نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
ارائه تصویر درست از زن ایرانی با دیپلماسی زنانه
کد خبر: ١٦٥٢٤٩ تاریخ انتشار: ١٣ مهر ١٤٠٢ - ١٣:٢١
صفحه نخست » یادداشت
ارائه تصویر درست از زن ایرانی با دیپلماسی زنانه

همسر رئیس جمهور فعلی، خود به‌عنوان استاد دانشگاه در حوزه تعلیم و تربیت در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور و در سطح بین‌المللی در این مدت نشان داده که می‌تواند در ارائه الگوی درست از زن مسلمان ایرانی نقش ایفا کند.

در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که نگاه به زن با پیش از آن 180درجه تغییر کرد، همواره ارائه الگوی درست از زن مسلمان ایرانی در هاله‌ای از ابهام بود.

امامین انقلاب به زن جرأت و جسارت و البته فرصت حضور دادند. حضرت امام خمینی(ره) در سخنان خود، پیروزی نهضت را مدیون زنان دانستند و در حساس‌ترین مناصب، نقش زنان را پررنگ و قابل توجه و اتکا دیدند که بارزترین نمونه آن حضور مرحومه خانم مرضیه دباغ به‌عنوان نماینده حضرت‌امام(ره) در هیأت اعزامی برای ارسال نامه ایشان به گورباچف بود. امثال خانم دباغ کم‌نبودند البته، اما هرگز فرصتی درست برای معرفی زن ایرانی مطرح نشده بود. این خلأ تا جایی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در پیامی به کنگره 7هزار زن شهید در سال1391 از الگوی جدیدی برای زن ایرانی با نام «الگوی سوم» نام بردند؛ الگوی زن نه‌شرقی و نه‌غربی؛ زنی درست  در بطن وقایع.

همسر رئیس جمهور فعلی، خود به‌عنوان استاد دانشگاه در حوزه تعلیم و تربیت در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور و در سطح بین‌المللی در این مدت نشان داده که می‌تواند در ارائه الگوی درست از زن مسلمان ایرانی نقش ایفا کند. اگر تا پیش از این، نهایت حضور همسران روسای جمهور در حد ضیافت‌های شام و مراسم‌ تشریفاتی بود، اما امروز همسر رئیس‌جمهور در بسیاری از وقایع مهم حضور دارد و میدان‌داری می‌کند.

حالا باید بگوییم اگر پیش‌تر، ما فقط از الگوی سوم حرف می‌زدیم اما این روزها می‌توانیم زنانی را معرفی کنیم که در همین گفتمان انقلاب اسلامی، بالیده‌اند و امروز در دنیا حرف برای  گفتن دارند.

امروز زن ایرانی در هر جای دنیا می‌تواند با حفظ حیا و حرمت زنانه، از کیان خانواده دفاع کند و در مهم‌ترین عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... نقش ایفا کند. هرچند که این مسیر با خطا و کاستی‌هایی هم بعضا همراه بوده که بایستی با نگاه مشفقانه و علمی اصلاح شود اما به جرأت می‌توان گفت، خانم دکتر جمیله علم‌الهدی این روزها به‌عنوان یک زن ایرانی، شخصیت جدیدی از همسر یک سیاستمدار ایرانی را ارائه می‌کند و خود با برگزاری نشست‌هایی چون اجلاس زنان تأثیرگذار و امثال آن در فکر معرفی زن ایرانی و تعامل او با دنیاست؛ هم در عمل در حال پیاده‌کردن شعارهای انقلاب اسلامی است و هم در تکمیل و بیان مصداق عینی صحبت‌های رئیس‌جمهور در حفظ جایگاه خانواده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و امثال آن قدم برمی‌دارد.

شاید بهترین تعبیری که برای میدان‌داری این روزهای خانم دکتر علم‌الهدی بتوان به کار برد، یک دیپلماسی زنانه موفق است که اتفاقا اثرگذارتر از سایر اقدامات دارد به پیش می‌رود و همین شده که صدای دشمنان این نظام و انقلاب را درآورده است.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: