نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مالیات بر عایدی مسکن قیمت اجاره بها را کاهش می‌دهد
کد خبر: ١٦٢١٨٩ تاریخ انتشار: ٠٥ مرداد ١٣٩٩ - ١١:٢٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مالیات بر عایدی مسکن قیمت اجاره بها را کاهش می‌دهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات برعایدی سرمایه در بخش مسکن، قطعا در کاهش قیمت خرید و اجاره مسکن تأثیرگذار است.

 محمدرضا پورابراهیمی ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درخصوص طرح جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی مسکن گفت: طرح مالیات بر عایدی مسکن با هدف حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مولد، کاهش نوسانات قیمت مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت ناگهانی آن‌ به وسیله کمیسیون اقتصادی مجلس درحال تهیه و تدوین است.  وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل و هدف‌گذاری‌های طرح مذکور متعادل کردن بازار مسکن در کشور است. مالیات برعایدی سرمایه در بخش مسکن، قطعا در کاهش قیمت خرید و اجاره مسکن تأثیرگذار است. تلاش خواهیم کرد به زودی طرح مذکور را به صحن علنی مجلس بیاوریم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اهمیت مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن گفت: اعمال این مالیات موجب خواهد شد انگیزه سوداگری در بازار مسکن کاهش یابد و در نتیجه منجر به جلوگیری از افزایش قیمت نامتعارف آن می‌شود.
گفتنی است، معضل مسکن در سال‌های اخیر به قدری بزرگ شده که مجلس و دولت طی چند هفته گذشته به طور مداوم دست به اقدامات کنترلی زدند، از طرفی دولت اعلام کرد قیمت اجاره‌بها نباید بیشتر از 25 درصد اضافه شود و 50 میلیون تومان هم وام ودیعه در نظر گرفت، از طرف دیگر مجلس هم به دنبال اعمال طرح جدید مالیات بر خانه‌های خالی و نیز اجرای طرح بزرگ مسکن‌سازی (علاوه ‌بر مسکن ملی دولت) است.
از سوی دیگر، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس با‌ اشاره به تحرکات برخی بنگاه‌های املاک در گرانی مسکن گفت: متأسفانه بنگاه‌های مشاور املاک در شرایط کنونی به التهاب بازار مسکن دامن می‌زنند و برخورد قاطع با بنگاه‌هایی که از مصوبات جدید تخطی می‌کنند باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
در همین حال ایرج رهبر، نایب ‌رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان از آخرین وضعیت طرح مسکن ملی سخن گفت و اعلام کرد:. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی روند ساخت واحدهایی از طرح اقدام ملی که به شیوۀ مشارکتی ساخته می‌شوند بین 10 تا 15 درصد است.
بهرحال مردم انتظار دارند دولت به جای حرف درمانی عقب‌ماندگی هفت ساله در تولید مسکن را حداقل با ساخت سریع واحدهای مسکن ملی تا حدودی جبران کند. 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: