نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
نشست دوره ای اساتید از توزیع پول و انشقاق در دل حوزه علمیه قم تا تقابل با مراجع عظام تقلید و نهادهای اصیل حوزوی
کد خبر: ١٥٨٤٦٨ تاریخ انتشار: ١٠ ارديبهشت ١٣٩٧ - ١٠:٥٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
نشست دوره ای اساتید از توزیع پول و انشقاق در دل حوزه علمیه قم تا تقابل با مراجع عظام تقلید و نهادهای اصیل حوزوی

طلاب و اساتید حوزه علمیه قم طوماری پیرامون جریان نشست دوره ای اساتید نوشتند و به محضر مبارک علمای اعلام و مراجع عظام و عموم اساتید و طلاب حوزه های علمیه تقدیم کردند.

 
به گزارش صابرنیوز، در بخشی از این طومار که توسط بیش از هزار و هفتصد نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم امضا شده است، این گونه بیان شده است: برخی تشکل های حوزوی خاص با ساماندهی یکسری فعالیت ها به تقابل با مراجع عظام تقلید و نهادهای اصیل حوزوی از جمله جامعه محترم مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برخاسته اند. ایجاد انشقاق در دل حوزه علمیه قم، تضعیف نهادهای اصیل و معتبر حوزوی، راه اندازی مدیریت در سایه، ارتباط وثیق برخی سران آن تشکل خاص با تشیع لندنی، اعمال سلایق سیاسی در اختصاص امکانات عمومی حوزوی به اساتید همسو، از جمله فعالیت‌های این تشکل است.
 
 
متن کامل طومار بدین شرح است:
 
محضر مبارک علمای اعلام و مراجع عظام و عموم اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه
 
حوزه علمیه میراث ۱۰۰۰ ساله سلف صالح و قدمای قوم است که صیانت و حراست از قداست، استقلال، حریت و هویت تاریخی آن یک رسالت همگانی است. حوزه مقدسه در طول قرن‌های متمادی همواره منشا تحولات عظیم علمی، سیاسی و اجتماعی بوده و به عنوان یک نها ذوابعاد در انظار عموم مردم شناخته شده است و همه نهضت‌های اصیل و از جمله انقلاب شکوهمند اسلامی ریشه در این نهاد مقدس داشته است.
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین تشکل حوزوی در دوران معاصر، حلقه واسطه حوزه علمیه و نهضت امام خمینی(ره) بوده و در دوران گذار حوزه‌های علمیه از سیاست‌گریزی و انطباق با تحولات عصر مدرن، نقش بی‌بدیلی ایفا نموده است. اکنون با گذشت ۴ دهه از تاسیس حاکمیت دینی با رهبری ولی‌فقیه جامع‌الشرایط و تجربه انواع فتنه‌ها و دشمنی‌ها برای انهدام این نظام مقدس دشمن تنها راه مقابله با نظام را در استفاده از چهره‌های حوزوی می‌بیند.
 
مرجع‌سازی و بازتولید ادبیات دوران نفوذ استعمار در حوزه‌های علمیه و تئوری‌پردازی در جهت سیاست‌ستیزی و سکولاریسمِ مقدس، مهمترین راهبرد دشمن در پایان دهه چهارم استقرار جمهوری اسلامی است که در قالب ایجاد تشکل‌ها، موسسات، رسانه‌ها و محفل‌های به ظاهر حوزوی نمودار گشته است. نمونه بارز تبلور این راهبرد خطرناک خصمانه، پیدایش جریان موسوم به تشیع انگلیسی است که تشت رسوایی آن از بام فرو افتاده است اما خطر آنجاست که فعالیت‌های مخالفان تشیع و دشمنان ولایت‌ اهل بیت علیهم السلام منحصر و محدود به حمایت‌های آشکار نیست بلکه پروژه نفوذ با فرایندی پیچیده و واسطه‌های متکثر و نامیدا در آشیانه آل‌محمد در حال میگیری است. طبعا ساحت مقدس عموم حوزویان و اعاظم و طلاب عزیز مبرا از این دامگه خطیر است اما تعداد معدود مارهای خوش خط و خال با ادبیاتی ظاهرفریب به عنوان واسطه تحقق پروژه نفوذ به نقش آفرینی مشغول شده‌اند.
 
برخی تشکل‌های حوزوی خاص با ارتباطات سیاسی و اقتصادی کاملا مشکوک(که کم و کیف آن از اهل اطلاع پوشیده نیست)، با ساماندهی یکسری فعالیت‌های مشکوک به تقابل با مراجع عظام تقلید و نهاد‌های اصیل حوزوی از جمله جامعه مدرسین(به عنوان عصاره مدرسان و مجتهدان طراز اول حوزه)، شورای عالی(به عنوان عالی‌ترین نهاد اعمال اراده مدیریتیِ همه مراجع عظام تقلید) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمی برخاسته‌اند.
 
نمود بیرونی این فعالیت‌های حوزوی مشکوک در موارد ذیل قابل ردیابی است؛
 
ایجاد انشقاق در دل حوزه علمیه قم، تضعیف نهادهای اصیل و معتبر حوزوی، راه‌اندازی مدیریت در سایه، غصب شئون تاریخی مرجعیت از جمله تامین امور معیشتی اساتید، توزیع پول که بخشی از منابع مالی آن مشکوک می‌باشد، تلاش برای دست‌اندازی در عرصه مرجعیت و مرجع‌سازی، ارتباط وسیع برخی سران آن تشکل خاص با تشیع لندنی و جریان‌های معاند، حمایت از جریان رسانه‌ای افراطی و انحرافی که اهانت‌های مکرر به ساحت مقدس‌ترین مراجع عظام تقلید را در پرونده دارد، برخورد دوگانه با مراجع معظم تقلید و اعمال سلایق سیاسی در اختصاص امکانات عمومی حوزوی به اساتید همسو و ‌‌‌‌‌...
 
بدین وسیله با هشدار به محضر عموم حوزویان ارجمند، تقاضای آن داریم که ضمن درخواست تامین مالی اساتید حوزه علمیه در تراز هیات علمی و شایسته توسط نهادهای رسمی ذیل مراجع معظم تقلید، نسبت به فعالیت‌های مشکوک برخی تشکل‌های حوزوی خاص اقدام عاجل و آجل صورت پذیرد که صیانت از حریم مرجعیت و اصالت تاریخی حوزه‌های علمیه در گرو چنین اقدامی است.
والسلام علیکم و رحمةالله
 
جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: