نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
سرنگونی سی-130 در پایگاه التاجی/آسمان عراق برای آمریکا ناامن شد
کد خبر: ١٦٢٠٧٩ تاریخ انتشار: ٢١ خرداد ١٣٩٩ - ٠٩:٠٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
سرنگونی سی-130 در پایگاه التاجی/آسمان عراق برای آمریکا ناامن شد

پس از اینکه مقامات عراقی از برخورد یک راکت به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند اعلام شد، یک هواپیمای نظامی ائتلاف آمریکا نیز در پایگاه التاجی سقوط کرده است. این یعنی آسمان عراق برای آمریکا نا امن شده است.

 وزارت کشور عراق دوشنبه از برخورد یک فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد. بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، این حادثه تلفاتی نداشته است. ارتش عراق نیز اعلام کرده این راکت از منطقه «عرب خضیر» از جنوب فرودگاه بغداد شلیک شده است. به گزارش فارس، نیروهای امنیتی گفته‌اند که در حال جست و جو برای یافتن افرادی هستند که این عملیات تروریستی را انجام داده‌اند.
مقارن با این اتفاق یک هواپیمای نظامی سی-۱۳۰ ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا قبل از فرود در پایگاه التاجی سقوط کرد. ائتلاف بین‌المللی موسوم به
«ضد داعش» دیروز در بیانیه‌ای، اعلام کرد که در این حادثه چهار تن آسیب‌ دیده‌اند. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»،‌ سرهنگ «مایلز بکیگینز» سخنگوی این ائتلاف گفته، هواپیما حین فرود از باند منحرف می‌شود و با دیوار برخورد می‌کند.
تقارن واقعه اول یعنی حمله راکتی و واقعه دوم یعنی سانحه هواپیمای ائتلاف باعث شده است که برخی از کارشناسان معتقد باشند، ساقط شدن هواپیما یا حداقل دچار سانحه شدن آن در اثر یک حمله است که با فرض صحت این تحلیل افزون بر زمین عراق دیگر آسمان آن نیز برای آمریکایی‌ها امن نیست.
همزمان با وقایع فوق در نقطه‌ای دیگر از عراق نیروهای حشد‌الشعبی موفق شدند، حمله عناصر تروریستی داعش به تأسیسات نفتی در استان دیالی (شرق عراق) را خنثی کنند. به گزارش وبگاه خبری وابسته به حشد‌الشعبی، عناصر داعش که قصد داشتند منطقه «نفط خانه» در شرق استان دیالی را هدف قرار دهند، با مقاومت تیپ اول حشد‌الشعبی مواجه شدند.
همچنین در مورد وقایع سیاسی این کشور پر التهاب باید گفت «حنین قدو» عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق گفته که عربستان درصدد تقویت روابط با عراق به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و تجاری است. قدو در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» به این مسئله اشاره کرده است.
به گزارش وبگاه خبری «بغداد الیوم»، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر، نیز با اشاره به حوادث اخیر آمریکا در توئیتر نوشته: «به نظر من ضرورت دارد که آمریکا روش خصمانه‌اش با مردم خود و مردم جهان را تغییر دهد و اینکه نیروهای اشغالگر خود را از تمام کشورها و در رأس آنها عراق خارج کند.»




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: