آقایان شما ۵ سال است پیراهن تیم ملی را به تن کرده اید!/ چرا تب فوتبال به دولتمردان هم سرایت کرده است؟
کد خبر: ١٥٨٤٩٤ تاریخ انتشار: ٢٨ خرداد ١٣٩٧ - ٠٩:٥٩
صفحه نخست » مطالب وسط
​دولتمردان با پیراهن تیم ملی ظاهر شدند
آقایان شما ۵ سال است پیراهن تیم ملی را به تن کرده اید!/ چرا تب فوتبال به دولتمردان هم سرایت کرده است؟

بعد از بازی فوتبال ایران و مراکش که با برد تیم ملی کشورمان همراه شد شاهد انتشار تصاویری از دولتمردان با پیراهن فوتبالی و شادی همراه مردم بودیم.

 
به گزارش صابرنیوز به نقل از جهان ، پس از اینکه تیم ملی ایران توانست با گل به خودی بازیکن مراکشی پیروز اولین بازی خود درجام جهانی شود و مردم ایران برای ابراز شادی به خیابانها ریختند، تصاویری از دولتمردان در فضای مجازی پخش شد که آنها را در حال تماشای بازی فوتبال با لباس تیم ملی فوتبال کشورمان نشان می داد.

فوتبالی شدن فضای کشور در حوزه سیاسی هم رسوخ کرده است و حتی رسانه های جریان اصلاحات نیز امروز تماما تیتر و عکس یک خود را شادمانی و خبر پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی با مراکش اختصاص دادند.این در شرایطی است که کشور در حوزه اقتصادی شرایط سختی را سپری می کند و بسیاری از کارشناسان بیان می کنند که این پیروزی تیم ملی فوتبال باعث می شود که تا حدودی نگاه ها از اقتصاد به سمت ورزش معطوف شود و برای مدتی مردم مشکلات اقتصادی را فراموش کنند. 

این موضوع را هم رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان مطرح کرد. مهدی تاج درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش گفت: « من هم مثل مردم خوشحالم. مردم با این برد بیکاری و گرانی یادشان رفت. ۸۰ میلیون ایرانی از این سربلندی تیم ملی شاد شدند. »

اما درحالی دولتمردان پیراهن تیم ملی را به تن کرده وسعی کردند به همراه مردم از این رویداد ورزشی ابراز شادمانی کنند که پیش از این آنها خود در رقابتی دیگر حدود 5 سال است پیراهن تیم ملی کشورمان را بر تن کرده و به مصاف رقیب رفتند. اما باید پرسید که حاصل کار چه شده است؟

با این اوصاف باید پرسید که آیا همانند تیم ملی کشورمان در مقابل رقبا اعضای تیم دولت نیز در مقابل طرف های خارجی به خوبی ظاهر شدند و توانستند اقتدار و عزت ایران را حفظ کنند یا خیر؟

تیم ملی ایران در حالی در جام جهانی به مصاف رقیبان خود رفته است که انواع تحریم ها را تجربه می کند. از یک سو یک شرکت سازنده وسایل ورزشی از دادن کفش ورزشی به بازیکنان فوتبال ایران خودداری کرد و همچنین برخی از بازی‌های آماده سازی تیم ملی برای ورود به جام جهانی لغو شد. اما در بازی با مراکش فوتبالیست‌های ایرانی توانستند که بازی خوبی از خود نشان دهند و برای عزت ایرانی تلاش کنند.

در این راستا اما از سوی تیم دولت در رقابتی بین المللی شاهد آن بودیم که شعارهایی مانند حفظ عزت ایرانی و مقابله به مثل با حربه طرف مقابل اجرا نشد. درس و عبرتی تاریخی در مقابل طرف غربی وجود داشت که دولتمردان چندان به آن توجه نکردند و با اعتماد به آنها 5 سال کشور منتظر به ثمر نشستن بذر برجام بود و پس از آن از باغ برجام نه تنها چیزی عاید کشور نشد آمریکایی ها بدون هزینه از این توافق بین المللی خارج شدند.

در این حوزه از بازی برد برد ایران و غرب در مذاکرات صحبت می شد و روزگاری هم رئیس جمهور بازی را 3 به دو به نفع ایران دانست اما امروز که آمریکایی ها بدون هیچ هزینه و عمل به تعهداتشان از برجام خارج شده اند و به اروپایی ها برای عمل به تعهداتشان اعتباری نیست، باید پرسید که این بازی چند چند شده است؟

بازی های جام جهان این روزها در سراسر دنیا توانسته اند نگاه ها را به خود معطوف کند و جو و فضای فوتبال در همه جای دنیا رسوخ کرده است اما بعد از مدتی این تب هم فروکش می کند و به نظر می رسد که دولتمردان برای رسیدگی به اصل ماجرای زندگی مردم که این روزها با گرانی‌های سرسام آور در حال تهدید است بایستی فکری اساسی بکنند. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه