نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
علت همراهی نکردن اروپا با آمریکا در مقابل ایران
کد خبر: ١٦٢٢٤٩ تاریخ انتشار: ٢٥ مرداد ١٣٩٩ - ١٩:٠٥
صفحه نخست » آخرین اخبار
علت همراهی نکردن اروپا با آمریکا در مقابل ایران

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم گفت: انزوای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل و شکست در مقابل تصویب تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران بی سابقه بود.

به گزارش صابرنیوز به نقل از افکار ، عباس گلرو رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در گفت و گو با افکارنیوز در خصوص تصویب نشدن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: آمریکا چند ماهی بود که کمپینی را علیه ایران به راه انداخته تا قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را به تصویب برساند و آتش تهیه این قطعنامه در واقع قطعنامه قبلی آژانس بین المللی انرژی اتمی بود.
 
اخبار سیاسی- وی ادامه داد: آمریکا با استفاده از همه ابزارها از جمله آژانس باعث شد بدنبال تدارک توجیهات لازم و آماده کردن شورای امنیت سازمان ملل بود تا تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را به تصویب برساند. اما بر خلاف انتظار آمریکایی ها این قطعنامه با یازده رأی ممتنع و دو رای مخالف روسیه و چین و تنها رای موافق دومنیکن از تصویب باز ماند تا شکستی مفتضحانه برای آمریکا و دونالد ترامپ رقم بخورد.
 
گلرو با تاکید بر اینکه بن بست آمریکا در شورای امنیت و انزوای آنها در طول سالیان اخیر بی سابقه بود با اشاره به دلایل عدم همراهی اروپا با آمریکا بیان داشت: بی منطق بودن خواسته و رویکرد آمریکا یکی از دلایل عدم همراهی اروپایی ها بود زیرا بر اساس توافق برجام و قطعنامه 2231 ، اقدام آمریکایی ها حقوقی نبوده و به همین دلیل اعضای شورای امنیت، آمریکا را همراهی نکردند.
 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: