گزارش| وقتی قاتل کودکان یمنی شوالیه وحدت می‌شود/ کنفرانس وحدت تهران خواب سعودی را آشفته کرد
کد خبر: ١٥٨٨٢٠ تاریخ انتشار: ٢٦ آذر ١٣٩٧ - ١١:٢٩
صفحه نخست » مطالب وسط
گزارش| وقتی قاتل کودکان یمنی شوالیه وحدت می‌شود/ کنفرانس وحدت تهران خواب سعودی را آشفته کرد

عربستان سعودی که عنصر اصلی مسلمان کشی در کشور یمن است، هفته گذشته اقدام به برگزاری کنفرانس جهانی وحدت در مکه مکرمه کرد!

به گزارش صابر نیوز، سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت به عنوان «بزرگ‌ترین قرارگاه محور مقاومت از فلسطین تا یمن» از سوم تا پنجم آذر با حضور حدود 400 شخصیت فرهیخته جهان اسلام برگزار شد؛ حضور نمایندگان 100 کشور جهان در تهران در شرایطی انجام شد که آمریکا و برخی عوامل منطقه‌ای آنها برای ممانعت حضور مهمانان در تهران تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند اما این درخواست‌ها با پاسخ منفی نمایندگان کشورهای اسلامی مواجه شد که این یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک برای ایران اسلامی محسوب می‌شد و طبیعی است که این موفقیت در عرصه دیپلماسی برای دشمنان ایران گران تمام شود.

حتی سفارتخانه‌های عربستان در کشور‌های اسلامی با مدعوین کنفرانس بین‌المللی وحدت تماس برقرار کرده و در قالب تهدید و تطمیع، از این شخصیت‌ها خواستد که از حضور در کنفرانس وحدت صرف‌نظر کنند، اما تلاش‌های آن‌ها راه به جایی نبرد و شاهد بودیم که مدعوین بسیار پرشور و پرشمارتر از سالهای گذشته در این کنفرانس حضور پیدا کردند.
 
از سوی دیگر نیز آیت‌الله اراکی درباره دستاوردهای مطلوب اجلاس سی و دوم اعلام کرد: برگزاری این اجلاس ما را در مسیری قرار داد که امروز با قاطعیت عنوان ‌می‌کنیم که سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی واقعا اعلام پیروزی جبهه وحدت گرا در جهان اسلام و مشت محکمی بر دهان ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان جنایتکار است؛ چراکه نمایندگان ۱۰۰ کشور جهان اسلام به درخواست آمریکا و عربستان سعودی برای تحریم اجلاس وحدت پاسخ منفی داده بودند.

اما هنوز یک ماهی از برگزاری موفق کنفرانس بین المللی وحدت در تهران نگذشته بود که عربستان در اقدامی موازی‌کارانه و به زعم خود برای خنثی سازی اثرات این اجلاس اقدام به برگزاری کنفرانس وحدت در مکه کرد.

چنین اقدامی که در تناقض آشکار با عملکردها و جنایتهای رژیم سعودی در مسلمان کشی مردم مظلوم یمن است، هفته گذشته،  با حضور شخصیتهایی از 127 کشور برگزار شد.


 
یکی از بخش‌های این کنفرانس قرائت نامه محمد بن سلمان ولی عهد عربستان بود که در آن بر تعهد کشور خود به تحقق آرمان‌های مسلمانان تأکید کرده و مدعی شد: عربستان سعودی که بر پایه‌های میانه‌روی و اعتدال‌گرایی بنیان‌ نهاده شده و به خدمت حرمین شریفین و مهمانان خدای رحمن شرف‌یاب شده، به تعهدات و طرح‌های خود برای تحقق آرمان‌های مسلمانان ادامه خواهد داد!

 ولی عهد عربستان در این نامه در حالی از وحدت و ضرورت آن سخن گفت که خود از اصلی ترین موانع تحقق وحدت در جهان اسلام است و آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره از عربستان و حاکمان وابسته آن به عنوان ابزاری برای عدم تحقق وحدت در جهان اسلام و تهدید کشورهای اسلامی و حمایت از تروریست های منطقه استفاده کرده‌اند و حمایت مالی و تسلیحاتی و فکری عربستان از گروه‌های تکفیری گواهی آشکار بر این واقعیت است.

*سعودی مهم‌ترین منبع تکوین و صدور جریان وهابیت و تروریسم در کشورهای اسلامی

عربستان سعودی طی دهه‌های‌ گذشته مهم‌ترین منبع تکوین و صدور جریان وهابیت و سلفی‌گری به جهان اسلام و جهان عرب بوده است و عربستان گفتمان وهابی و سلفی‌گری و گروه‌های اسلام‌گرای افراطی مبتنی‌بر این نوع عقیده و تفکر را به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار برای نفوذ در منطقه و پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود مورد استفاده قرار داده است.

نگاهی به اقدامات و فعالیت‌های گروه‌های اسلام‌گرای افراطی نشان می‌دهد که عمده این تروریست‌ها اصالت سعودی دارند، یا تحت تأثیر گرایش‌های وهابی عربستان قرار گرفته و یا اینکه ازسوی این کشور مورد حمایت و تغذیه مالی و تسلیحاتی قرار گرفته‌اند. نقش عربستان سعودی در شکل‌گیری و حمایت از گروه‌های اسلام‌گرای رادیکال همچون القاعده، طالبان، داعش، جیش‌الاسلام، بوکوحرام و گروه‌های افراطی دیگر غیرقابل انکار است. ریاض از این گروه‌ها به دلایل متعدد و به‌طور کلی در راستای پیشبرد منافع خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می‌کند.

جنایات منا و بی کفایتی آل سعود

یکی دیگر از مواردی که باعث شده است که برگزاری اجلاس وحدت از سوی سعودی مضحک به نظر برسد، مسلمان‌کشی خائن الحرمین در فاجعه مناست.

جدا از روی کار آمدن حکومت سعودی که با قتل و غارت و رعب و وحشت و حمایت شدید انگلیس همراه بود این خاندان با پشتوانه تفکر وهابی بعداز به قدرت رسیدن جنایات فراوانی را علیه مسلمین و بلاد اسلامی انجام داد.
 
فاجعه منا، مرگبارترین حادثه در حج تمتع بود که در سال 94 روی داد و به کشته و مفقود شدن بیش از هفت هزار تن از حاجیان انجامید. زائرانی از ۳۹ کشور جهان در این حادثه کشته، مفقود یا زخمی شدند. مقامات دولت عربستان پس از حدود سه هفته از حادثه، تعداد رسمی جان‌باختگان را ۷۴۷۷ نفر اعلام کردند.

اما سوال اینجاست دولتی که در بهم ریختن عراق و سوریه و یمن و چند کشور اسلامی دیگر و مسلط کردن تروریسم کور بر مناطقی از این کشورها و تخریب شهرهای بزرگ اسلامی و سرکوب انقلاب بحرین و یمن اینقدر تواناست چگونه در اداره حج در کشور خودش ناتوان است؟!

بنابراین این کشتارهای بی‌نظیر در تاریخ اسلام که به صورت ظاهراً تصادفی رخ می‌دهند برنامه‌ریزی پنهان دشمنان اسلام برای کشتار مسلمین و هدم مشاهد مشرفه و آثار اسلامی از سرزمین وحی است که آل‌سعود مجری گوش به فرمان آن می‌باشد!

از سوی دیگر کنفرانس وحدت اسلامی در عربستان در زمانی برگزار می‌شود که این کشور به دلیل جنایت‌های چهار ساله خود علیه مردم مظلوم یمن همواره مورد انتقاد جوامع حقوق بشری و نهادهای بین المللی قرار گرفته است؛ کما اینکه این کشور سالانه با خرید 3.6 میلیارد دلار تسلیحات از آمریکا بیشترین خرید تسلیحات را داشته است؛ سعودی‌ها که دستشان به خون هزاران یمنی آلوده است، اخیرا نیز به خاطر قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی عملا در جهان منزوی شده‌اند.

اخیر در مذاکرات صلح استکهلم نیز در حالی که سعودی‌ها سعی داشتند انصارالله را از چرخه قدرت سیاسی یمن در آینده خارج کنند، با پافشاری انصار الله بر مطالبات مشروع‌شان، مذاکرات استکهلم به نفع انصارالله رقم خورد.

رهبر انقلاب: به سعودی ضربه سختی وارد خواهد شد

این موقعیت منفعلانه عربستان باعث شد که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با خانواده شهدا تاکید کردند: «سعودی‌ها تصور می‌کردند، می‌توانند ظرف چند روز بر یمن مسلط شوند، اما نتوانستند و ضربه سخت‌تری به آنها وارد خواهد شد.»

بنابراین اظهار درماندگی سعودی با برگزاری چنین اجلاس‌هایی در حالی است که شخصیت‌های متعدد جهان اسلام بر نقش تقریبی و محوری جمهوری اسلامی در تحقق وحدت تاکید کرده‌اند.

در همین زمینه شیخ عبدالنعیم زین رهبر مسلمانان سنگال با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر رهبران بیشتر کشورهای اسلامی به دلیل وابستگی به کشورهای استکباری مخالف شکل گیری اتحاد هستند، اذعان کرد که برخی از سران کشورهای عربی از مقبولیت ایران نزد مسلمانان جهان ناراحت هستند.

همچنین مولوی محمد مختار مفلح، رئیس شورای فرهنگی قدس در افغانستان گفت: اگر بذل توجه از سوی جمهوری اسلامی صورت نمی‌گرفت، مسئله قدس امروز موضوع اول جهان اسلام نبود و تا کنون از دست رفته بود.

از سوی دیگر عبدالکریم المطری تحلیلگر یمنی، در حاشیه برگزاری این کنفرانس تأکید کرد که برگزاری کنفرانس وحدت برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشوری که داعیه‌دار و خواهان وحدت اسلامی و برقراری وحدت در جهان اسلام است، بسیار مهم است.

همچنین شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز تاکید داشت: نقش عربستان در حمایت از صهیونیست‌ها برای همگان روشن شده است.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه