بیماری واگیردار سلبریتی‌ها گریبان پرویز پرستویی را هم گرفت/ عوامانگی عباس عبدی عود کرد!
کد خبر: ١٥٨٨١٩ تاریخ انتشار: ٢٦ آذر ١٣٩٧ - ١٠:٤٩
صفحه نخست » تیتر یک
بیماری واگیردار سلبریتی‌ها گریبان پرویز پرستویی را هم گرفت/ عوامانگی عباس عبدی عود کرد!

پرویز پرستویی از بازیگران سینمایی کشورمان به تازگی در یک متن اینیستاگرامی گفت:استدلال سازمان محیط زیست در توجیه پدیده‌ی شکار فروشی به توریست های خارجی این هستش که ؛ ما این پول‌ها رو خرج حفاظت از خود حیوانات می کنیم در برابر شکار چی های غیر مجاز داخلی !عجب ...

چون «روح برجام» را پیاده نکردیم، چند دهه عقب افتادیم!
«علی خرّم»، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت به تازگی طی اظهاراتی در یک میتینگ دانشجویی که سایت جماران آنها را بازنشر داده، گفته است:
به مدت دوسال برجام تبدیل به یک دعوای سیاسی در کشور شد و این مسأله از یک سو باعث پیاده نشدن روح برجام و از سوی دیگر موجب شد تا غول بی شاخ و دمی چون ترامپ وارد صحنه شده و تصمیم به نابودی برجام بگیرد. از این رو، ما بار دیگر وارد یک دعوای طولانی با جهان و منطقه شدیم که اگر از آن جان سالم به در بریم و اگر تصمیم به توسعه ایران داشته باشیم، چندین دهه دیگر عقب افتادیم.
وی همچنین در اظهار نظری عجیب گفته است:‌ امنیت بدون هدف‌گذاری در هر کشوری باعث توسعه نیافتگی و انزوا می‌شود.[1]
*مسئله «روح برجام» را نخستین بار، اوباما و جان کری مطرح کردند و تأکید داشتند که ایران روح برجام را (که شامل مسئله موشکی، جبهه مقاومت و... می‌شود) را اجرا نمی‌کند و برای همین اجرای برجام به چالش خورده است![2]

آنها همچنین به بهانه همین روح بود که به هیچیک از تعهدات کلان خود نسبت به دولت حسن روحانی پایبند نماندند و از صبح فردای اجرایی شدن برجام نیز شکل تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه کشورمان اِعمال کردند.

بخش طنز ماجرا اما آنجاست که شاهدیم فردی از اردوگاه مشترک دولت و اصلاح‌طلبان نیز در یک تریبون به مرثیه‌سرایی و مویه‌گری از بابت عدم اجرای روح برجام توسط ایران می‌پردازد و شکست از پیش معلوم برجام را عامل عقب‌افتادگی چند دهه‌ای ایران نیز عنوان می‌کند!

همچنین بایستی اشاره کرد که بر اساس شاخص‌های اقتصادی کلان، جمهوری اسلامی ایران یک کشور  توسعه یافته محسوب می‌شود و اظهارات خرّم درباره توسعه‌نیافتگی صحیح نیستند.

شاهد مثال آنکه بر اساس نظرسنجی «پیو» 20 درصد مردم فرانسه با گرسنگی مواجه هستند و اثر این رخداد را نیز در اعتراضات این روزهای فرانسه شاهد هستیم اما در ایران اسلامی به یمن شاخص‌های مثبت اقتصادی، چنین خبری نیست و اگرچه مشکلاتی وجود دارد اما با خطر گرسنگی 20 درصدی مواجه نیستیم.

ما همچنین قضاوت درباره جمله قصار «امنیت بدون هدف‌گذاری باعث توسعه نیافتگی می‌شود»! که به نظر می‌رسد برای کنایه زدن به امنیت 100 درصدی ایران به کار رفته باشد را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

گفتنیست مقام معظم رهبری بر به کار بردن کلمه «پیشرفت» به جای کلمه توسعه که محتوای غلطی را القا می‌کند، تأکید دارند.
***
عود عوامانگی عباس عبدی...
«عباس عبدی» فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص، به تازگی در یک توییت با اشاره به اظهارات غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی مبنی بر اینکه «پرونده کشف امامزاده‌ها را باید بست»[3] نوشته است:

    یک نماینده گفت:"پرونده کشف امامزاده را یک جایی باید بست. با ادامه روند فعلی امسال چندهزار امامزاده دیگر تولید می‌شود." چرا باید بست؟ مردم نیاز دارند و چون پیش، امامزاده می‌سازند. به‌جایی باید متوسل شد.بهتر است جلویشان را نگیرید، والا آوار خواسته‌هایشان بر سر نماینده‌ها خراب می‌شود.

*عباس عبدی در زمینه بیان این حرف‌های عوامانه مسبوق به سابقه است کما اینکه او در دوران اصلاحات نیز با «لشکر قابلمه بدست‌ها» خطاب کردن تلویحی مردم گفته بود:‌ حرف زدن از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، بازی با  لشکر قابلمه به دست‌هاست و شعارهای اصلاح‌طلبان صرفا سیاسی است.

کنایه‌های او و ایمن‌آبادی درباره «کشف امامزاده»! هم سخن بایسته یا متقنی نیست زیرا هنوز هستند بقاع و قبور زیادی از امامزادگان و ابناء اهلبیت(س) که در خاک ایران برای همه شناخته شده، نیستند.

در مسئله آوار خواسته‌ها نیز مشکل مردم، آقای عبدی و دوستان ایشان هستند که وضع موجود را با ابراز جان فدایی برای رئیس‌جمهور روحانی و تَکرار کردن به عشق روی او بوجود آوردند، بر آتش مطالبات به واسطه برجام دمیدند و هم‌اکنون نیز به جای عذرخواهی و توبه مشغول طراحی یک «روحانی جدید برای سال 1400» و البته طراحی «فتنه اقتصادی» هستند.

 
***

پرویز پرستویی؛ از تمجید شکار تا مخالفت با شکار

«پرویز پرستویی»، از بازیگران سینمای کشورمان به تازگی در یک متن اینستاگرامی، از وجود شکار در کشور انتقاد کرد و با اشاره به اعطای مجوز شکار به برخی گردشگران خارجی نوشته است:

سلام عزیزانم

استدلال سازمان محیط زیست در توجیه پدیده‌ی شکار فروشی به توریست های خارجی این هستش که ؛ ما این پول‌ها رو خرج حفاظت از خود حیوانات می کنیم در برابر شکار چی های غیر مجاز داخلی !عجب ...

او می‌افزاید:

«چون قراره به فرض درآمد حاصل از این ماجرا در جای درستی هزینه بشه آیا ما حق این رو داریم تا حیوانات بی گناه رو شکار کنیم؟

اصلا چه کسی به آدمیزاد این اجازه رو داده که می تونه جان حیوانات بی پناه رو ازشون بگیره اونم به صِرف خوش گذرانی؟!

از اینها بگذریم؛ همه‌ی تلاشِ فعالان محیط زیست در این سال‌ها این بودِ که برای شکارچی‌های داخلی فرهنگ سازی کنن و تشویقشون کنن به جای شکار حافظ حیات وحش باشند .

با این اقدام جدید (شکار فروشی) از این به بعد با چه رویی می‌تونیم شکارچی‌های داخلی رو تشویق به کنار گذاشتنِ اسلحه‌هاشون بکنیم؟»[4]

*اظهارات ضدّ شکار پرستویی در حالیست که او چند سال قبل و در دلنوشته‌ای که برای درگذشت یک چهره محیط زیستی منتشر کرد به تقدیس شکار نیز پرداخته و گفته بود: شده‌ایم پیام‌آور مرگ. مرگ عزیزان تکرارناپذیر. حالا هم این مردِ مردستان، این بالابلند پرصلابت با آن صدای بی‌نظیر که در تناسب کامل با آن هیبت و اندام بود. مرد ورزش و شکار و مستند و طبیعت. مستند از شکار و طبیعت. ورد زبانش این بود که...

او می‌افزود: مدام در سفر بود برای ثبت گوشه گوشه این سرزمین، با دوربین و تفنگ. هیبتش جان می‌داد بر اینکه تفنگ را اریب روی شانه بگذارد و در خط افق، در تاریکِ روشنای غروب قدم بردارد و تجسم شمایل مردان اسطوره‌ای شود.[5]

خوانش این دو پیام متفاوت نشان می‌دهد که پرویز پرستویی بعنوان یک سلبریتی باید اول از همه موضع خود را در بحث شکار مشخص کند و توضیح دهد که چرا شکار اگر توسط یکی از دوستان او انجام شود خوب و عملی شایسته مدح است اما اگر توسط دیگران انجام شود بایستی بعنوان یک کار بد و قبیح به آن نگاه کنیم؟!

این نخستین باری نیست که تناقضاتی عجیب و غریب از جانب سلبریتی‌ها در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد...

پیش از این و چند ماه قبل، «رضا کیانیان» دیگر بازیگر سینما هم طی اظهاراتی در مراسم تشییع یک کارگردان تلویزیون گفته بود: چهل سال از انقلاب می‌گذرد اما ما یک‌روز خوش دیدیم؟ هر روز یک بحرانی است. هر روز یک مکافاتی است. هر روزی یک جوری است که ما حالمان بد می‌شود. ما مردم بدی نبودیم چرا نباید یک روز خوش ببینیم؟ ما چهل سال است که در بحران زندگی می‌کنیم و در این اوضاع طبیعی است که یادمان برود از دوستی‌هایمان!

تمام این اظهارات اما در حالی بود که آقای کیانیان چند سال قبل و در دولت احمدی‌نژاد طی یک مصاحبه تأکید کرد که اگر در 99 سالگی هم بمیرد احساس می‌کند «جوانمرگ» شده است.[6]

گفتنیست، عمل شکار به قصد لهو و لعب و نه احتیاج، در نزد کثیری از مراجع عظام تقلید، عمل حرام و غیر مجاز شمرده شده است.

همچنین در دین مبین اسلام، شکستن شاخه درخت به مثابه شکستن بال فرشتگان انگاشته شده و شلاق زدن به صورت حیوانات نیز مذموم است.

***
 
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه