تماشایی‌تر از همیشه؛ چهلمین سیلی سهم ترامپ شد
کد خبر: ١٥٩١٦٤ تاریخ انتشار: ٢٢ بهمن ١٣٩٧ - ٢٣:٢٠
صفحه نخست » مطالب وسط
تماشایی‌تر از همیشه؛ چهلمین سیلی سهم ترامپ شد

راهپیمایی 22 بهمن امسال حال و هوای دیگری داشت و تماشایی‌تر از همیشه بود. انقلاب به کوری چشم دشمنان با ابهت و اقتدار به چهل سالگی خود رسید و ده‌ها میلیون ایرانی در اقصی نقاط کشور به خیابان‌ها آمدند تا پرشورتر از سال‌های دیگر سالگرد انقلاب خود را جشن بگیرند، در یک کلام ده‌ها میلیون ایرانی دیروز در اقصی نقاط ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند و برای انقلابشان سنگ تمام گذاشتند و آرزوهای سردمداران «کاخ سیاه» را زیر پاهای خود لگدمال کردند و اینبار نیز چهلمین سیلی ملت ایران سهم ترامپ شد!

 ساعت 21 ، بیست و یکمین روز بهمن 1397 ندای الله اکبر بر پشت‌بام‌های منازل طنین انداز شد تا ملت ایران این پیام را از پشت‌بام منازل به کلیدداران کاخ سفید مخابره کند که انقلاب به کوری چشم آنان چهل ساله شد و کسانی که می‌گفتند ایران چهل سالگی انقلاب خود را نخواهد دید کور خوانده‌اند!
دیروز از ثانیه‌های ابتدایی آغاز راهپیمایی 22بهمن خیابان‌ها مملو از جمعیت شد، میلیون‌ها ایرانی به خیابان‌ها آمدند و شعار مرگ بر آمریکا سر داده و مصادیق شعار خود را با ذکر اسامی خاص یعنی ترامپ و بولتون و پمپئو مشخص ساختند.
نکته مهم و تاثیرگذار راهپیمایی دیروز این بود که در بخش‌های وسیعی از کشور باران و برف می‌بارید و در برودت هوا و زیر بارش برف و باران مردم به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند مشکلات تاثیری در بیعت آنان با آرمان‌های امام و شهدا ندارد.
جشن چهل سالگی انقلاب زیر باران!
راهپیمایی باشکوه ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی از صبح دیروز در تهران و تمامی شهرهای ایران اسلامی آغاز شد.
مردم ایران اسلامی به شکرانه جشن چهل سالگی انقلاب حضوری تماشایی و کم نظیر در راهپیمایی دیروز داشتند.
علاوه‌بر تمامی شهرها در تهران مرکز این حماسه نیز مردم قدرشناس و ولایتمدار پایتخت ایران اسلامی از مسیرهای ۱۲گانه راهپیمایی حماسی خود را از صبح دیروز و در زیر باران رحمت الهی به سمت میعاد گاه عاشقان (میدان آزادی) آغاز کرده‌اند و از همین اولین دقایق صبح حضوری تماشایی در خیابان‌های تهران دارند.
نمایش موشک‌های بالستیک سپاه
در راهپیمایی 22 بهمن
همزمان با راهپیمایی 22 بهمن و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برخی موشک‌های بالستیک سپاه در مسیر راهپیمایان در تهران به نمایش گذاشته شد. از جمله این موشک‌ها قدر، قیام و ذوالفقار است.
در حاشیه این راهپیمایی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به چشم می‌خورد که به منظور تهیه پوشاک سال نو نیازمندان در نظر گرفته شده بود.
راهپیمایان دیروز تهران در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن پرچم آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیلی را در زیر پاهای خود لگدمال کردند.
خبر دیگر اینکه همزمان با چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و راهپیمایی بزرگ ۲۲بهمن ماه در سراسر کشور، ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بایندر و ناوهای لجستیکی بوشهر و لاوان که دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر هم به عنوان کارورزی در این سفر حضور دارند بعد از ۲۰ روز دریانوردی در حوالی دریایی جنوب غرب اقیانوس هند و خلیج بنگال بانگ مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را بر روی عرشه سر دادند.
حضور پرشکوه مردم علیرغم باران شدید
مردم ایران اسلامی در سراسر کشور در یوم الله ۲۲ بهمن با حضور در خیابان‌ها انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل اعلام کردند. همزمان با سراسر کشور شهر تهران نیز مملو از جمعیت و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود.
در این بین شاهد بارش رحمت الهی بر شهر تهران بودیم که علیرغم بارش شدید، مردم همچنان در صحنه حضور دارند.
حضور جانبازان نیروی زمینی ارتش
 در راهپیمایی ۲۲ بهمن
جمع کثیری از جانبازان نیروی زمینی ارتش در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن حضور یافتند. جانبازان به اجرای همخوانی سرودی درخصوص حمایت از انقلاب اسلامی پرداختند».
میدان آزادی در همان ابتدای آغاز راهپیمایی مملو از جمعیتی شده بود که با مشت‌های گره کرده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد می‌زدند.
به علت ازدحام جمعیت راه رفتن در اطراف میدان به کندی صورت می‌گرفت و هر لحظه به تعداد مردم حاضر در میدان اضافه می‌شد.
حضور مسئولین همراه و هم دوش مردم در راهپیمایی
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز در حوالی خیابان آزادی به خیل عظیم راهپیمایان 22 بهمن تهران پیوست. رئیس‌جمهور سخنران مراسم راهپیمایی 22 بهمن دیروز تهران بود.
همزمان با حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن مسئولین اعم از سران قوا، اعضای هیئت دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، علما و شخصیت‌های علمی، دینی و فرهنگی کشور و...نیز در تبعیت از مردم شریف و قدردان ایران اسلامی به خیابان‌ها آمده و هم دوش مردم چهل سالگی انقلاب را جشن گرفته و فریاد مرگ بر آمریکا سردادند.
حدود 300 نفر از نوجوانان تهرانی که متعلق به مدارس مناطق 12 و 14 تهران بودند با حضور پرانرژی خود در راهپیمایی تهران نشان دادند که پای این انقلاب ایستاده و همچنان قوی و مستحکم خواهند بود.
گروه سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزی نیز در مراسم جشن انقلاب برنامه خود را اجرا کردند.
در میان جمعیت کودکان و نوجوانان بیشماری حضور داشتند که با در دست داشتن پرچم‌های کشورمان و همچنین تصاویری از امام راحل و مقام معظم رهبری تصاویر زیبایی را رقم زده بودند.
پرواز بادکنک‌ها و بارش کاغذهای رنگی به همراه پرچم‌هایی که در نقاط مختلف میدان آزادی به احتزاز درآمده بودند، رنگ و بوی خاصی را به راهپیمایی بخشیده بود.
هشدار راهپیمایان
درباره تصویب لوایح FATF
راهپیمایان تهرانی دیروز در سالروز یوم الله 22بهمن با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به تصویب لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تحت فشار دشمنان هشدار دادند.
مردم تهران با حمل بنرهای «از ترس مرگ نباید خودکشی کرد» و «نه به FATF» مخالفت خود را با پذیرش برنامه‌های این گروه اعلام کردند.
راهپیمایان تهرانی در این مراسم پلاکاردهای مختلفی از جمله «نظام آری، فساد نه»، «اجازه نمی‌دهیم مسئول لیبرال انقلاب ما را زمین بزند»، «ما زیر فشار اقتصادی نمی‌رویم، هم پای عهدمان با امام و رهبری می‌مانیم، مسئولین بروند فکری به حال خود و آخرت‌شان کنند» حمل می‌کردند.
در میدان انقلاب اسلامی به صورت نمادین کوچه‌هایی با عناوین «استقلال» «حرمین» «آزادی» و شهدای منطقه 7 جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.
در حاشیه راهپیمایی عظیم چهلمین بهار انقلاب اسلامی، در میدان انقلاب تهران، در کوچه‌ و خیابان‌ تابلوهایی با عناوین استقلال حرمین آزادی و شهدا نصب شده بود.
کارنامه افتخارآمیز چهل ساله نظام مایه مباهات است
راهپیمایان در قطعنامه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن ۹۷ خواستار پایبندی عملی مقامات محترم اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به‌عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است شدند.
در بند یک این قطعنامه آمده است: ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و بیعت دگر باره با مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مقام معظم رهبری التزام عملی همگان به اصل‌مترقی ولایت مطلقه فقیه و تقویت روحیه مقاومت، انقلابی‌گری و بسط ارزش‌های معنوی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام سیاسی مقتدر در عرصه جهانی و امید مستضعفین عالم و عامل اصلی رشد و توسعه حقیقی و تحقق عدالت اجتماعی را خواهانیم.
این قطعنامه می‌افزاید: ملت مقتدر و سلحشور ایران اسلامی همچنان رژیم سفاک آمریکا را طاغوت اعظم و تجسّم عینی شرارت، خشونت، رذالت، بحران‌سازی و جنگ‌آفرینی در دنیا دانسته و به‌عنوان یک مطالبه جدّی از مسئولین و مقامات اجرایی کشور، عبرت‌آموزی از مذاکرات موسوم به برجام و بدعهدی‌های شیطان بزرگ در طول چهار دهه گذشته، بی‌اعتمادی به وعده‌ها و برخورد قاطع با مطالبات وقیحانه کشور‌های اروپایی را خواستاریم.
در بند دیگری از این قطعنامه آمده است: تقویت روزافزون بنیه دفاعی - موشکی و راهبرد‌های بازدارندگی ایران اسلامی و ضرورت توسعه فزاینده فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را یک اصل اساسی دانسته و از مقامات گرانقدر کشوری تبعیت بی‌چون و چرا از منویات مقام عظمای ولایت، مقاومت مقتدرانه و ایستادگی با صلابت در برابر زیاده‌خواهی شیطان بزرگ آمریکا، تیم ضد بشری ترامپ ابله و اذنابش را خواهانیم.
این قطعنامه در بند پنجم خود تصریح می‌کند: تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور دانسته و ضمن مطالبه جدی و تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی عاجل توأم با تلاش مضاعف و عملی دولتمردان محترم در جهت رونق کسب و کار، برخورد قاطع با پدیده شوم گرانی، تورم، کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی و رفع مشکلات معیشتی مردم در سایه وحدت و انسجام؛ به سردمداران جنایت‌پیشه نظام سلطه خاصه مصداق اتم استکبار و شرارت، آمریکای خبیث هشدار می‌دهیم که جنگ ترکیبی و مزوّرانه رسانه‌ای - روانی و ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی آنها با هدف ناامید کردن مردم به آینده و سلب اعتماد آنها از نظام اسلامی محکوم به شکست بوده و با پایبندی به پیوند ناگسستنی خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی و الهام از فرهنگ غدیر و عاشورا، دشمن زبون را به خاک مذلت کشانده و هرگز در برابر ظلم و توطئه ضد بشری جنایتکاران تسلیم نخواهیم شد.
راهپیمایان همچنین در قطعنامه پایانی تصریح کردند: با تأکید بر ضرورت شجاعت، عقلانیّت و نهراسیدن از توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی از سوی مسئولین کشور، پایبندی عملی مقامات محترم اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به‌عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است را خواهانیم.
در بند دیگری از این قطعنامه آمده بود: فریب‌خوردگان داخلی را به تفکر و تعقل نسبت به دستاورد‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی و کارنامه افتخارآمیز چهل ساله نظام مقدس برآمده از انقلاب، همانند عزت، آزادی و استقلال مایه مباهات و پیشرفت‌های بی‌سابقه علمی و خوداتکایی، اقتدار ملی، روحیه ایثارگری و فداکاری فراخوانده و ضمن توصیه خیرخواهانه به اصلاح رفتار با پرهیز از بازی در زمین دشمن عنود و هر نوع تحرک فتنه‌انگیزانه و بازگشت به آغوش ملت، به فتنه‌گران، منافقین خون‌آشام و سلطنت‌طلبان مزدور آمریکا، آل‌سعود ملعون و رژیم کودک‌کش اسرائیل هشدار می‌دهیم که آرزوی شیطانی شکست نظام اسلامی، این یادگار گرانسنگ احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی و امانت صد‌ها هزار شهید گلگون‌کفن و تسلط بر کشور و تسلیم دوباره آن به آمریکا را همانند اسلاف خود به گور خواهند برد.
همزمان با تهران میلیون‌ها ایرانی در اقصی نقاط کشور با حضور در خیابان‌ها چهل سالگی انقلاب را جشن گرفتند،
22 بهمن ماه همدان که با بارش سنگین برف همراه بود پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد، حضور مردم پاسخی کوبنده به دشمنانی بود که به هر اقدامی دست زدند تا این حضور را کمرنگ کنند اما نتوانستند. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه