تغییر در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر
کد خبر: ١٥٨٥٨٣ تاریخ انتشار: ٠٧ مهر ١٣٩٧ - ٠٨:٤٩
صفحه نخست » مطالب وسط
دبیر جشنواره اعلام کرد
تغییر در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجرگفت: جشنواره سی و هفتم به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه(س) زودتر از ادوار گذشته و از ۸ یا ۱۰ بهمن آغاز می‌شود.

 
به گزارش صابرنیوز، ابراهیم داروغه‌زاده در نخستین مصاحبه خود به عنوان دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ترجیح داد به جای مطبوعات و خبرگزاری‌ها با رسانه ملی گفت‌‌وگو کند. وی شب گذشته (پنجشنبه ۵ مهر) در برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر حضور یافت و از آغاز زودتر از موعد جشنواره سی و هفتم فیلم فجر خبر داد.
 
داروغه‌زاده گفت: به دلیل مصادف شدن با ایام فاطمیه(س)، جشنواره امسال احتمالاً چند روز زودتر از دهه فجر یعنی از هشتم یا دهم بهمن ماه شروع شود و ۱۸ بهمن به کار خود خاتمه دهد.
 
وی درباره محل برپایی جشنواره هم گفت: انتخاب پردیس ملت به عنوان کاخ رسانه جشنواره، امسال هم تکرار می‌شود. البته موضوع پارکینگ خودرو مسأله مهمی است که امیدواریم به همت شهرداری پس از ۱۰ سال از راه‌اندازی پردیس ملت، پارکینگ طبقاتی نیمه‌کاره این پردیس به بهره‌برداری برسد و در اختیار جشنواره قرار گیرد.
 
دبیر دوره گذشته جشنواره فیلم فجر ادامه داد: تجربه ثبت آرای مردمی به صورت اینترنتی (به جای اخذ آراء دستی) و قرعه‌کشی کنداکتور نمایش فیلم‌ها هم جزء تجربیات مثبت سال گذشته بود که امسال تکرار می‌کنیم.
 
داروغه زاده درباره فیلم اولی‌ها گفت: پارسال ۳ فیلم اولی در بخش مسابقه داشتیم. شورای سیاستگذاری جلساتی برگزار کرده که احتمالا برای فرصت دادن به استعدادهای جوان، امسال تعداد بیشتری فیلم اولی وارد جشنواره شود.
 
دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجرر اظهار داشت: سال گذشته ۲ فیلم مستند در بخش مسابقه داشتیم که امسال ممکن است این اتفاق نیفتد، بستگی به هیأت انتخاب دارد. اما سیمرغ بهترین فیلم مستند را خواهیم داشت.
 
داوری نشدن انیمیشن «فیلشاه» سال گذشته حرف و حدیث‌هایی را در پی داشت. داروغه‌زاده در این باره گفت: امسال تا جایی که دنبال می‌کنم، احتمالا یکی ـ دو انیمیشن سینمایی به جشنواره برسد و در صورتی که انیمیشنی نظر هیأت انتخاب را جلب کند، در بخش مسابقه شرکت داده می‌شوند. همچنین جایزه ویژه‌ای برای فیلم انیمیشن اختصاص خواهد یافت.
 
دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سی و هفتم فیلم فجر گفت: این اعضا، همان اعضای جشنواره سی‌وششم شامل آقایان خجسته، رضاداد، تابش، اربابی، بزرگ‌نیا و بنده است. سیاستگذاری‌های کلان جشنواره و تأیید اعضای هیأت انتخاب و هیأت داوران با این شوراست.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه