نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
این مدیران ورزشی قرار است الگوی جوانان شوند؟
کد خبر: ١٦٢٥٣٥ تاریخ انتشار: ٠٤ آذر ١٣٩٩ - ١١:٣١
صفحه نخست » مطالب وسط
این مدیران ورزشی قرار است الگوی جوانان شوند؟

مدیران دو باشگاه استقلال و فولاد علیه یکدیگر صحبت کردند و هر کدام به نحوه مدیریت دیگری انتقادات شدیدی داشتند.

 
اتفاقاتی که در دیدار اخیر فولاد خوزستان و استقلال رخ داده بود، موجب شد تا بخشی از برنامه فوتبال برتر شبکه سه به این موضوع بپردازد و با آوردن احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال و سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد در این باره سوالاتی مطرح کند.
 
 
 
* مددی: فکری را عصبی کردند
 
 
 
احمد مددی در گفت‌وگوی اسکایپی با برنامه فوتبال برتر با بیان اینکه اظهارات اخیر سعید آذری بیشتر فرافکنی بود، ابراز کرد: دوست داشتم ایشان بهتر حقایق را می‌گفت و فرافکنی نمی‌کرد. آذری در این مدت چندین بار علیه مدیریت باشگاه صحبت کردند و من سوال دارم ایشان در تیم‌هایی که بودند، چه منبعی از درآمدزایی ایجاد کردند که حالا مدعی نحوه مدیریت استقلال هستند و راجع به مدیریت این باشگاه حرف می‌زنند؟
 
 
او درباره اینکه فولادی‌ها عنوان کردند جواد نکونام گزینه سرمربیگری استقلال بوده است، گفت: چه کسی با جواد نکونام راجع به سرمربیگری استقلال صحبت کرده؟ تا جایی که من به‌عنوان مسؤول اجرایی باشگاه در جریان هستم، هیچ یک از اعضای هیأت مدیره با جواد نکونام هیچ صحبتی نکرده است و از ابتدا مد نظر ما فکری بود.
 
 
 
سرپرست باشگاه استقلال تاکید کرد: سعید آذری برای چه چیزی محروم شد؟ پاسخ را اگر محبت کنند، در همین برنامه بگویند تا همه چیز روشن شود. دلیل محرومیت سعید آذری در کمیته اخلاق چه بوده است؟
 
 
 
مددی اضافه کرد: به‌عنوان مسؤول اجرایی باشگاه استقلال بابت این بداخلاقی و سناریوسازی باشگاه فولاد و ایجاد فضای رقت‌بار و ناایمن در فوتبال کشور از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و بابت این اتفاقات که غیر فوتبالی بود و در ورزشگاه باشگاه میزبان افتاد، عمیقا متاسف هستم.
 
 
 
او تصریح کرد: اتفاقاتی که در بازی برابر فولاد افتاد، به مثابه کوه یخی بود که بسیاری از صحنه‌های زشت در آن دیده نشد و فقط صحنه‌ای در آن دیده شد که واقعا عدالت فوتبالی نبود. چه شد که فکری آنطور برآشفته شد؟ مگر فضای امن نیمکت استقلال برای کادر این تیم نیست؟ پس آقای «م. ا» در آن فضا چه می‌کرد؟ آیا غیر از این است که ایشان استراق سمع می‌کرد؟ ما این را یک اتفاق بد فوتبالی می‌دانیم و از آذری درخواست داریم یک فکری به حال نیمکت فولاد و نیمکت جواد نکونام کند تا از این پس از این صحنه‌های غیر فوتبالی نبینیم.
 
 
 
سرپرست باشگاه استقلال ادامه داد: اطمینان دارم هر تیمی جلوی فولاد بخواهد بازی کند، دیگر به جنبه‌های فنی نگاه نمی‌کند. به فکر چاره می‌اُفتد که چطور این حواشی را مدیریت کند. با شواهد و مستنداتی که دارم، به این باور رسیدم که در بازی برابر فولاد، همه تیم‌ها نگرانی‌شان از جهات دیگر و از باب غیر فنی است. دوستان دیگر را روی خط بیاورید چراکه صحت گفتار من در اینجا مشخص خواهد شد.
 
 
 
* آذری: در جایگاهی نیستید که دلیل محرومیتم را بپرسید
 
 
 
سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد نیز در گفت‌وگوی تصویری با برنامه فوتبال برتر ابراز کرد: آقای مددی! شما انقدر استرس داشتید که با ۱۲-۱۰ دستمال کاغذی عرق خود را پاک می‌کردید. ضمنا شما در جایگاهی نیستید که بگویید چرا کمیته اخلاق من را محروم کرد.
 
 
 
او یادآور شد: سوابق شما(مددی) را که می‌خواندم یک آدم فرهنگی هستید و سردبیر روزنامه‌های مختلف بودید. شما صورت مسئله را پاک نکنید. به جای اینکه بگویید الفاظ محمود فکری را شنیدیم و نگران آن باشید، نگران بقیه تیم‌ها هستید. شما نگران دیگران نباشید. ما رفتیم و در شهرهای دیگر بازی کردیم و دیگر تیم‌ها نیز آمدند و مشکلی نداشتند.
 
 
 
مدیرعامل باشگاه فولاد عنوان کرد: اینکه من چقدر درآمد ایجاد کردم، در رزومه مدیریتی من مشخص است. از سال ۸۳ در فوتبال مدیریت کردم و کارنامه‌ام مشخص است. در خصوص مسائل کمیته اخلاق نیز را رای خودم را برای میثاقی فرستادم که دلیل محرومیتم، با توجه به مصاحبه‌ها علیه بهاروند، طالقانی و رئیس کمیته داوران بوده است. براساس این صحبت‌ها از من شکایت کردند و شروع شکایت برای سال ۹۸ بوده است، اما شما در جانب وکیل مدافع این افراد، در آن بیانیه استقلال ظاهر شده بودید.
 
 
 
آذری خطاب به مددی گفت: شما راجع به این مسئله غیر اخلاقی مربی خودتان باید صحبت کنید. بقیه مسائل فولاد را من مدیریت می‌کنم و نگران بقیه تیم‌ها نباشید. من انتظار داشتم به‌عنوان یک آدم فرهنگی خودتان در شب بازی این کار را می‌کردید. وقتی هم فیلم بیرون آمد، خود محمود فکری از همه‌ی شما راجع به این قضیه بیشتر متاسف بود ولی از شما هیچگونه ابراز تاسف نمی‌بینیم. شما هنوز نتوانستید به خودتان مسلط باشید.
 
 
 
او عنوان کرد: باید تمرکزمان را روی بازی‌های بعد بگذاریم و به همین خاطر اجازه ندادم نکونام امشب صحبت کند و می‌خواهم قضیه ختم به خیر شود.
 
 
 
مدیرعامل باشگاه فولاد ادامه داد: در این یکی، دو روز فکری صحبتی نکرده، اما جناب مددی توهین ناموسی به ما ر ا به کوه یخ تشبیه می‌کند. اگر توهین به نوامیس بازیکنان، مربیان که به من توهین تلقی می‌شود، به کوه یخ تبدیل می‌کنید، الفاظ توهین کننده را به چه چیزی تشبیه می‌کنید؟
 
 
 
آذری یادآور شد: وقتی بنده را به فرافکنی متهم می‌کنید، در حوزه اختیارات شما نیست. من هم هفت مورد عذرخواهی پس از بازی با استقلال کردم. من از مردمی که ویدئو را دیدند، اینکه تمرکز بچه‌های شما را برهم زد، اینکه کادر فنی شما اشتباه کرد و دیاباته را ۱۰ دقیقه بیرون نگه داشت و ... عذرخواهی کردم ولی این اتفاق هم با یک عذرخواهی کوچک از طرف استقلال حل می‌شد. از شما انتظار داشتم به جای بیانیه‌ی عریض و طویل دادن، از کسانی که مورد توهین قرار گرفته بودند، عذرخواهی می‌کردید و الان انقدر مضطرب و نگران نبودید.
 
 
 
* مددی: اجی مجی لاترجی را کجای دلم بگذارم؟
 
 
 
احمد مددی در دومین بخش از صحبت‌های خود یادآور شد: آقای آذری بازی با کلمات را خوب بلد است. من استرس ندارم؛ گرمم بود و عرق پیشانی را پاک می‌کردم وگرنه استرس نداشتم.
 
 
 
او ادامه داد: من یک سوال ساده از شما دارم و دوست دارم بدانم آقای مسعود اکبری که در سال ۹۲ با حکم کمیته انضباطی دو سال به دلیل کارت به کارت کردن برای یکی از داوران در راه‌آهن محروم شده بود، الان در تیم شما چه کاری می‌کند؟ نقش مسعود اکبری در فولاد چیست؟ او دو سال بخاطر تغییر نتایج فوتبال و کارت به کارت کردن برای داوران محروم بود.
 
 
 
سرپرست باشگاه استقلال اضافه کرد: آقای آذری! شروع کننده تنش و درگیری در حین بازی همین فردِ به ظاهر عکاس بوده که به سرمربی ما توهین لفظی کرده و در همان زمان استراحت، مخفیانه مشغول استراق سمع و فیلم گرفتن بوده و حتی با ارسلان مطهری که یکی از بازیکنان خوش اخلاق استقلال است، درگیر می‌شود. با حضور چنین افرادی در کنار فولاد خوزستان، چه فکری کنیم؟ البته باید به باشگاه ذوب‌آهن هم حق بدهیم که امروز تهدید به کناره‌گیری از لیگ برتر فوتبال کرد!
 
 
 
مددی با بیان اینکه بابت اتفاقاتی که افتاده عمیقا متاسف هستم، ابراز کرد: ما انسان هستیم و این ماجرای پخش صدای مشکوک «اجی مجی لاترجی» را کجای دلم بگذارم؟
 
 
 
او یادآور شد: چرا هر هفته یکی از اعضای کادر فنی فولاد اخراج می‌شود؟ این چه تاکتیکی است؟ این را باید در فوتبال جدید بنویسیم؟ البته در گذشته هم چنین بوده است.
 
 
 
سرپرست باشگاه استقلال که ادامه صحبت‌های خود در فوتبال برتر را به جای مصاحبه اسکایپی، به‌صورت تلفنی ادامه داد، درخصوص قطع شدن ارتباط تصویری‌اش گفت: دوستان فولاد بودند که مدام زنگ می‌زدند و تلفن من قطع می‌شد تا صدای من و حقانیت باشگاه استقلال به گوش مردم ایران نرسد.
 
 
 
مددی ادامه داد: آقای آذری که با کلمات خوب بازی می‌کنید، من انسان فرهنگی هستم و نمی‌توانم از ظلمی که در بازی برابر فولاد به ما شد، بگذرم. شما استادِ بیانیه‌نویسی هستید؛ چطور می گویید بیانیه ننوشتیم؟ شما باید عذرخواهی کنید چون میزبان بودید. این چه رفتاری بود با تیم ما کردید؟
 
 
 
او تاکید کرد: هر کدام از نیمکت‌نشینان شما یک وظیفه سخیف دارند؛ یکی استراق سمع می‌کند، یکی درگیری به وجود می‌آورد و یکی، دیگری را کاور کند. شما که مدعی‌العموم هستید و درباره استقلال، پرسپولیس، فدراسیون، سازمان لیگ، وزارت ورزش و ... و زمین و زمان مصاحبه کردید و برای انتخابات فدراسیون می‌خواهید ثبت نام کنید، جواب بدهید موضوع استخدام آقای کارت به کارت و جادوگری در تیم شما چیست؟
 
 
 
سرپرست باشگاه استقلال عنوان کرد: خدا به داد فدراسیونی برسد که شما بخواهید رئیس آن شوید. مگر خوزستانی‌ها مدیر ندارند که شما آنجا هستید؟ امثال مسعود رضاییان، دهکردی‌ها و ... در خوزستان هستند.
 
 
 
مددی ابراز کرد: آیا سر سرمربی ما باید با این اتفاق بریده شود یا عوامل پشت پرده که این اتفاقات را دامن زدند؟
 
 
 
* آذری: امیدوارم کوه یخ بزرگ نصیب شما شود!
 
 
 
همچنین سعید آذری در ادامه اظهارات خود گفت: تازه متوجه شدم چرا فکری توهین کرده است! باشگاهی که چنین مدیرعاملی دارد و به عکاس ما می‌گوید آقای کارت به کارت، انتظار چه چیزی داریم؟
 
 
 
او ادامه داد: اگر راجع به وزارت ورزش و استقلال و پرسپولیس حرف زدم، در اثر واکنش‌هایی بوده که نسبت به شخصیت حقیقی بنده بوده است. بنده بیانیه نمی‌نویسم. اگر پست‌هایی که می‌گذارم را بخوانید، می‌دانید بیشتر آنها انگیزشی هستند.
 
 
 
مدیرعامل باشگاه فولاد یادآور شد: مدیر باشگاهی که شما هستید و توهین ناموسی را گردن نمی‌گیرید، چه می‌شود؟ شما باید عذرخواهی کنید چون سرمربی شما توهین ناموسی کرده است. این داستان‌هایی که برای شما نوشتند و از روی آن می‌خوانید، مثل بیانیه‌هاست.
 
 
 
آذری تصریح کرد: من تاکید می‌کنم شما فرافکن هستید و به جای این مثنوی هفتادمن، باید عذرخواهی کنید. شما به به عکاس ما توهین کرده و او را به جاسوسی متهم می‌کنید؛ عکاسی که سازمان لیگ برای او کارت صادر کرده و عکاس رسمی فولاد است.
 
 
 
او تاکید کرد: اگر تمام هنرهایی که رو کردید، روی تیم خودتان می‌گذاشتید، هفته قبل آن آبروریزی را در تلویزیون نداشتید. شما مدام دنبال صدا ضبط کردن و فیلم گرفتن هستید. از دوشنبه‌ی قبل دعوای مدیریتی داشتید و اثراتش آمد، واقعا متاسف هستم. از جانب شما و خانواده کسانی که توهین شده، عذرخواهی می‌کنم. الان متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است که حاضر نیستید گردن بگیرید.
 
 
 
مدیرعامل باشگاه فولاد در پایان اظهاراتش گفت: شما توهینِ اتفاق افتاده را به کوه یخ تشبیه کردید؛ امیدوار هستم از این کوه یخ‌های بزرگ نصیب شما شود!
 
 
 
* مددی: نیمکت فولاد عجیب و غریب است!
 
 
 
سومین بخش از صحبت‌های احمد مددی به این شکل آغاز شد: باز هم آذری در امور مدیریتی باشگاه استقلال دخالت کرد؛ برای ایشان متاسف هستم. ایشان کارش را یاد گرفته و حمله به طرف مقابل می‌کند.
 
 
 
او ادامه داد: من پاسخ‌هایم را دریافت نکردم و از همه هواداران و مردم عزیز ایران بابت همه اتفاقاتی که در دیدار با فولاد افتاد، عذرخواهی می‌کنم.
 
 
 
مددی تاکید کرد: دوباره به شما اعلام می‌کنم که این کوه یخ بود و همه ماجرا را نگفتند. باشگاه استقلال آنقدر بزرگ و با اخلاق هست که به راحتی عذرخواهی کند ولی خواهشم این است که سازمان لیگ، کمیته اخلاق و تمام ارکان نظارتی به این مسائل ورود کنند.
 
 
 
او تصریح کرد: نیمکت فولاد عجیب و غریب است. این رفتاری که نیمکت فولاد نشان می‌دهد، زیبنده فوتبال کشور نیست. نیمکتی که هر کدام وظیفه خاصی دارند و کارهای غیر فوتبالی انجام می‌دهند. ان‌شاالله در آینده شاهد این صحنه‌های رعب‌آور در فوتبال کشور نباشیم.
 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: