فشارهای جدید غرب گرایان برای تحمیل ذلتی دیگر
کد خبر: ١٥٩٠٨٨ تاریخ انتشار: ٠٢ بهمن ١٣٩٧ - ١٨:١٤
صفحه نخست » تیتر یک
فشارهای جدید غرب گرایان برای تحمیل ذلتی دیگر

نامه‌نویسی وزرای پیر و خسته به رهبر انقلاب برای پذیرشFATF؛ فشارها برای تحمیل برجام‌های دیگر در راه است/ اسامی ۸ تن از امضاکنندگان نامه جام زهر به رهبر انقلاب

 گروه سیاسی-رجانیوز: پروژه ای دیگر برای تحمیل خواسته های غرب به مردم و نظام اسلامی شروع شده است. بزدلان سیاسی که دیروز می گفتند: «مذاکره ای که بعد هر مذاکره تحریم های بیشتری را بوجود آورد نیاز به شجاعت ندارد» حالا که بازهم از توافق با غربی ها فقط تحریم و تحقیر عایدشان شده، برای تحمیل خسارت های محضی دیگر دست به کار شده اند تا شاید اینبار غرب به آنها لبخند بزند.
 
قبلا در فضای مجازی گمانه زنی هایی در خصوص نامه عجز و لابه تعدادی از وزرا به رهبرانقلاب برای پذیرش خواسته های دشمن به بهانه سخت بودن شرایط اقتصادی کشور شنیده شده بود. امروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید کرد که تعدادی از وزرا در نامه ای به رهبرانقلاب خواستار تسریع در تصویب FATF  شدند! شریعتمداری خود به سرعت از زیر بار مسئولیت این نامه شانه خالی میکند و میگوید من جزو انها نبودم! اما کدام وزرای غرب گرا بار دیگر دست روی دست گذاشته و به جای رتق و فتق امور چشم به امید دشمن به این نامه نویسی پرداخته اند؟
 
به گزارش رجانیوز: در اتاق عملیات جنگ اقتصادی دشمنان ایران سخت مشغول کار هستند تا عرصه را برای مردم کشورمان سخت کرده و دولت ایران را مجبور به عبور از منافع ملی و مولفه های قدرت ساز خود کند. در مقابل نیز گویا وزرای ناکارآمد دولت روحانی راهی جز تسلیم شدن و اعتماد به فریب‌ها و دغل گویی های دشمن بلد نیستند.
 
شنیده ها حاکی است 8تن از وزرای روحانی که سردسته آنها را با جرات میتوان محمدجواد ظریف دانست پای این نامه را امضا کرده اند. این رخداد درحالی است که ظریف قبلا در مجلس اعتراف کرده بود که پذیرش تعهدات داده شده در لوایح چهارگانه هیچ تضمینی برای رفع مسکلات مالی و بانکی ناشی از تحریم ها ندارد.
 
دیروز که امضای کری تضمین بود نتیجه ای جز رسوایی و بدعهدی دشمن را در پی نداشت، از پیش پیداست که پذیرش لوایح استعماری دشمن که غرب گرایان به صراحت آن را بدون ضمانت می دانند قرار نیست دردی از درد مردم کم کند. اما با این وجود آنها حاضر نیستند از هیچ کاری در تحمیل خواسته های قدرت های زورگو مضایقه کنند.
 
«پانا» خبرگزاری وابسته به دولت از قول یک منبع موثق در وزارت امور خارجه امضای محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه، را تأیید کرد.  پانا نوشته : «همچنین برخی منابع دولتی نیز امضای فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد، را تایید کردند». گفته شده این نامه سه ماه قبل نوشته شده است.
 
این رسانه به نقل از یک عضو هیات رئیسه مجلس می گوید: «علاوه بر این دو وزیر، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز این نامه را امضا کرده‌اند.»
 
 
محمدایمانی عضوشورای سردبیری کیهان در مطلبی با عنوان «یک نامه؛ یک خط پاسخ و سکوت عمیق امضا کنندگان» خبر از پاسخ یک خطی رهبرانقلاب داده است: « چه تضمینی هست که تحریم ها را بردارند و دوباره عهدشکنی نکنند؟!» اما در قبال این سوال مهم جوابی جز سکوت دیده نشده است.
 
ایمانی در یادداشت خود نوشته است: « نامه ای را  که جلوشان گذاشته شده، امضا می کنند؛ با این مضمون: با ملاحظه "مصلحت"، به "مجمع" بفرمایید در بررسی و تصویب دو خواست باقی مانده FATF (الحاق به کنوانسیون پالرمو و CFT) تسریع شود. پاسخ، یک خط سوال ساده است: چه تضمینی هست که تحریم ها را بردارند و دوباره عهدشکنی نکنند؟!این سوال حکیمانه و مصلحت سنجانه، هیچ پاسخی ندارد؛ هیچ پاسخی! ... امضا کنندگانِ نامه پخت و پز شده در جایی دیگر، به سکوتی عمیق فرو می روند. حرف حساب، جواب ندارد.
 
اگر از سفارش دهنده اصلی نامه نمی ترسیدند، حتما می گفتند که ما هم، با تردید به وعده دشمنان سابقه دار در خدعه و عهد شکنی می نگریم؛ بلکه مطمئنیم این بار نیز فقط قصد خدعه دارند. اما آنها فقط وظیفه داشته اند پای نامه مهندسی شده در جای دیگر را امضا کنند و نه بیشتر.مگر وقتی فلان مقام بانکی و اتمی گفتند طرف مقابل دبه می کند و عایدی ما از توافق تقریبا هیچ بوده، توسط همان پخت و پز کننده نامه اخیر مواخذه و توبیخ نشدند؟! آنها باید ماشین امضا باشند و نه بیشتر!کار چاق کن های اصلی پس از همه وعده های  فریبنده، اکنون مجبورند بگویند«تضمین نمی‌دهیم مشکلات اقتصادی حل شود»!این تحیّر ناشی از اعتماد به دشمن، تداعی حسن ظن آدم ابو البشر به شیطان است و این بیان حکیمانه امیر مومنان علیه السلام در خطبه اول نهج البلاغه که : «فباع الیقین بشکه. یقین و اطمینان را فروخت و تردید و شک را خرید».»
 
به خط کردن وزرای اقتصادی دولت برای بحرانی نشان دادن وضعیت و ادعای نداشتن راهی جز پذیرش تعهدات خواسته شده توسط گروه اقدام مالی درحالی است که تجربه برجام هنوز پیش روی دولتمردان است.
 
این نامه که یادآور نامه غرب زده های مجلس ششم در فشار به رهبرانقلاب برای پذیرش جام زهر است درحالی نوشته شده که اقدام جدی از جانب دولتی ها برای رسیدگی به معیشت مردم در جنگ اقتصادی دیده نمیشود. مشخص نیست آیا در این نامه صرفا تقاضا برای ورود رهبرانقلاب جهت تصویب لوایح مورد نظر FATF آمده و یا تقاضاهای دیگری نیز در آن ذکر شده است. گفتنی است برخی تحلیل گران اصلاح طلب موضوع مذاکره مجدد با آمریکایی که برجام را هم زیر پا گذاشته‌اند در رسانه های خود پیگیری میکنند.
 
 
صحبت های پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه شنبه هفته قبل (۲۲ دی) کمیسیون تلفیق مجلس نیز گامانه زنی ها در خصوص پروژه غرب گرایان را تقویت کرده است. این نماینده مجلس خبرداد:« وزیر نفت در این جلسه عنوان کرد که «در عرضه‌های قبلی نفت در بورس انرژی، خودمان به خریداران اعلام کردیم که از بورس انرژی نفت خام را خریداری کنند، اما از این به بعد می‌گوییم از این بازار خریداری نکنند» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تا ‌‌‌‌مشخص شود ‌بورس تا چه حد توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذب مشتری برای محموله‌های نفت را دارد.»
 
زنگنه درحالی میگوید که خودش چراغ سبز نخریدن نفت توسط مشتریان بورس را داده است که در آبان ماه سال 97، 1میلیون بشکه نفت کشور در بورس انرژی ایران عرضه شد و توسط بخش خصوصی خریداری شد. این اتفاق نشان داد علی‌رغم بی‌انگیزگی مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران به فروش نفت در بورس، اگر عرضه نفت در بورس به شکلی صحیح صورت پذیرد بخش خصوصی از آن استقبال خواهدکرد.
 
اما علیرغم موفقیت این راهکار ضدتحریمی در گام نخست و الزام مجدد شورای عالی هماهنگی اقتصادی به عرضه نفت در بورس، به دلایلی نامعلوم اجرای این راهکار از سوی وزارت نفت با تعللی دو ماهه روبرو شد و پس از دو ماه سومین عرضه نفت در بورس اتفاق خواهد افتاد.
 
سومین مرحله از عرضه نفت در بورس، روز گذشته در بورس انرژی صورت گرفت اما برخلاف دو مرحله گذشته، نفت ایران خریداری در بورس نفت پیدا نکرد. این رخداد درحالی به وقوع پیوست که زنگنه گفته بود مانع خریده شدن نفت ایران در بورس می شود.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه