جزییات جالب از کمپین فرزندت کجاست؟
کد خبر: ١٥٨٥٦٠ تاریخ انتشار: ٠٣ شهریور ١٣٩٧ - ٠٩:٢٠
صفحه نخست » مطالب وسط
از وزرا و مجلسی ها تا شورای شهر تهران
جزییات جالب از کمپین فرزندت کجاست؟

عدم شفافیت مالی، اقتصادی و سیاسی در جامعه ایران به حدی است که دانستن کوچک ترین و پیش پا افتاده ترین اطلاعات از مسئولان دولتی که در کشورهای غربی، مقوله ای عادی قلمداد می شود، برای افکار عمومی خیلی جذاب است.

فرزندت کجاست ؟ این سوالی است که این روزها رسانه ها و مردم از وزرا، سفرا، معاونین رییس جمهور، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در تهران و شهرستان های سراسر کشور می پرسند. داستان آقازاده ها، خانم زاده ها که با ژن خوب حمید رضا عارف، پسر دکتر عارف (رییس فراکسیون امید مجلس و معاون اسبق محمد خاتمی) آغاز شد، روز به روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد. عدم شفافیت مالی، اقتصادی و سیاسی در جامعه ایران به حدی است که دانستن کوچک ترین و پیش پا افتاده ترین اطلاعات از مسئولان دولتی که در کشورهای غربی، مقوله ای عادی قلمداد می شود، برای افکار عمومی خیلی جذاب است.

ساشا سبجانی، فرزند لاکچری گردی سفیر ایران در ونزوئلا، پسر سفیر ایران دانمارک که عروسی مجلل وی با یک خانم مدل محجبه (آناشید حسینی) جنجال های زیادی به پا کرد، همه نشان دهنده این حقیقت است که باید برای توجیه افکار عمومی نسبت به ریخت و پاش مسئولان و فرزندان مدیران بخش های مختلف، شفافیت خوبی ارائه شود و از هدر رفت بیت المال جلوگیری شود. خیلی از مسئولان که آقازاده ها و خانم زاده های آنان (مثل دختر وزیر اسبق کار و دختران وزیر سابق صنعت و معدن) در واردات و صادرات کالا و خدمات مشغول به فعالیت هستند، هنوز به این کمپین نیپوسته و از تیر رس رسانه ها نیز خارج شدند.

(تصویری از اینستاگرام ساشا سبحانی )

آن ها که در  توییتر به توییت بازی مشغول بودند، پاسخ متقنی به این سوال نداده یا اگر هم پاسخی دادند، آن قدر گم و مجهول بوده است که با زبان بی زبانی به مخاطبان گفته  اند که دست از سر ما بر دارید! بعضی ها هم پاسخ های عجیب و غریب داده اند! مثل استاد قاضی پور، نماینده جنجالی ارومیه در مجلس شورای اسلامی که با نطق  های آتشین و جمله  معروف: به  عشق حسین یا حسین، شهره است و پای ثابت همه  نقد ها و انتقادها و استیضاح ها و طرح ها و لایحه ها در هر سطحی و هر زمانی هست  و همیشه هم تذکر و اخطار دارد.

(پاسخ جواد کریمی قدوسی  نماینده مجلس به کمپین فرزندت کجاست)

(پاسخ سید عباس صالحی وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمپین فرزندت کجاست )

استاد قاضی پور که در شبکه های اجتماعی فعالیت ندارد، در پاسخ  به اینکه فرزند کجاست گفته است که یکی از پسران بنده در ارومیه، چوپان است. از قضا، پسر خلف آقای قاضی پور نیز با انتشار یک استوری در اینستاگرامش، به این ادعا واکنش مثبت داد و ویدیویی کوتاه از گوسفند چرانی خود را منتشر کرد که بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت.

به  هر  حال، این استوری و ادعاهای آقای قاضی پور که چند دوره نمایندگی مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، هم چون اظهارات  دیگر مقامات، نتوانست افکار عمومی را قانع کند. شاید هم افکار عمومی حق دارد. چرا که ابزاری برای راستی آزمایی مونولوگ های اینترنتی مقامات در فضای مجازی ندارد.

به هر حال، هر  روز شمار بیش تری از مقامات و مسئولان در نهادهای دولتی و حتی مجریان تلویزیونی که این روزها با اسپانسرهای میلیاردی، روزگار خوب و خوشی را میگذرانند و با ماشین های چند صد میلیونی و بادیگار در سطح شهر ویراژ  می دهند نیز به این کمپین پیوسته اند و امیدواریم در سال حمایت از کالای ایرانی، مقامات و مسئولان دولتی و حکومتی به این کمیین پیوسته و نهادهای نظارتی نسبت به اقناع افکار عمومی مثل مقوله گرین کارت مقامات و فرزندانشان، بیش از پیش اهتمام ورزند تا اعتماد عمومی که شاکله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با خون شهیدان تشکیل داده، خدشه دار نشود.

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در کمیپن فرزندت کجاست

  • محسن هاشمی رفسنجانی

نفر اول شورای اسلامی شهر و روستا تهران که با حدود ۱.۸ میلیون رای، به شورای شهر  تهران در انتخابات اردیبهشت  ۹۶ پیوست. ۱۳ سال حضور در راس مترو تهران که ۲ سال آن در زمان رییس جمهوری محمود احمدی نژاد بود، سبب شد تا وی برای تهرانی ها فرد شناخته شده ای باشد. اگر چه اکثریت او را هم چنان یک آقازاده و دارای تگ فرزند ارشد آیت الله می دانند. همسر وی اعظم هاشم پور است که نوه خاله ایشان محسوب می شود.  سه  فرزند به نام عماد، احسان و علیرضا دارد. آقا محسن، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه مونترال کانادا است.

او در پاسخ به کمپین فرزندت کجاست  گفت:

  • یکی از فرزندانم در خارج از کشور مشغول به تحصیل در رشته دکترای شهرسازی است. او متولد ۱۳۶۳ در تهران می باشد و مدیرعامل دفتر نشر و معارف انقلاب اسلامی است و متاهل. عروس خانم، کارشناسی ارشد معماری دارد.
  • پسر دوم متولد ۱۳۶۵ و شاغل به تحصیل در ایران و دانشجوی دکترای صنایع دانشگاه آزاد تهران و متاهل. عروس خانم نیز کارشناسی ارشد تغذیه دارد.
  • پسر سوم متولد ۱۳۷۶ و شاغل به تحصیل در ایران در رشته مهندسی انرژی دانشگاه امیرکبیر و مجرد.
  • مرتضی الویری

مرتضی الویری، شهردار سابق  تهران و سفیر سابق ایران در اسپانیا و دانش آموخته برق دانشگاه صنعتی شریف، دومین فرد شورای شهر تهران است. او تنها در توییتر حضور داردو بیش از ۳۰ توییت در ماه های اخیر منتشر کرد که هیچ یک پاسخی به سوال کمپین فرزندت کجاست نبود. صفحه وی را در این نشانی دنبال کنید. مرتضی الویری در تلگرام هم فعالیت  دارد.  معصومه خوش دولتان، همسر ایشان است. اطلاعاتی درباره فرزندان مرتضی الویری در شبکه های  اجتماعی منتشر  نشده است.

  • احمد مسجد جامعی

یکی از معروف ترین چهره ها در شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی است که سالها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سید محمد خاتمی بود و ریاست  پیشین شورا را نیز در کارنامه  دارد. وی متولد تهران است و موسس نمایشگاه بین المللی کتاب و قران  و هم چنین خانه کتاب است.  توییتر وی را در نشانی دنبال کنید که بیش  از ۱۰ هزار فالور دارد. او هنوز  پاسخی به سوال کمپین فرزندت کجاست نداده است.

  • شهربانو امانی

از دیگر اعضای شورای شهر  که نه در شبکه های اجتماعی  فعالیت دارد و نه به کمپین فرزندت کجاست پیوسته است، شهربانو امانی، نماینده سابق مجلس  و عضو شورای شهر تهران است.  او دو دختر دارد.

  • محمد جواد حق شناس

محمد جواد حق شناس دیگر عضو شورای شهر است که به کمپین  فرزندت کجاست نیپوست و از سال ۲۰۱۵  هم  تا کنون صفحه توییتر خود را به روز رسانی نکرده است. او ضمن مخالفت با این کمپین گفت که باید از مسئولان پرسید که پول مملکت کجاست و این که  بپرسیم پسر و دختر شما کجاست، مساله  شخصی  بوده  و آدرس غلط  دادن به مردم است!

  • بهاره آروین

 

جوان ترین عضو شورای شهر تهران،دکتر بهاره آروین است که دکترای جامعه شناسی از دانشگاه  تهران داشته و متولد سال ۱۳۶۱ و یک فرزند دختر خردسال دارد. او قبلا پژوهشگر ارشد  مرکز  تحقیقات استراتژیک  مجمع  تشخیص  مصحلت نظام بود.  او بیش از ۱۸۰۰ فالور در اینستاگرامش  دارد.

  • سید ابراهیم امینی

تنها لر زبان شورای اسلامی شهر  تهران، سید ابراهیم امینی  است که استاد حقوق دانشگاه و نایب  رییس شورای شهر  تهران می  باشد. او به کمپین  فرزندت کجاست هنوز  نپیونده  است.

  • افشین حبیب زاده

متولد ۱۳۴۸ در  تهران و از  دیگر اعضای  شورای اسلامی  شهر  تهران است که به کمپین فرزندت کجاست هنوز ملحق  نشده است.

  • آرش حسینی میلانی

سید آرش حسینی میلانی  از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران است که نایب رییس ستاد شورایاری نیز  محسوب می شود. وی در اینستاگرام ۲  هزار نفری اش فعال  است و متولد ۱۳۵۲ می باشد.

  • حسن خلیل آبادی

حسن خلیل آبادی از دیگر اعضای شورای شهر تهران است که پیش از  این،  معاون مدیرکل  ترویج مشارکت و امور شوراها در وزارت آموزش و پرورش است. او در سایت خود فعال بوده و در شبکه های اجتماعی و کمپین فرزندت کجاست فعال نیست.

  • علی اعطا

از جوان ترین اعضای شورای اسلامی شهر  تهران،  دکتر علی اعطا، دانش اموخته معماری است. او مجرد بوده و به کمپین فرزندت کجاست  الزامی  نداشت که بپیوندد.

  • زهرا صدراعظم نوری

زهرا صدر اعظم نوری، اولین شهردار زن در منطقه ۷ تهران است. او دکترای محیط زیست داشته و عضو شورای  اسلامی دوره پنجم می باشد و به کمپین نیپوسته است.

  • محمد سالاری

محمد سالاری از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران است که در سال ۱۳۴۷ در سبزوار  متولد شد  و با وجود تاهل، به کمپین فرزندت کجاست نیپوست. او سوابق مدیریت در مراکز  مختلف در کارنامه  دارد که در سایت اختصاصی محمد سالاری می  توان پیدا کرد.

  • حسن رسولی

سید حسن رسولی از دیگر اعضای شورای اسلامی پنجم شهر تهران، متولد ۱۳۳۷ در  برسکن  است که قبلا فرماندار زاهدان و مشاور وزیر کشور بود و در شبکه های اجتماعی و کمپین فرزندت کجاست فعالیت ندارد.

  • ناهید خدا کرمی

ناهید خدا کرمی، رییس انجمن علمی مامایی ایران است که در فهرست امید، به  شورای شهر  دور پنجم پایتخت راه یافت. او دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دارد و احتمالا به دلیل سن کم فرزندانش، به کمپین فرزندت کجاست  نیپوست.  اگر چه وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات که دختر ۲ ساله دارد، به  این کمپین پیوست.

(پاسخ محمد جواد آذری جهرمی به کمپین فرزندت کجاست )

  • مجید فراهانی

متولد دی ماه ۱۳۵۲ و دانش اموخته دکترای  مدیریت دانشگه  تهران و عضو شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم، اطلاعاتی درباره فرزندانش که احتمالا جوان باشند نداده است و در شبکه های اجتماعی نیز فعالیتی  ندارد.

  • زهرا نژاد بهرام

از دیگر اعضای شورای  اسلامی شهر تهران که با انتشار عکسی از پسر خواهر خردسالش که در کانادا مشغول به تحصیل است، از اعضای جنجالی کمپین فرزندت کجاست در شورای تهران به شمار می رود. وی از  دوستان شهیندخت مولاوردی است  که او نیز گویا فرزندانش در خارج هستند. خانم زهرا نژاد بهرام، دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لندن دارد. اینستاگرام خصوصی او در این نشانی قرار دارد.

 

(تصویر اینستاگرامی جنجال خانم دکتر زهرا نژاد بهرام)

(بازتاب کامنت بازی  های زهر نژاد بهرام با کاربران صفحه اینستاگرامش به نقل  از باشگاه خبرنگاران جوان)

او یک دختر سی و دو ساله و یک پسر  بیست و شش ساله دارد که در ایران زندگی می کند. او نخستین زن معاون فرماندار در  تهران است .

  • محمود میرلوحی

محمود میرلوحی  از دیگر اعضای شورای اسلامی  شهر تهران در  دوره  پنجم  است که در  سال ۱۳۳۵ در  استان اصفهان متولد شد. او دانش اموخته  هند است و و سابقه معاونت پارلمانی وزارت کشور در دولت خاتمی را در کارنامه  دارد. او در شبکه های اجتماعی فعالیتی نداشته و در کمپین فرزندت کجاست ، حضوری پیدا نکرد.

  • الهام فخاری

(فعال ترین عضو مجرد شورای اسلامی شهر  تهران در اینستاگرام)

از دیگر اعضای جوان شورای اسلامی شهر تهران،‌الهام فخاری است  که متولد ۱۳۵۴ در  تهران و دکترای روانشناسی می باشد. او مجرد و در توییتر فعالیت خوبی دارد. خانم الهام  فخاری بیش  از ۱۱  هزار فالور داشته و قریب  به ۱۶۰۰ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت که نشان از  علاقه وی به اینستاگردی دارد. صفحه وی  را در این نشانی دنبال کنید.

  • محمد علیخانی

 

(بازتاب های سفر  محمد علیخانی به بازی های آسیایی اندونزی)

محمد علیخانی، کسی که خیلی ها او را آقازاده می دانند و نفر بیستم در شورای شهر تهران در دوره پنجم است. او نماینده ادوار مجلس بوده و در اینستاگرام نیز فعالیت خوبی دارد و ۶ هزار فالور دارد. صفحه وی را در این نشانی  دنبال کنید.

  • حجت نظری

آخرین عضو شورای اسلامی شهر  تهران که در این گفتار بررسی می کنیم، حجت نظری است که از جوانان شورای شهر  و متولد ۶ فروردین ۱۳۶۶ در  فومن گیلان است و مجرد.

منبع:خبرشهروند





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه