیکنان پرسپولیس بود، به طوری که در یک فقره در سال ۹۵، این متهم اقتصادی پس از برد قرمزها، ۴۰۰ سکه به بازیکنان این تیم پاداش می‌دهد. هدایتی در این باره گفته است: «در مورد ماجرای سکه‌ها، قبل از آن در دربی که پرسپولیس ۴ بر ۲ پیروز شد، من قبل بازی به بچه‌های تیم گفتم اگر بتوانید آن شش‌تایی‌ها را تکرار کنید، نفری یک BMW به شما می‌دهم، اما اگر فقط پیروز شدید، نفری ۱۰ سکه پاداش پیش من دارید. سکه‌ها را به آقای طاهری دادم و گفتم تا عرق بچه‌ها خشک نشده در رختکن این سکه‌ها را توزیع کند.» علاوه بر این هدایتی در دیدار‌هایی که با بازیکنان و پیشکسوتان پرسپولیس به بهانه‌های مختلف در سال‌های اخیر داشت، به آن‌ها سکه هدیه می‌داد.
 
خیریت یک میلیاردی
یکی از جنجالی‌ترین کرم‌بخشی‌های هدایتی، پرداخت یک میلیارد به مهدی طارمی برای فسخ قرارداد این بازیکن با تیم ریزه‌اسپور و بازگشت شماره ۹ قرمز‌ها به پرسپولیس بود. مبلغی که سبب شده طارمی هم یکی از کسانی باشد که باید یک میلیارد را برگرداند. هدایتی درباره چگونگی کمکش به طارمی اینطور توضیح داده است: «او با من تماس گرفت و گفت: باید برای بازگشت از ترکیه ۵۰۰ میلیون پرداخت کنم که من هم در پاسخ گفتم شما آن مبلغ را پرداخت کنید و بعد از بازگشت، من آن پول را می‌پردازم که بعد از بازگشت، مهدی گفت که یک میلیارد پرداخت کرده است و من هم اعتماد کردم و آن مبلغ را به او دادم.»
 
پای کی‌روش هم گیر است؟
فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش و بازیکنان تیم ملی هم از جمله افرادی هستند که در سال‌های گذشته از کرم‌بخشی‌های حسین هدایتی از جیب مردم بهره برده‌اند. بهار امسال پس از صحبت‌های تند کی‌روش علیه هدایتی، این متهم اقتصادی بخش‌هایی از پول‌هایی را که به تیم ملی پرداخت کرده بود، افشا کرد تا عمق فاجعه بذل و بخشش هدایتی از پول مردم بیشتر از همیشه مشخص شود.
در بخش‌هایی از بیانیه هدایتی خطاب به کی‌روش آمده بود: «فراموش کردید که به من گفتید آقا پاداش تیم ملی را هنوز نداده‌اند و من با یک فقره چک پاداش تیم ملی را برای شما صادر و همان شب تقدیم‌تان کردم. گفتید هفت ماه است که حقوق نگرفته‌ام و من برای بار دوم هفت ماه حقوق عقب افتاده‌تان را پرداختم. فراموش کردید که گفتید من لباس ندارم و این امکاناتی که به ما می‌دهند، خیلی ضعیف است و این لباس برنددار نیست. گفتم چه برندی نیاز دارید؛ آدیداس، نایکی یا... گفتید آدیداس! آنجا از ساکت خواهش کردم تا بهترین لباس آدیداس را برای شما فراهم کند و وجه آن را نیز تأمین کردم تا لباس‌ها سریعاً به دستتان برسد. گفتید کره برای هر برد ۱۵ هزار دلار به بازیکنان هدیه می‌دهد. در حضور آقایان تاج، ساکت، پیروانی و مترجم‌تان، گفتم آقای تاج چقدر می‌توانید تأمین کنید که گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دلار. گفتم ۵ هزار دلار آن را من نفری می‌دهم که می‌شود ۷ هزار و ۵۰۰ دلار.»
 
منبع: جوان


برچسب ها: حسین هدایتی


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه