تداوم اُفت قیمت یورو و پوند در معاملات امروز بازار
کد خبر: ١٥٨٤٧٥ تاریخ انتشار: ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٧ - ١٥:٠٨
صفحه نخست » تیتر یک
آغاز روند کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی
تداوم اُفت قیمت یورو و پوند در معاملات امروز بازار

در شرایطی که دلالان هنوز هم دست از بازار ارز برنداشته‌اند و در کوچه و پس کوچه‌های فردوسی می‌توان ردپای آنها را دید، ولی روند کاهش قیمت نرخ ارز دوباره آغاز شده و به نظر می‌رسد که نرخ باز هم در روزهای گذشته شکسته شود.

به گزارش صابرنیوز به نقل از پانا، براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۳۹۲ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۶ هزار و ۵۵۹ ریال و هر یورو نیز با ۲۳۵ ریال اُفت در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۴۴۱ ریال ارزشگذاری شد.
براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۹۹ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۱۷۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۳۹ ریال، روپیه هند ۶۱۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۷۵۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۳۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۹۱۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۶۱۲ ریال قیمت خورد.
 
همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۸۶ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۳۴۳ ریال، روبل روسیه ۶۷۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۵۴۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۸۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲هزار و ۶۶۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۴۱۶ ریال تعیین شد.
 
نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۲ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹۲۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۸۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰هزار و ۴۱۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۷۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۸۶۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۷۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۱۰۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۸۲ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.
 
آغاز روند کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی
در شرایطی که دلالان هنوز هم دست از بازار ارز برنداشته‌اند و در کوچه و پس کوچه‌های فردوسی می‌توان ردپای آنها را دید، ولی روند کاهش قیمت نرخ ارز دوباره آغاز شده و به نظر می‌رسد که نرخ باز هم در روزهای گذشته شکسته شود.
همین چند روز قبل بود که نرخ دلار به 7 هزار تومان در بازار رسید و روند رو‌به رشدی را آغاز و موجب نگرانی در جامعه شد. البته در همان زمان هم ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی گفته بود قیمت ارز تحت تاثیر عوامل روانی است و در روزهای آینده در روندی کاهشی قرار می‌گیرد.
 
 
 
امیدواری‌ها با راه‌اندازی سامانه نیما بسته شدن پرونده بازار بی سر و سامان ارز
 
به گفته رئیس کل بانک مرکزی سرمایه‌گذاری در نرخ ارز توجیه نداشته و کسانی که منابع خود را به ارز تبدیل می‌کنند، ضرر خواهند کرد.ولی خوشبختانه قیمت رو به کاهش گذاشته و به نظر می‌رسد که دوباره بساط دلالان در بازار در حال برچیده شدن است.
 
البته حضور پررنگ نیروهای انتظامی در فاصله میدان فردوسی تا چهارراه استانبول، اجازه تخطی آشکار دلالان را در بازار ارز نمی‌دهد، با مجموعه تدابیری که دولت اندیشیده است، بسیاری از تقاضاهای کاذب بازار برچیده شده و به نظر می‌رسد که روند تعیین شده از سوی دولت در یکسان سازی نرخ ارز، توانسته شرایط مساعدی را برای متقاضیان واقعی بازار رقم بزند.
 
در هفته‌های اخیر با مجموعه تدابیری که دولت در نظر گرفته است، قیمت دلار و یورو در بازار کاهش یافته و روند کاهشی آن هم همچنان ادامه دارد. به نظر می رسد با این سیاست‌ها که دامنه آن از اعلام نرخ واحد برای دلار، تامین تمامی نیازهای ارزی رسمی کشور و راه‌اندازی سامانه نیما کشیده شده است، می‌توان امیدوار بود که پرونده بازار بی سر و سامان ارز و سوداگری ارزی بسته شود.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه