اقای دژاگه شما کاپیتان تیم ملی ایران هستید !!
کد خبر: ١٥٩١٠٩ تاریخ انتشار: ٠٨ بهمن ١٣٩٧ - ١٧:٢٦
صفحه نخست » تیتر یک
به بهانه جام ملتها اسیا و رعایت نکردن شئونات ملی
اقای دژاگه شما کاپیتان تیم ملی ایران هستید !!

ای کاش اشکان دژاگه انقدر که به خاکوبی های بی محتوای خود اهمیت میدهد ، به سرود کشوری که کاپیتانی ان را یدک میکشد اهمیت می داد و اگر همت نکرده سرود را یادبگیرد ، لااقل لب زنی مینمود.

 
 
گروه ورزشی صابرنیوز: کاپیتان تیم بودن یک افتخار است. کاپیتان‌ها انگیزه‌های رقابت را بین اعضای تیم بیشتر می‌کنند و در حقیقت جهت دهندگان شخصیت هر تیم به حساب می‌آیند. اغلب سمت کاپیتانی به ورزشکاری که دیگر اعضای تیم به وی احترام می گذارند و به هدایت وی برای حرکت تیم در مسیر صحیح اطمینان دارند داده می شود.
 
 
هر چند، با این افتخار بزرگ، مسئولیت بزرگی هم همراه وی است. گاهی یک کاپیتان پس از یک عملکرد یا تمرین بد باید پاسخگو باشد. از کاپیتان انتظار می‌رود در لحظات بسیار سخت مسابقه وارد عمل شود و تیم را به بهترین عملکرد برساند. همچنین انتظار می‌رود که کاپیتان ها در پرفشارترین موقعیت‌ها کنترل خود را حفظ کنند و الگوی خوبی برای هم تیمی‌های خود باشند.
 
تا آنجایی که جان لوئیچی بوفون دروازه‌بان و کاپیتان تیم فوتبال یوونتوس می‌گوید: " کاپیتان بودن در یک تیم کاری بسیار سخت و مشکل است. من به عنوان یک کاپیتان همیشه تحت فشار بسیار زیادی بوده‌ام و این واقعیتی است که فکر می‌کنم همه کاپیتان‌ها با آن موافق باشند. به عنوان کاپیتان باید با همه بازیکنان صحبت کنم و تجربیاتم را در اختیار آنها بگذارم. پست کاپیتانی پستی بسیار پر مسئولیت و سخت بوده و نمی توان در این نقش نسبت به اتفاقاتی که در یک تیم می‌افتد بی‌تفاوت بود”.
کاپیتان در تیم های ورزشی و مخصوصاً گروهی باید نمونه کاملی برای تیمش باشد. اگر هم‌تیمی‌ها کاپیتان تیمشان را فردی سختکوش و مثبت‌اندیش ببینند، سعی می‌کنند از او تبعیت کنند و به عبارتی دیگر بیشتر فرمانبر وی باشند. فرمانبری از کاپیتان به نتایج بسیار مثبتی منجر می‌شود.
 
وظایف یک کاپیتان فقط مربوط به میدان مسابقه نیست. کاپیتان خوب و با فکر می‌تواند هم‌تیمی‌هایش را در خارج از وقت تمرین در یک رستوران، یک جشن یا هر جای دیگری دورهم جمع کند تا یک تیم متحد بسازد و روح همکاری و رفاقت را در آن بدمد. در این محفل‌های دوستانه حتما لازم نیست کادر فنی حضور داشته باشند. اینجا کاپیتان قرار است روح رفاقت را در تیمش به عنوان یک بزرگ‌تر بدمد.
 
«پرچم» و «سرود ملی» در هر کشور، نمایانگر هویت ملی در آن کشور می‌باشد. پرچم با رنگ‌ها و نقش‌هایش و سرود ملی با معانی و مفاهیم و موسیقی‌اش.در همین خصوص دکتر عبدالله بیچرانلو، استادیار علوم اجتماعی دانشگاه تهران معتقد است:در سرود ملی هر کشوری، عناصر برجسته‌ی ملی و هویتی هر کشور است که نشانه‌ی آرمان‌ها و آمال فرزندان و مردم آن کشور می‌باشد؛ آرمان‌ها و آرزوهایی همچون آزادی، وحدت و استقلال و برخورداری مردم آن کشور. در سرود ملی هر کشور، به هستی‌شناسی مردم، مبانی و ایدئولوژی نظام‌ سیاسی کشور، تاریخ و شکوه یا پیروزی‌ها بر دشمنان اشاره می‌کنند
 
فوتیال به عموان یک پدیده که افکار عمومی جهان را در گیر خودش کرده ، در فضای بین الملل سفیر فرهنگی هر کشور محسوب می شود و حرکات و رفتار بازیکنان (خصوصاً کاپیتان تیم با توجه توضیحاتی که داشته ) بسیار مهم و حساس است
 
متأسفانه در بیشتر بازیهای ملی طی 10 سال گذشته و بخصوص جام ملتهای اسیا ، شاهد بی توجهی بازیکنان و سرپرست تیم ملی  به اجرای سرود ملی توسط بازیکنان هستیم.در جدیدترین مورد بی توجهی اشکان دژاگه به هنگام نواخته شدن سرود ملی انگار این بازیکن اصلا ربطی به تیم ملی ایران ندارد!!! بازیکنی که کاپیتان تیم ملی است (با عنایت به وظایف و نقش کاپیتان که توصیف شد)
 
 
هنوز گریه های «جونگ تاي سه» بازیکن کره شمالی در جام جهانی را فراموش نکرده ایم که چگونه در متعضبانه به احترام پخش سرود ملی کشور گریه می کرد ولی صد حیف ...
 
ای کاش  اشکان دژاگه انقدر که به خاکوبی های بی محتوای خود اهمیت میدهد ، به سرود کشوری که کاپیتانی ان را یدک میکشد اهمیت می داد  و اگر همت نکرده سرود را یادبگیرد ، لااقل لب زنی مینمود. 


برچسب ها: اشکان دژاگه


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه